Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO Szakértő

Remélem hasznosnak találod ezt a blogbejegyzésem. Oszd meg egy ismerősöddel, akinek segíthet ez az információ.

Ha többet szeretnél tudni erről a témáról, akkor csatlakozz a SEO klubomhoz, kattints ide.


Keresőoptimalizálás – Google SEO alapok [Teljes útmutató]

  • Start
  • /
  • Blog
  • /
  • Keresőoptimalizálás – Google SEO alapok [Teljes útmutató]
Keresőoptimalizálás – Google SEO alapok

Ez a cikk nem arról fog szólni, mint az eddig megszokott keresőoptimalizálás (SEO) cikkek. Ez a cikk egy stratégiai terv, a Google első helyének megszerzéséhez.

A keresőoptimalizálás (SEO) egy nagyon jól működő marketing eszköz, aminek a célja, hogy minél több látogatót szerezhess ingyenesen a Google találati listájából, és ezt a weboldalad automatikusan, hosszú idegig csinálja.

Ezért szánd rá az időt erre a cikkre, fontos információkat fogok elmondani.

Nem azt mondom el mint a többi SEO szakértő, hogy a keresőoptimalizálás angol megfelelője a SEO, azaz a Search Engine Optimization – hopp, de leírtam 🙂 – vagy, hogy így és így válaszd ki a kulcsszavakat, vagy van külső és belső keresőoptimalizálás. Nem is arról olvashatsz, hogy a linképítés már a múlté, és a jövő a PR cikkek gyűjtése.

Azt fogom leírni, hogyan csinálj magadnak sok látogatót a közösségi média vagy fizetett hirdetések nélkül. Azt is meg fogod tudni, ha kiszerveznéd a munkát, mire figyelj, mit kérj a SEO szakértőtől.

Megmutatom, hogy a nagyobb cégek hogyan SEO-znak, és hogyan lehetsz Te is a Google legjobb találatok között.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Ha elolvasod ezt a szakmai cikket, akkor rájössz, hogy milyen könnyen szerezhetsz több száz látogatót a keresőből, ha nem ragaszkodsz a régmúlt elavult SEO technikáihoz.

Ha vállalkozásod van, és folyamatosan szeretnél látogatót kapni a Google keresőtől, vagy csak a konkurensed weboldala szúrja a szemed, hogy miért van előrébb mint te, akkor ne ugord át ezt az oldalt!

Most fog elkezdődni egy új korszak a vállalkozásodban, mert ha figyelsz, akkor magadnak is megcsinálhatod a weboldal optimalizálást, vagy ha kiadnád egy cégnek, azonnal tudni fogod mire számíthatsz!  – Vágjunk bele!

Keresőoptimalizálás hibák

Tudom, hogy nem a megszokott információkat kell átadnom.

Ebben a részben csak annyi, és olyan információt kapsz, ami ahhoz kell, hogy megértsd miért nem működnek a régi SEO technikák.

Google SEO trükkök

Azt tudni kell, hogy a világ egyik legdinamikusabban fejlődő cége a Google.

Rengeteg bevételre tesznek szert, amiből könnyen tudnak alkalmazni több ezer matematikust, mérnököt, különféle szakembereket arra, hogy fejlesszék a kereső algoritmusait. – Ja, és az elmúlt években a mesterséges intelligenciát is használják. – Képtelenség ekkora tempóval lépést tartani.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Tehát, ha valaki azt mondja, megvan a Szent Grál, és ez a trükk a Google első helyére juttat, nyugodtan fogadd kételkedve.

Lehetnek véletlenek, és akár működhetnek is egy ideig, de ha céged van, – akkor kérdem én –, megéri kockáztatni egy SEO büntetést, és utána mindent kezdeni elölről? – Erre ugye nem kell válaszolnom!

Google algoritmus frissítések

Google algoritmus frissítések

Nézd meg a fenti képet! – Látod mennyi algoritmus frissítést hajtott végre a Google az elmúlt években?

Ezek rendszerint mindig átrendezték a találati listát. Legfőképp azok a weboldalak kaptak büntetést, amik keresőoptimalizálási spam technikával jutottak a Google első helyére. – Ezért írtam, az a bizonyos “Szent Grál” csak ideig-óráig működhet!

Kulcsszó spam

Pontos évszámokat nem fogok mondani, arra ott van a Wikipédia, itt most nem az a lényeg, hogy mikortól meddig volt egy esemény, hanem az, hogy ez hogyan befolyásolta a keresőoptimalizálást.

Még emlékszem amikor 2007-2008 környékén az volt a legjobb keresőoptimalizálási technika, hogy használjuk a tartalomban minél többször a kulcsszót. Rakjuk azt az oldalsávba vagy láblécbe, nem számít, csak a 8%-ot érjük el.

Ebben az időszakban a Google még nagy valószínűséggel a szavak számát és a kulcsszó mennyiséget vette alapul, ha egy kifejezés relevanciáját akarta meghatározni.

Na de meddig? – Ameddig észre nem vették, hogy ezzel lehet manipulálni a találati lista helyezéseit.

Megérkezett a Panda algoritmus, ami a weboldalak minőségét ellenőrzi, és ahol ilyen spam tevékenységet, gyenge minőségű tartalmat észlel, ott büntet.

A Google panda megjelenése után erről az algoritmusról egy vicces videó is született.

A Google 2011-óta futtatja a Panda algoritmust. Ez folyamatosan fejlődik, és mára már azonnal észreveszi, ha a keresőnek készíted a tartalmat és nem az olvasóidnak.

A régi 8%-os kulcsszósűrűség szabály lezuhant a 2% körüli értékre, amit még a kereső tolerál. – Na de nem azért, mert nemes egyszerűséggel lejjebb állították az értékeket, hanem azért, mert ez az érték körülbelül az, amit akkor használsz, ha az embereknek írod a szöveget és nem a Google-nek!

