Keresőoptimalizálás A-tól Z-ig! 2018-01-20T22:36:42+00:00

Keresőoptimalizálás A-tól Z-ig!

Rajtunk kívül nem sokan mondják el azt, hogy mi az a keresőoptimalizálás technikai ami minden iparágban működik! Megmutatom mi az a SEO módszer ami segít megelőzni a konkurenciádat és látogatótömeget önt a weboldaladra.

Ez a cikk nem arról fog szólni mint az eddig megszokott SEO cikkek. Nem azt mondom el, hogy a keresőoptimalizálást más néven Search Engine Optimization-nak hívják – hopp, de leírtam –  vagy, hogy így és így válaszd ki a kulcsszavakat, vagy van külső és belső keresőoptimalizálás. Nem is arról olvashatsz, hogy a linképítés már a múlté és a jövő a PR cikkek gyűjtése.

Azt fogom leírni, hogyan csinálj magadnak sok Google látogatót. Azt is meg fogod tudni, ha kiszerveznéd a munkát mire figyelj, mit kérdezz a cégtől. Megmutatom, hogy a nagyobb cégek hogyan SEO-znak!

Ha elolvasod ezt az írást akkor rájössz mennyire könnyen szerezhetsz látogatókat a keresőből, ha nem ragaszkodsz a régmúlt és mai napig is használt ilyen SEO technikákhoz.

Látogatószám növelő SEO projekt!

Az egyik keresőoptimalizálási projektünk 6 hónap után!

Ha vállalkozásod van és folyamatosan szeretnél sok látogatót kapni a Google keresőtől, vagy csak a konkurensed szúrja a szemed, hogy előrébb van mint Te, akkor ne ugord át ezt az oldalt!Most fog elkezdődni egy új korszak a Te életedben is mert, ha figyelsz akkor magadnak is megcsinálhatod a weboldal optimalizálást vagy ha kiadnád egy cégnek, azonnal tudni fogod mit kérdezz, vagy mire számíthatsz!  – Vágjunk bele!

Keresőoptimalizálás hibák

Tudom, tudom és nem felejtettem el, hogy nem a megszokott információkat kell átadnom. Ebben a részben csak annyi és olyan információt kapsz ami ahhoz szükséges, hogy megértsd miért nem működnek a régmúlt SEO technikái.

Google trükkök – Tudok egy trükköt, itt a Google első hely!

Azt tudni kell, hogy a világ egyik legdinamikusabban fejlődő cége a Google. Rengeteg bevételre tesznek szert amelyből simán tudnak alkalmazni több ezer matematikust, mérnököt arra hogy fejlesszék a kereső algoritmusait. – Ja és az elmúlt években a Mesterséges Intelligenciát is elkezdték használni. – Képtelenség ekkora tempóval lépést tartani.

Tehát, ha valaki azt mondja megvan a Szent Grál, és ez a keresőoptimalizálás trükk a Google első helyére juttatja a weboldalad, nyugodtan fogadd kételkedve. Lehetnek véletlenek és akár működhetnek is ideig-óráig, de ha céged van, akkor kérdem én, megéri kockáztatni egy SEO büntetést? És utána mindent kezdeni elölről? – Erre ugye nem kell válaszolnom!

Nézd meg a lenti képet! Látod, hogy a Google mennyi algoritmus frissítést végzett az elmúlt években. Ezek rendszerint mindig átrendezték a találati listát. Legfőképp azok a weboldalak hullottak ki amelyek valamilyen keresőoptimalizálási spam technikával jutottak a Google első helyére. – Na ezért írtam, az a bizonyos “Szent Grál” csak ideig-óráig működhet!

Google algoritmus frissítések

Az elmúlt években ennyi Google algoritmus futott!

Kulcsszó spam – Sok kulcsszó kell a jó helyezéshez!

Pontos évszámokat nem fogok mondani mert arra ott van a Wikipédia, itt most nem az a lényeg, hogy mikortól meddig volt egy esemény, hanem az hogy már nincs! 🙂

Még emlékszem mikor 2007-2008 környékén az volt a legfőbb keresőoptimalizálási technika, hogy használjuk a tartalomban, nem is a tartalomban, hanem az oldalon minél több kulcsszót. Mehet az az oldalsávba vagy láblécbe, nem számít csak a 8%-ot érjük el.

Ebben az időszakban a Google még nagy valószínűséggel a szavak számát és a kulcsszó mennyiséget vette alapul, ha egy kifejezés relevanciáját akarta meghatározni. Na de meddig? Ameddig észre nem vették, hogy ezzel lehet manipulálni a találati listát! Tessék itt a Panda algoritmus amely a weboldalak minőségét ellenőrzi és ahol spam tevékenységet, gyenge minőségű tartalmat észlel azokat bünteti.

Ez akkor történik, ha a Google Panda fut és Te másolt tartalmat publikálsz!

A Google 2011-óta futtatja a Panda algoritmust. Ez folyamatosan fejlődik és mára már azonnal észreveszi, ha a keresőnek készíted a tartalmat és nem az olvasóidnak. A régi 8%-os kulcsszósűrűség szabály lezuhant a 2% körüli értékre amit még a kereső elvisel. – Na de nem azért mert nemes egyszerűséggel lejjebb állították az értékeket, hanem azért mert ez az érték körülbelül az amit akkor használsz, ha az embereknek írod a szöveget és nem a Google-nek!

Tehát nem másolunk tartalmat és a tartalmat az olvasóinknak gyártjuk! – Eddig világos!? – Macerásabb, sokkal több a dolog vele, de így adunk valamit az olvasóinknak és így a Google is ad Nekünk olvasókat!

Link spam – Kulcsszavas linkek kellenek a jó helyezéshez!

Oké nem lehet spam tartalom és nem lehet magas a kulcsszavak száma, sebaj! Mivel a Google is kijelentette, hogy a weboldalra mutató linkek is olyan fontosak mint a tartalom majd rágyúrunk azokra, hogy gyorsan elérjük a jó helyezést. Ebben az időszakban gombamód szaporodtak a linkfarmok, linktárak amikbe potom pénzért be lehetett kerülni. Így mindenki jól járt. A cégtulajdonos a tevékenységének kulcsszavára bekerült a Google első helyeire. A linkfarm tulajdonosok pedig pár 10-20.000 Ft-ot kerestek a linkek kihelyezésével. Win-Win állapot, nem?

Ebben az időszakban szinte mindenki aki azt mondta keresőoptimalizálás, az arra gondolt, hogy kirakjuk a kulcsszavas linket és máris megvan a helyezés. Ez a módszer is működött! Elég volt pár tucat link és “TÁDÁM!” megvan a Google első hely!

Alig telt el egy év és megérkezett a Google Pingvin. Senki nem jelentett be semmit előre, csak jött és újra összekavarodott a találati lista.

Néhány hónappal a Google Pingvin érkezése után a 2012-es májusi Traffic meetup-on már Boros Norbert jól összefoglalta, hogyan érintette a KKV szektort a Pingvin algoritmus.

Traffic meetup 2012. május: Boros Norbert – Google Pingvin előadás

Ha megnézed a fenti videót akkor abból is kiderül, hogy szinte csak a vállalkozások weboldalait érintette ez a frissítés, jellemzően azért mert az a célcsoport volt az, akik a linképítés vásárolták. Ennek egy oka volt, gyorsan és kiszámíthatóan el lehetett érni a Google első helyet.

Ahogy fent írtam a Google nem szereti, ha manipuláljuk a helyezéseket. Az teljesen mindegy, hogy ezt milyen módon tesszük. Legyen az szöveges, tartalmi spam vagy linkspam. A dolog vége mindig az lesz, hogy a kereső ezért büntetni fog bennünket. Lehet nem ma vagy nem holnap, de abban biztosak lehetünk, hogy ez meg fog történni.

Tehát akkor azt is megtudtuk, hogy nem építünk csak úgy találomra kulcsszavas linkeket. Az teljesen mindegy, hogy ez most linktár vagy PR cikk. Ha nincs előzetes felmérés és kidolgozott linkstratégia akkor nem tudjuk modellezni a természetes linkszaporodás mintázatát.

Na jó, de mit csinálhatunk akkor?

Egy szemléletmód váltáson kell átesni. Máshogy kell megközelíteni a keresőoptimalizálás témakörét mint eddig. Nem tudom miért, de idehaza, ha keresőoptimalizálásban gondolkodott valaki akkor az azt jelentette, hogy manipuláljuk a helyezéseket valami technikával. – Ez ilyen hazai hozzáállás a dolgokhoz! – Ez pedig ugye ütközik a Google irányelveivel – az irányelveket itt tudod elolvasni – amelyekért előbb vagy utóbb megkapjuk a szankciókat.

A videóban további olyan technikákat látsz ami spam kategóriába tartozik!

Ha megnézed a fenti példákat és elolvastad amiket írtam – nem teljes körű az információ, bővebben erről az Online Magazinunkban írok – akkor már nagyjából átlátod miért is kaphat a weboldal büntetést.

Itt az ideje máshogy gondolkodni! A keresőoptimalizálás szóban benne van mit kell máshogy csinálni. A weboldalt kell optimalizálni a keresőkre és nem a helyezéseket manipulálni.

  • Ha egy weboldal a legoptimálisabb egy kifejezésre akkor a Google jól fogja azt rangsorolni.
  • Hogyan tudom úgy megcsinálni az oldalt, hogy a Google szemébe az legyen a legoptimálisabb. Egyszerű! Az üzleti életben többször hallhattad azt a szót, hogy modellezés. Itt is azt kell csinálni.
  • Ha a Google szemében valami optimális akkor azt az első helyeken hozza a találati listában. Így akkor megvan, hogy ki, melyik weboldal optimális a kulcsszóra.
  • Ha megvannak az optimális weboldalak akkor meg kell nézni a tulajdonságaikat és modellezni őket! – Ennyire egyszerű a történet.

Most jutottunk el ahhoz a részhez, hogy mi is ez a weboldal.

  • Pontosan elmondom, hogy mik azok a szabályok a keresőoptimalizálásban amiket be kell tartani.
  • Megmutatom, hogy hogyan juthatsz a keresők elejére.
  • Megmutatom a programokat amiket a legnagyobb cégek is használnak a SEO-hoz.
  • Megmutatom ezeknek a programoknak a használatát.
  • Rengeteg másolható lépésről lépésre példát is mutatok.
  • Folyamatosan segítünk, ha kérdésed lenne.

Lépjünk egy fejezetet tovább és nézzük meg milyen információk szükségesek a sikeres vállalkozói keresőoptimalizáláshoz. Azt már látod mit nem szabad csinálni, most jönnek azok a fejezetek amikor arról beszélek mit csináljunk, ha jól akarjuk cégünk weboldalát SEO-zni.

A működő SEO technikák! – Így érdemes csinálni!

A Google algoritmusai rengeteget fejlődtek az elmúlt években. Rengeteg alkalmazott azon dolgozik, hogy megcsinálják a tökéletes keresőt ami a keresésedre a tökéletes választ adja. Használják a RankBrain tanuló algoritmus-t (machine learning algorithm) amely a mesterséges intelligencia technológián alapul.

Már nincs értelme a régmúlt technikáit alapul venni, ha keresőoptimalizálásról van szó. Na de akkor mi az ami működik. Hogyan kerülhetünk fel a Google első helyére?

Az új szemléletmód az, hogy elemezzük a versenytársainkat, hogy miért kerültek fel az adott kulcsszóra a Google elejére. Az így kapott adatokat, legyen az külső vagy belső keresőoptimalizálási érték már másolhatjuk. Modellezhetjük, másolhatjuk a konkurens oldalak tulajdonságait – nem a tartalmat! – és így a mi weboldalunk is ugyanolyan optimális lesz a kulcsszóra mint a konkurencia. – Innen pedig csak egy lépés, hogy jobb légy és megelőzd ezeket az oldalakat.

A lenti képen az adatgyűjtést egyik folyamatát látod. Az így kapott értékek alapján állítható össze egy SEO projekt! Így nem lesz nehéz döntéseket hoznod!

Szoftveres mérések a keresőoptimalizálásban

Szoftveres mérések a keresőoptimalizálás modellezésében

Itt a titok, hogy miért nem kell ismerni a Google algoritmusok pontos működését! Ha tudod az alapszabályokat amelyeket semmiféleképpen nem szabad megszegni és modellezed a konkurencia weboldalának tulajdonságait akkor már jól tudod SEO-zni a weboldaladat úgy, hogy nem ismered az algoritmus tulajdonságokat.

Milyen eredményeket lehet elérni ezzel a módszerrel?

A mi cégünk az elsők között volt idehaza aki már ezt a modellezéses keresőoptimalizálási módszert használta.  A 2010-es évek környékén már olyan szoftvereket használtunk amelyek elemezték és meghatározták az egyes weboldalak különféle SEO értékeit. Ha ilyen értékek birtokában vagy és összehasonlítod ezeket az értékeket a saját weboldalad értékeivel akkor már van egy elképzelésed, hogy a projekt jó irányba halad-e vagy sem.

Az oldal tetején már átbeszélt Google Pingvin algoritmus első futásakor már használtunk ilyen szoftvereket aminek köszönhetően szinte azonnal lehetett látni hogy ki miért kapott büntetést.

Elég volt elemezni azokat az oldalakat akik eltűntek a találati listából, és azokat akik bekerültek helyettük a Google első helyeire. Az így kapott eredményeket összevetve a már büntetett oldalakat lehetett javítani. Amíg mások találgattak, mi közel pontosan láttuk azokat a tényezőket amelyek okozták a helyezészuhanásokat.

Google Pingvin büntetés és helyreállás

Google Pingvin büntetés utáni helyezészuhanás majd helyreállás

A fenti képen látszik, hogy ha a weboldal helyezése valami oknál fogva zuhan, akkor meg lehet határozni az okokat, és ha ezeket az okokat megszüntetjük akkor a weboldalunk helyezése is visszaállhat az eredeti pozícióba. A képen a Pingvin büntetés utáni helyezészuhanás látszik aminek az oka a magas kúlcsszómennyiség volt a linkek szövegében, ezt a szoftver megmutatta pontosan. Mi ezt a hibát javítottuk és ennek következményeképpen a helyezések az alábbi módon stabilizálódtak.

SEO büntetés után a helyezés stabilizálódott

SEO büntetés után a helyezés stabilizálódott

A fenti példa is mutatja, hogy milyen eredményeket lehet azzal elérni, ha az ember nem hasra ütés szerűen végzi el a keresőoptimalizálási folyamatokat. Azt teljesen mindegy, hogy most tartalomoptimalizálásról van szó vagy épp linképítésről vagy PR cikk publikálásról. Rögzíteni kell a kiinduló állapotot, értékeket. Elemezni kell a stabil konkurens weboldalakat. Majd egy összeállított SEO projekttel már célirányosan végezhetjük el a weboldal keresőoptimalizálását.

Ha ezt a folyamatot megmutatom akkor valószínűleg sok keresőoptimalizáló cég ezt rossz néven fogja venni mert a munkát magad is meg fogod tudni csinálni! Könnyedén megelőzöd a konkurenciádat és így a látogatószámod is meg fog ugrani.

Az alábbiakban látható még pár célirányos SEO projekt amelyeket ugyanezzel a keresőoptimalizálási technikával értünk el. A számok alátámasztják, hogy csakis célirányosan és pontos mérésekkel lehet most már stabil keresőoptimalizálási eredményeket elérni.

Célirányos keresőoptimalizálás egy kulcsszóra

Egy cég megrendelésére célirányos keresőoptimalizálás egy adott kulcsszóra

Ha megnézed a fenti képet láthatod, hogy nem csak kontrollálatlan látogatószerzésre használható a keresőoptimalizálás, hanem célirányosan előre meghatározott kulcsszavakra is lehet SEO projekteket összeállítani. Ez azért jó hír mert így a kontrollálatlan látogatók kontrollált forrássá válhatnak. Olyan kulcsszavakra érkeznek a látogatók amelyeket előre meghatározol, amelyek vásárlást generálnak. Így váltható ki a fizetett hirdetés. A fizetett hirdetések esetében is meghatározott kulcsszavakra szállítják a látogatókat a meghatározott platformok. Erre a keresőoptimalizálás is alkalmas, így kiválhatóak az évről-évre dráguló fizetett AdWords és Facebook hirdetések. – A keresőoptimalizálás így válik az online marketing megtérülő módszerévé!

Hogyan induljak el?

Tapasztalatunk szerint az első pillanatban mindenki megijed, hogy ez túl bonyolult és nem tudja megcsinálni. Hidd el ezzel mindenki így van. Mi sem úgy születtünk, hogy a kisujjunkban volt a keresőoptimalizálás, de a végére csak összeállt az a tudásmennyiség ami kell az eredmények eléréséhez.

A kezdetekben megvettük az összes magyar keresőoptimalizálás könyvet és tudásanyagot ami a piacon volt. Nem mondhatom, hogy ez hasztalan volt, de ezekből a könyvekből nagyon hiányoztak a “Hogyan csináld” gyakorlati lépések. Mindent úgy csináltunk mint ahogy a nagy SEO guruk írták, de az eredmények csak nem jöttek.

  • Kialakítottuk a weboldal szerkezetét a javaslatok szerint, így a Google jobban fogja szeretni
  • Megírtuk a tartalmat és optimalizáltuk, ahogy azt a könyvekben javasolták
  • Elkezdtünk lintárakba linkeket beküldeni ahová javasolták a szakemberek

Mégis hiányzott az az áttörés, az a technika ami az eredményeket hozta volna, amit most Neked megmutatok!

  • A következő fejezetben írok pár szót az elméletről
  • Majd következik pár gyakorlati ismeret
  • Megmutatom a lépéseket, hogy ne kelljen találgatnod az optimalizálás során
  • Mutatok segédleteket és szoftvereket, hogy gyorsabban haladj a munkával

Hogy hogyan indulj el? Olvasd tovább a cikket! A további információk még mindig abban fognak segíteni, hogy átlásd a MŰKÖDŐ keresőoptimalizálás folyamatát és ha ezek az infók megvannak akkor már a megvalósítás gyerekjáték lesz.

A keresőoptimalizálás alapjai

Mi a kezdetekben már megtanultuk nem szabad CSAK a konkurens weboldalakat modellezni, ha keresőoptimalizálásról van szó. Amikor a Google egyes algoritmusai még nincsenek tökéletesre fejlesztve ezeken egy-egy ügyeskedő weboldal átcsúszhat és jó pozíciót érhet el. Ha ezeknek az oldalaknak a tulajdonságait modellezzük akkor könnyedén lemásolhatjuk a manipulatív spam technika tulajdonságait, így veszélybe kerülhet a mi weboldalunk is.

Ha ismerjük a keresőoptimalizálás alapjait, a szabályokat amiket nem szabad áthágni, akkor ezeket a spam oldalakat már messziről fel fogjuk ismerni. – Igen elől vannak, de ne feledjük ez csak ideig-óráig működik. Ezeket a spam tevékenységre utaló SEO értékeket nem másoljuk. Az alapszabályokat fogjuk követni ilyen esetben, így a vállalkozásunk weboldala biztonságban lesz.

Hogy a veszélyes technikákat felismerjük tisztában kell lenni a keresőoptimalizálás alapjaival. Itt pár mondatban átvesszük a legfontosabb információkat, de a ha jobban bele szeretnél mélyedni a témába az Online magazinunkban rengeteget lesz erről még szó, ott kérdezhetsz is!

Nézzük a legfontosabb dolgokat amire figyelni kell figyelni az optimalizálás során. Melyek az alapinformációk amit tudni kell és melyek az alapértékek amiket nem szabad átlépni.

Mi kell a Google 1. hely eléréséhez?

A Google arra törekszik, hogy létrehozza a tökéletes keresőt ami azt jelenti, hogy egy keresési kifejezésre olyan találati listát szeretne adni, hogy azonnal olyan oldalt találj az 1. helyen amire kattintva megtalálod amit keresel.

Hogy ezt meg tudja valósítani a Google sok tényező alapján kell rangsorolnia a weboldalakat.

  • A Google nézi a tartalmat miről szól a weboldal
  • A Google nézi a weboldalra mutató linkeket, hogy megállapítsa mennyien hivatkoznak rá
  • A Google nézi a felhasználói viselkedést elégedettek-e az emberek a talált oldallal

Nagy vonalakban ezeknek a feltételeknek kell tökéletesen megfelelni, hogy a Google az 1. helyen hozza a weboldaladat. Jobb tartalmat kell adnod mint a konkurenciád. Kell, hogy értékes oldalak úgy gondolják, hogy Te vagy olyan jó, hogy rád mutató linket helyezzenek ki. Elégedettnek kell lennie az olvasóknak, meg kell találniuk azt amire kerestek.

Ez a három fő része a keresőoptimalizálásnak, erre a három részre szoktuk osztani a munkálatokat.

  1. Technikai SEO: Weboldal technikai részének beállítása, hogy könnyen bejárható és letárolható legyen a weboldal. Magas felhasználói élményt nyújtson.
  2. On-Page SEO / On-Site SEO / Belső keresőoptimalizálás: A weboldal tartalmi részének optimalizálása. (szöveges, képes tartalom, meta elemek, stb..)
  3. Off-Page SEO / Off-Site SEO / Külső keresőoptimalizálás: A weboldalra mutató linkek, backlinkek befolyásoló tényezői.

Most már pontosan látszik milyen területekkel kell foglalkozni egy weboldal optimalizálás során. Nézzük meg egyesével ezeket a tényezőket és alapszabályokat amikre mindenféleképpen figyelni kell.

1. Technikai SEO – A weboldal technikai optimalizálása

Első körben mindig a weboldal technikai tényezőit optimalizáljuk. Erre azért van szükség, hogy a Google robotjai könnyedén fel tudják térképezni a tartalmunkat. Ha nem ezzel a részfeladattal kezdenénk a munkát akkor lehet hogy minőségi tartalmunk van, de a Google azt nem fogja megtalálni, így esély sincs arra, hogy jó helyezést érjünk el.

Ha a technikai optimalizálásról beszélünk akkor meg kell említeni a felhasználói élményt is. Már rangsorolási tényező az, hogy hogyan viselkednek az emberek az oldalon. Ha azonnal bezárják a weboldalt és visszatérnek a találati listába, mert lassan nyílik meg az oldal akkor ezt a Google észleli és ront a helyezésünkön. Ez a fent említett egyszerű ok miatt van, hogy tökéletes találati listát szeretne mutatni a kereső embereknek. Rengeteg egyéb tényező van még amely a felhasználói élményt rontja, ezeket bővebben átbeszéljük a blogban.

A technikai tényezők közé soroljuk azt is, hogy a weboldalnak mobilbarátnak kell lennie, már ez is alapkövetelmény. Mivel az emberek egyre többet használják a Google-t a mobiljukon, így a cég úgy döntött, hogy a mobil algoritmus lesz a fő rangsorolási tényező. Napjainkban már muszáj mobilon is jól olvasható weboldalt készíteni.

Kiindulásnak és alap szinten elég itt leellenőrizni a weboldalaink technikai tényezőit. Itt javaslatokat is tesznek a hibajavításra. Az első a weboldal sebesség mérési tesztje a másik a mobilbarát teszt:

Ha kezdő szinten vagyunk elég az itt feltüntetett hibákat minél jobban javítani, optimalizálni.

Google PageSpeed Insights weboldal

Google PageSpeed Insights weboldal – Sebesség teszt technikai javítási javaslatokkal

Haladó szinten már több tucat technikai tényezőt fogunk vizsgálni és javítani. Ezek sem lesznek bonyolultak, mert az elemzést szoftveresen fogjuk megoldani és a hibák javítására is pontos utasításokat fogunk kapni. Ezeket részletesen megmutatom a SEO Navigátor Online Magazinban.

Csak érintőlegesen, hogy milyen technikai SEO tényezőket fogunk a haladó szinten vizsgálni:

  • Indexelés és bejárhatósági hibák (oldalak 4xx és 5xx státusz kóddal, indexelési korlátozások, 404-es hiba oldal, robots.txt fájl és .xml webhelytérkép)
  • Átirányítások (www és nem-www egyesítés, ismétlődő HTTP és HTTPS változat, oldalak 302 és 301 átirányítással, meta refresh átirányítás, canonical)
  • Linkek (hibás linkek és sok linkkel rendelkező oldalak)
  • Kódolás és technikai tényezők (Google mobil-barát verzió, dupla canonical, beágyazott tartalmak és nagy méretű oldalak)
  • URL hibák (dinamikus URL-ek és hosszú URL-ek)
  • On-Page, duplikáció tényezők (üres title és description elemek, hosszú title és meta leírás és duplikált tilte és meta leírás vizsgálat)

* Ezektől nem kell megijedni. A vizsgálatokat szoftveresen végezzük és pontos utasítást kapunk mit miért és hogyan kell javítani.

2. Belső keresőoptimalizálás / Tartalomoptimalizálás

Azt gondolom már sokszor hallhattad, hogy minőségi tartalom nélkül nem lehet jó helyezést elérni. Ez a valóságban is így van! Igaz vannak kivételek, de azokban az esetekben hatalmas pénzt kell rászánni a linképítésre aminek az eredménye átmeneti és hosszútávon káros lehet a weboldalra. Ha elkészíted a “király” tartalmat amely jobb lesz mint a konkurens weboldalak tartalma nagyobb eséllyel indulsz a Google 1. helyért mintha csak gyenge tartalom+linképítés kombinációt használnál.

Ha jó a tartalmad akkor az magától fog terjedni az interneten így a linképítésre vagy inkább mondjuk a weboldal népszerűsítésre sem kell hatalmas összegeket áldoznod és nem is kockáztatod, hogy a weboldalad büntetést kapjon. KELL A JÓ TARTALOM A JÓ HELYEZÉS ELÉRÉSÉHEZ!

Hogy hogyan kell minőségi tartalmat készíteni arról a Kreatív Kontroll csinált egy jó előadást amit ajánlok figyelmedbe. Ha ezt megnézed akkor körvonalazódni fog benned milyen is a jó tartalom a Google szemébe!

Benyó Dániel (Kreatív Kontroll Kft.) előadása a keresőoptimalizált szövegírásról

Hogy mégis milyen hosszú és minőségű tartalmat kell készíteni? A fenti videóban jól bemutatták, hogy alap szinten mire kell figyelni, ha olyan tartalmat szeretnénk készíteni amit nem csak a Google szeret hanem az emberek is.

A mai napig érkeznek hozzánk olyan kérdések, hogy miért is nem hozza a Google jól a cikkemet? Ezeknél a cikkeknél már az első ránézéskor kiderül, hogy a minőség elég gyenge. A cikk hossza a 100 szót sem éri el sok esetben. Egy vizsgálatot készítettek amelyben azt nézték meg, hogy a nagy versenyben lévő kulcsszavak esetében mennyi is az a tartalomhossz, szavak száma amellyel a Google már a Top 10 találat közé rangsorolja a weboldalt.

A Google Top 10-ben lévő tartalmak átlagos hossza!

A Google Top 10-ben lévő tartalmak átlagos hossza!

A fenti képen látszik, hogy a nagy versenyben lévő kulcsszavak esetében legalább 2000 szavas cikkeket kell írni, hogy stabilan eredményeket lehessen elérni és megtartani.

Összefoglalva, ezekre figyelj kezdő szinten a tartalomírás alatt:

  • Tartalom hossza: Írj legalább olyan hosszú tartalmat mint a konkurencia, de az a legjobb ha eléred a 2000+ szót!

  • Tartalom minősége: Járd körbe a témát. Mutasd be a terméked, szolgáltatásod, híreket több forrásból írj összegezve! Szükséges a minőségi tartalom.

  • Kulcsszavak: Annyi kulcsszót használj ami nem rontja az olvashatóságot. A kulcsszó legyen benne az első bekezdésben. Soha ne lépd át a 100 szóra vetített 3-4%-os kulcsszó mennyiséget!

  • Szinonimák: Használd a kulcsszó szinonimáit és azokat a szavakat amelyek a kulcsszó környezetében előfordulhatnak. (Például a “Logan” kulcsszó lehet egy filmcím és lehet egy autó márka is. Ha a színész, rendező, szereplők szavak vannak a környezetében akkor a Google már tudja miről van szó, de gumiabroncs, motor, szavak környezetében szerepel a kulcsszó akkor már teljesen más keresési feltételek alapján rangsorol!)

  • Címsorok: Használj címeket és alcímeket 2-3-4 bekezdésenként. Tagold a szöveget. A weben az emberek nem úgy olvasnak mint az irodalomórán. Szkennelik a szöveget. A webre írt szövegeknek ügyelni kell a tagoltságára.

Ha nem szándékozol belemélyedni jobban a tartalomoptimalizálás témakörébe akkor valószínűleg elég ennyi információ ahhoz, hogy el tudj indulni egy minőségibb tartalommal mint az átlag cégtulajdonosok. Viszont, ha nagy a verseny a kulcsszavaidra és a konkurencia is optimalizál ezekre a kifejezésekre érdemes pontosan meghatározni a készítendő tartalom paramétereit.

Pontosan meghatározhatjuk a konkurens weboldalak alapján:

  • Mennyi és milyen címsorokat kell írni (hossz, darabszám és pontos kulcsszó mennyiség)
  • Milyen meta elemeket, hogyan kell kitölteni, mennyi kulcsszót kell használni
  • Milyen hosszú szöveget kell írni és hányszor használjuk az adott kulcsszót
  • TF-IDF optimalizálás (szövegkörnyezet optimalizálása, szavak meghatározása fontosságuk alapján)
  • Mennyi vastag szövegblokk kell és mi legyen a tartalmuk
  • Milyen linkeket használjunk, mik legyenek a linkszövegek
  • Mennyi kép legyen és mik legyenek a képleírások

Ezeket szoftveres mérésekkel már könnyedén meg tudjuk csinálni, hogy hogyan arról olvashatsz a Navigátor Online Magazinunkban. Ez már egy haladó szint lesz amikor ennyire pontosan kell meghatározni a keresőoptimalizálás tényezőinek értékeit. Ha a minőségi tartalomírás szabályait alkalmazzuk akkor tudunk olyan tartalmat gyártani ami nagy valószínűséggel olyan minőségi lesz, hogy az emberek szeretni fogják és magától hozza az eredményeket, még linképítés sem kell. – Hogy milyen ez a tartalom erről olvashatsz a következő bekezdésben.

Magától terjedő minőségi tartalom készítése

A saját weboldalunkat mindig sokkal egyszerűbb optimalizálni mint máshonnan a weboldalra mutató linket szerezni. Ha minőségi tartalmad van akkor az emberek kérés nélkül el kezdenek hivatkozni a weboldaladra így elindul a természetes linkgyarapodás.

Ha nincs minőségi tartalmad, a hivatkozások is el szoktak maradni. Ezekben az esetekben rendszerint a weboldal tulajdonosok tucatszámra vásárolják a katalógus linkeket és PR cikkeket. Ez nagyobb kiadás és kockázat is lehet, pedig elég lett volna egy kicsivel is jobb tartalmat készíteni. Igen, de hogyan kell ezt lépésről-lépésre kivitelezni.

Összeállítottunk egy könyvet amiben lépésről lépésre le van írva, hogyan kell megcsinálni a keresőoptimalizálást a weboldaladnál. Ha a lépéseken végighaladsz akkor Neked is olyan oldalad lesz ami könnyen előzi a konkurenseket és még a látogatószám is megugrik úgy hogy a tartalmad magától fog terjedni az interneten!

A keresőoptimalizálást kezdd ezzel a könyvvel! Érthetően leírva megtalálsz mindent benne ami kell a magától terjedő minőségi tartalomgyártáshoz és így a kiváló SEO eredményekhez!

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban #1.

Több mint 170 oldalon tömény gyakorlati keresőoptimalizálás tudásanyag!

  • Keresőoptimalizálás lépésről lépésre

  • Kulcsszókutatás és helyes kulcsszó használat

  • Weboldal szerkezet/technikai optimalizálás

  • Minőségi tartalomkészítés lépései

  • Google SEO tartalomoptimalizálás

  • Másolható technikák, tippek, trükkök

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban e-könyv

Ha valakit érdekel a keresőoptimalizálás akkor ezt a minimális összeget szívesen rákölti a könyvre mert így gyorsabban halad az optimalizálással mint a versenytársak. Na de pontosan mit is lehet találni a könyvben?

Ennek a könyvnek a segítségével azonnal átlátod a keresőoptimalizálás lépéseit. Itt csak a kötelező elméletet találod és csak annyit amennyi szükséges ahhoz, hogy ne bukj el! – Színtiszta gyakorlati lépések és megvalósítás. Ezek az információk szükségesek ahhoz, hogy átlásd a folyamatokat és a későbbiekben már professzionális módon szoftverekkel is tudj SEO-zni mint a legnagyobb külföldi és hazai cégek. – Ez mindenféleképpen szükséges, hogy le tudd fektetni az alapokat.

1) Keresőoptimalizálás alapok

Minden szükséges információ ahhoz, hogy megértsd azoknk a nyelvét akik a keresőoptimalizálással foglalkoznak. Lehet már SEO-ztattál külsős céggel akik olyan kifejezéseket, használtak amiket nem ismertél. Ez az időszak megszűnik. Ebből a fejezetből megtudod, hogy mit micsoda és mit miért kell megcsinálni a keresőoptimalizálás során.

2) Kulcsszó stratégia

ha nincs megfelelő kulcsszó stratégiád akkor az egész keresőoptimalizálás projekt kudarcba fulladhat. Sok munka kevés látogató, minimális átmeneti siker. Megmutató, hogyan csinálj nyerő kulcsszó stratégiát. Mik a lépései ennek a folyamatnak.

3) Weboldal felépítés

A kulcsszavakat és üzleti céljaidat figyelembe véve kell kialakítani a weboldal szerkezetét. Elmagyaráztuk mi az a cornerstone content azaz a sarokkő tartalom. Így fogod tudni erősíteni a fő tartalmi oldalaidat egy egyszerű technikával. Kapsz pro-tippeket a megvalósításhoz és másolható sablonokat.

4) Minőségi tartalomírás

Minőségi tartalomgyártás lépései. Hogyan készíts úgy tartalmat, hogy azt ne csak az olvasóid, hanem a Google is szeresse és kiemelt helyen rangsorolja. A kulcsszavak kiválasztásától a végleges tartalomgyártásig lépésről lépésre.

5) Tartalomoptimalizálás

Tartalomoptimalizálásról minden, hogy ezen ne csússzon el a dolog. Tartalomoptimalizálás lépései egyszerűen és érthetően.

Ez a könnyen feldolgozható könyv segíteni fog, hogy hogyan ugorj ki az átlagos üzleti weboldalak sorából akik nem igazán tudnak nagyobb látogatótömeget szerezni a Google-ből keresőoptimalizálással.

Továbblépve megnézzük mi tartozik a külső keresőoptimalizálásba. Hogyan lesz a weboldalunk kiemelt minőségű a Google szemében!

3. Külső keresőoptimalizálás / linképítés és backlinkek

A külső keresőoptimalizálás azaz a weboldal népszerűsítése amibe a linképítés és PR cikkek is tartoznak talán az egyik legbonyolultabb SEO munkafolyamat. A linkek az egyik legerősebb rangsorolási tényező a mai napig. Ez a Page Rank alapja – az egy másra mutató weboldalak linkhálózatának értéke, tulajdonságai. A PR értéket a mai napig használja a Google a rangsorolásra, de ezt a weboldal tulajdonosoknak már nem mutatja meg. – Attól, hogy nem látszik ez az érték még létezik.

Sok külsős cég megpróbálja meghatározni ezeket az értékeket különféle tényezők alapján. Ezek az értékek amelyek alkalmasak lehetnek a PR értékek kiváltására a DA és PA (Domain Authority és Page Authority) valamint az InLink értékek. Ezeket használhatjuk arra, hogy mehatározzuk mennyit is ér egy-egy bejövő weboldalunkra mutató link.

Domain Authority teljesítmény görbe

Domain Authority teljesítmény görbe – magasabb érték minőségibb link

A cikk elején már írtam arról, hogy régebben hogy működött a keresőoptimalizálás. A linképítés lényege az volt, hogy rengeteg bejövő linket kellett szerezni és lehetőleg minél többnek a linkszövegében benne kellett lenni a kulcsszónak. Így sokáig stabilan el lehetett érni a jó helyezést. Majd jött a Google Pingvin és büntette ezeket az oldalakat. MÁR NEM SZABAD MINDENHONNAN LINKET SZEREZNI – ELMÉLETILEG NEM SZABAD LINKET ÉPÍTENI!

A Google irányelveivel ütközik, ha  linket építünk. – De csak akkor ha ennek a célja a helyezések manipulálása. – Szóval márkaépítés és valós PR tevékenységi okból érdemes népszerűsíteni a weboldalunkat amely majd a helyezést is javítani fogja.

Honnan akarunk szerezni linket, ha a fenti célokat akarjuk elérni? – Igen, csakis minőségi weboldalakról. Tehát most már nem toljuk bele minden “noname” weboldalba a ránk mutató hivatkozást. Ez már nem működik, ha jó helyezést szeretnénk elérni.

A weboldalak kapcsolódása az interneten - linkhálózat

A weboldalak kapcsolódása az interneten – linkhálózat (forrás: adatlabor.hu)

Több nagyobb SEO cég is azt vallja akkor nem lehet baj a linképítésből, ha a cél a márkaépítés és nem a helyezések manipulálása. Ha ezt a gondolatmenetet vesszük alapul akkor csak minőségi weboldalra és márkanév vagy URL cím linkszöveggel akarunk bekerülni és nem kulcsszavassal.

A külföldi linképítő cégek azt mondják: A linkek szövegében a kulcsszó maximum 1%-lehet csak az összes linkszöveghez képest. Több kísérlet azt mutatja még az 5-10%% kulcsszó mennyiséget is elbírja némelyik téma, de efölé menni már veszélyes. Gondoljunk bele ez nem sok link. 100db linkből ez csak 5-10db link, ahol a kulcsszó szerepelhet. Nincs csak kulcsszavas link, ezeket úgy kell használni hogy kulcsszó és plusz valami. Ha csak a kulcsszót használjuk akkor valóban be kell tartani a külföldi 1%-os szabályt. – Látható mennyire komolyan veszi ezt a Google!

Mivel a kereső már felismeri a természetellenes linkhálózat tulajdonságokat, így nem érdemes megpróbálni manipulálni helyezéseket.

Na jó, de akkor hogyan építsünk linket?

Linképítés kezdőknek

Kezdő szinten nem szabad belefogni csak úgy találomra a linképítésbe. Megpróbálom összefoglalni, hogy hogyan indulj el, ha mégis szerezni akarsz linkeket:

  1. Legyen jó a tartalmad, hogy mások is hivatkozzanak rá
  2. Írj vendégcikket más témába vágó weboldalakra ahonnan kérj linket
  3. Linkszövegek vagy márkanév vagy URL cím legyen, ha mégis akarsz kulcsszót akkor csak 1x használhatod és soha többet elemzés nélkül
  4. Minőségi weboldal legyen, érje el a 20DA értéket vagy több legyen
  5. Nézz rá az Alexa Rank-ra – itt meg tudod nézni – és az 7.000.000 alatt legyen – ha e fölött van akkor nincs látogató a weboldalon
  6. Ne legyen lehetőleg 100 linknél több az oldalon – ez azt sugallja hogy linktáras linképítés történt
  7. Egyszerre egy linket szerezz és várj 2-5 napot az eredményekre, hogy jól csinálod-e vagy sem – így veszed észre a leghamarabb, ha hibát követnél el

Kezdő szinten elég ennyire figyelned, így nem tudod elrontani a linképítést!

Linképítés haladóknak

Haladó szinten már máshogy közelítjük meg a linképítés témakörét. Első körben csinálni szoktunk 2-3-5 vagy több konkurenciaelemzést, hogy megnézzük azt hogy a Google első helyeken lévő weboldalakra milyen linkek mutatnak. Ha ez megvan összevetjük a saját weboldalunk értékeivel, linkjeivel.

Ezeket az értékeket össze lehet húzni egy dokumentumba vagy akár különféle szoftverekbe is és össze lehet vetni az értékeket. Valamint egyből látszik, hogy melyik weboldalra nem került még be a linkünk viszont a konkurencia weboldalainak a linkjei igen.

Backlink elemzés és összevetés a konkurenciával

Backlink elemzés és összevetés a konkurenciával (forrás: sibatech.hu)

A fenti kép tájékoztató jellegű és nincs minden link tulajdonság lekérve, de körülbelül így néz ki egy egyszerűsített linkhálózat összehasonlítás.

Ha egy táblázatba kerülnek a konkurens és saját weboldalak backlinkjei akkor szűrőket alkalmazunk. Elrejtjük azokat a linkeket amelyek gyengék, spam jellegűek és nem relevánsak a keresőoptimalizálási projektünkre. A szűrés után csak azokat a linkeket látjuk ahová nekünk is be kellene kerülni.

Meg kell nézni, hogy azokra az oldalakra be tudunk-e jutni ahová kirakták a konkurens weboldalak linkjeit, ha igen akkor szerencsénk van, ha nem akkor viszont ezek helyett keresnünk kell további minőségi releváns weboldalakat ahová tudunk vendégcikket írni, vagy interjút adni egy viszontlinkért cserébe.

Ezekkel a konkurenciaelemzésekkel azt is meg tudjuk határozni milyen linkszövegeket milyen arányban használtak a linképítés során.

Kulcsszóarány a linkhálózat linkszövegeiben

Kulcsszóarány a linkhálózat linkszövegeiben (forrás: sibatech.hu)

Itt is ügyelni kell, hogy az alapszabályokat batartsuk, tehát a legmagasabb értéken legyen a márkanév vagy URL cím majd a megengedett értékek alatt lehet a kulcsszavas linkszöveg. Ezeket pontosan meghatározhatjuk szoftverekkel, hogy az adatokat felhasználhassuk a saját SEO projektünkben.

Itt is látszik amit már a cikk elején írtam, hogy az új keresőoptimalizálás technika nem más mint a modellezés. Meghatározzuk a konkurencia SEO technikáját és ezt másoljuk a saját projektünkben. Így ugyanazokat az eredményeket mi is el tudjuk érni!

Ha idáig eljutottál a cikkemben, biztos szeretnéd tudni, hogy is kell ezt csinálni. Ez egy folyamatosan változó dolog. Mindig módosítjuk a munkafolyamatokat, hogy az új keresőoptimalizálási szabályoknak megfeleljenek. Ezért ezt nem könyvben fogjuk publikálni, hanem a SEO Navigátor Online Magazinunkban fogod tudni majd megnézni – ezeket a cikkeket folyamatosan frissítjük az aktuális adatokkal.

A weboldal optimalizálás lépései

Ebben a fejezetben nem szeretném lépésről lépésre leírni a teljes keresőoptimalizálás folyamatot mert már az előző fejezetekben rengeteg információt kaptál, hogy átlásd a folyamatot. Itt most csak össze szeretném Neked foglalni, hogy hogyan indulj el, hogy olyan eredményeket tudj Te is elérni amilyeneket fent láttál.

1) Így csináltunk 6 hónap alatt 400.000 látogatót – esettanulmány

Első körben mindenféleképpen töltsd le az esettanulmányunkat, hogy meglásd milyen egyszerű hatalmas tömeget szerezni a Google keresőből. – Most még nem hiszed el, de ezt Te is meg tudod csinálni könnyedén. Ezt az esettanulmányt most ingyenesen odaadjuk, hogy el tudj indulni a keresőoptimalizálás útján. Ez szükséges ahhoz, hogy lásd a Te weboldaladban is mekkora potenciál van és milyen egyszerűen ki tudod váltani a fizetett más online marketing reklámokat a SEO-val.

Így csináltunk 6 hónap alatt 400.000 látogatót

6 hónap alatt 400.000 egyedi látogató / 1 év alatt 903.368 felhasználó SEO-val!

Másolható technikákkal és szájbarágós magyarázattal mondjuk el, hogy ezt az eredményt, hogy értük el fél év alatt. A képen látszik, hogy a munkálatok körülbelül fél évig tartottak és utána a következő 6 hónapban folyamatosan szállította a Google a látogatókat. Mindenféleképpen ezzel kezdd, nagy segítség és ingyenes!

2) 6HÓ 400K esettanulmány – kivitelezési útmutató

Második lépésként ez a könyv kellene, hogy azonnal be tudd állítani a weboldalad, hogy a Google minél hamarabb adjon látogatókat!

Van egy 70+ oldalas kivitelezési útmutatónk a az “Így csináltunk 6 hónap alatt 400.000 látogatót” esettanulmányunkhoz. Ha testszett az eredmény amit el lehet fél év alatt érni és ezt pontosan Te is le akarod másolni akkor ez a kivitelezési terv neked való lesz. Fogjuk a kezedet, lépésről lépésre megmutatjuk mit hogyan állítottunk be. Milyen eszközöket használtunk az eredmények eléréséhez. Ez egy nagy segítség tud lenni a keresőoptimalizálás során, ha Te még kezdő szinten vagy!

Vélemény a kivitelezési útmutatóról

6Hó 400K esettanulmány kivitelezési útmutató vélemény

Több mint 2000 ember töltötte le a kivitelezési útmutatót és több olyan visszajelzés érkezett, hogy még nem tudták megcsinálni a leírtakat mert nem volt idejük rá. Szeretnénk, ha Te ezt komolyabban vennéd és megcsinálnád a leírtakat! Mi akarjuk, hogy neked is legyenek ilyen eredményeid ezért úgy döntöttük ezt már nem lehet ingyenesen letölteni.

Ha szeretnél hozzájutni ehhez a kincshez akkor egy jelképes összegért meg tudod tőlünk venni, ha kéred az inygenes esettanulmányt.  Azért döntöttünk így mert, ha már pénzt áldozol rá, hogy megvásárold ezt a két tudásbombát akkor nagyobb az esélye, hogy nekiállsz a megvalósításnak. Így Neked rengeteg látogatód lesz Nekünk pedig még egy pozitív vélemény!

3) Keresőoptimalizálás a gyakorlatban – 170+ oldalas E-könyv

Ha megvan az esettanulmány és el is olvastad és meg is szeretnéd magadnak csinálni ezt az eredményt – eldöntötted kell a kivitelezési útmutató is – akkor a harmadik lépés az, hogy következhet a mély víz. Igaz eddig is csak tömény tudásanyagot kaptál, de a következő lépcső az, hogy tisztában légy a keresőoptimalizálás teljes folyamatával. Ha nem látod át a teljes folyamatot akkor nem lesz 100%-os a SEO projekt!

Minimális elmélet és tömény kivitelezés a könyvben. Végigvezetünk a teljes SEO folyamaton!

Ezt a könyvet ÖRÖK ÉLET GARANCIÁVAL KAPOD! Ameddig frissül a könyv Te ingyen kapod meg! Erre azért van szükség mert a keresőoptimalizálás akár havonta is változik így aktualizálni kell a könyv tartalmát.

Nézd meg a könyv NYERS változatát! Már 170+ oldal mennyiségű a tudásanyag tördelés és képek nélkül. Természetesen Te a formázott és teljes verziót fogod megkapni!

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban #1 – könyv NYERS változatának menüpontjai!

Hogy mi minden van már a végleges könyvben amit Te is megkapsz? Hatalmas mennyiségű tudásanyag amelynek ezek a mérföldkövei:

  • Minden SEO alap amin elbukhat egy projekt sikere

  • Megmutatjuk mi az a kulcsszó stratégia és hogyan csináld meg magadnak

  • Weboldal felépítés a keresőoptimalizálási szempontok alapján

  • Minőségi tartalomírás úgy hogy terjedjen az interneten magától

  • Tartalomoptimalizálás, hogy ne csak a Google hanem az olvasóid is szeressék az oldalad

  • További Pro tippek az optimalizáláshoz

  • ÖRÖK ÉLET GARANCIA
    Mivel a keresőoptimalizálás folyamatosan változik így mi a könyvet folyamatosan frissítjük. Az új változatot megkapod ingyen!

4) SEO Navigátor Klub és Online Magazin – a SEO szent grálja!

Ez a csúcs amit tudás szintjén elérhetsz! Itt minden keresőoptimalizálás problémád megoldódik! Ez a negyedik lépcsőfok, ha ide eljutsz akkor már van látogatód az esettanulmányunk kivitelezési útmutatója segítségével. Nagy valószínűséggel a k”Keresőoptimalizálás a gyakorlatban” könyvünk alapján már kész a kulcsszó stratégiád, weboldal szerkezeted és a “király” tartalmad. Mi jöhet még ezután?

Ezek a tudásanyagok ahhoz voltak szükségesek, hogy megszerezd azt az elméleti és gyakorlati tudást ami az alapfokú és közép, félközép SEO szint eléréséhez szükséges. A következő lépcsőfok megugrása igazi profi SEO-ssá fog tenni téged. Itt megtanulod azokat a szoftvereket használni amit a legnagyobb keresőoptimalizálási cégek. Pont úgy fogod optimalizálni a weboldalad mint a nagy vállalatok. Itt már elfelejtjük a kispályát! 🙂

Na de pontosan mi is ez a SEO Navigátor Magazin és Klub?

1) TUDÁSBÁZIS SZAKMAI CIKKEK ÉS VIDEÓK

Létrehoztunk egy online magazint amibe folyamatosan publikáljuk a legfrissebb keresőoptimalizálási módszereket. Hogyan csináld videókat, cikkeket, leírásokat és esettanulmányokat kapsz hétről-hétre hogy minél közelebb kerülj a céljaidhoz. Technikai segítséget kapsz cikkeinkkel.

2) SZOFTVERES SEO MÉRÉSEK

Megtanítunk, hogyan használd a SEO programokat, milyen értékeket figyelj és hogy módosítsd a saját weboldalad. – Tehát egy szóval mindenben segítünk ameddig csinálod az optimalizálást. Minden technikai és elméleti segítség amire szükséged van.

3) ZÁRT SZAKMAI FACEBOOK CSOPORT

Nem csak online magazin hozzáférést kapsz hanem csatlakozhatsz a zárt Facebook csoportunkhoz is ahol nem csak a tagok, hanem szakértőink is segíteni fognak ha kérdéseid lennének.