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Tehát nem másolunk tartalmat, és a tartalmat az olvasóinknak gyártjuk! – Eddig világos!? – Macerásabb, sokkal több a dolog vele, de így adunk valami értéket az olvasóinknak, és így a Google is ad nekünk olvasókat!

Spam linképítés, linkspam

Oké, nem lehet spam tartalom, és nem lehet magas a kulcsszavak száma, sebaj!

Mivel a Google is kijelentette, hogy a weboldalra mutató linkek is olyan fontosak mint a tartalom, majd rágyúrunk azokra, hogy gyorsan elérjük a jó helyezést.

Ebben az időszakban gombamód szaporodtak a linkfarmok, linktárak, amikbe potom pénzért be lehetett kerülni. Így mindenki jól járt! A cégtulajdonos a tevékenységének kulcsszavára bekerült a Google első helyeire. A linkfarm tulajdonosok pedig pár 10-20.000 Ft-ot kerestek a linkek kihelyezésével.

Win-Win állapot, nem?

Ebben az időszakban szinte mindenki, aki azt mondta SEO, az arra gondolt, hogy kirakjuk a kulcsszavas linket, és máris megvan a jó helyezés.

Ez a módszer is működött! Elég volt pár tucat link és “TÁDÁM!”, megvan az első hely!

Alig telt el egy év, és megérkezett a Google Pingvin.

Senki nem jelentett be semmit, csak jött, és újra összekavarodott a találati lista.

Néhány hónappal a Google Pingvin érkezése után, a 2012-es májusi Traffic meetup-on, már Boros Norbert jól összefoglalta, hogyan érintette a KKV szektort a Pingvin algoritmus.

Traffic meetup 2012. május: Boros Norbert – Google Pingvin előadás.

Ha megnézed a fenti videót, akkor abból is kiderül, hogy szinte csak a vállalkozások weboldalait érintette ez a frissítés, jellemzően azért, mert az a célcsoport volt az, akik a linképítés vásárolták.

Ennek egy oka volt, gyorsan és kiszámíthatóan el lehetett érni a Google első helyet.

Ahogy fent írtam, a Google nem szereti ha manipuláljuk a helyezéseket. Az teljesen mindegy, hogy ezt milyen módon tesszük. Legyen az szöveges, tartalmi spam vagy linkspam.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

A dolog vége mindig az lesz, hogy a kereső ezért büntetni fog bennünket. Lehet nem ma, vagy nem holnap, de abban biztosak lehetünk, hogy ez meg fog történni.

Tehát akkor azt is megtanultuk, hogy nem építünk csak úgy találomra kulcsszavas linkeket. Az teljesen mindegy, hogy ez most linktár, vagy PR cikk.

Ha nincs előzetes felmérés, és kidolgozott linkstratégia, akkor nem tudjuk modellezni a természetes linkszaporodás mintázatát.

Akkor hogyan optimalizáljuk a weboldalunkat?

Egy szemléletmódváltáson kell átesni. Máshogy kell megközelíteni a keresőoptimalizálás témakörét mint eddig.

Nem tudom miért, de idehaza ha keresőoptimalizálásban gondolkodott valaki, akkor az azt jelentette, hogy manipuláljuk a helyezéseket valami technikával. – Ez ilyen hazai hozzáállás a dolgokhoz! – Ez pedig ugye ütközik a Google irányelveivel – az irányelveket itt tudod elolvasni – amelyekért előbb vagy utóbb megkapjuk a büntetéseket.

A videóban további olyan technikákat látsz, ami spam kategóriába tartozik!

Ha megnézed a fenti példákat és elolvastad amiket írtam – nem teljes körű az információ, bővebben erről a Navigátor SEO klubjában írok – akkor már nagyjából átlátod miért is kaphat a weboldal büntetést.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Itt az ideje máshogy gondolkodni!

A keresőoptimalizálás szóban benne van, mit kell máshogy csinálni. A weboldalt kell optimalizálni a keresőkre, és nem a helyezéseket manipulálni.

Na jó, de hogyan?

  • Ha egy weboldal a legoptimálisabb egy kifejezésre, akkor a Google jól fogja azt rangsorolni.
  • Hogyan tudom úgy megcsinálni az oldalt, hogy a Google szemébe az legyen a legoptimálisabb. Egyszerű! Az üzleti életben többször hallhattad azt a szót, hogy modellezés. Itt is azt kell csinálni.
  • Ha a Google szemében valami optimális, akkor azt az első helyeken hozza a találati listában. Így akkor megvan, hogy ki, melyik weboldal optimális a kulcsszóra.
  • Ha megvannak az optimális weboldalak, akkor meg kell nézni a tulajdonságaikat, és modellezni őket! – Ennyire egyszerű a technika.

Lépjünk egy fejezetet tovább, és nézzük meg milyen információk szükségesek a sikeres vállalkozói keresőoptimalizáláshoz.

Azt már látod mit nem szabad csinálni, most jönnek azok a fejezetek, amikor arról írok, mit csinálj, ha jól akarod vállalkozásod weboldalát SEO-zni.

Ezek a működő keresőoptimalizálás technikák

A Google algoritmusai sokat fejlődtek az elmúlt években. Rengeteg alkalmazott azon dolgozik, hogy megcsinálják a tökéletes keresőt, ami a keresésedre a tökéletes választ adja.

Használják a RankBrain tanuló algoritmust (Machine Learning Algorithm), amely a mesterséges intelligencia technológián alapul.

Nincs értelme az elmúlt évek technikáit használni a keresőoptimalizálásban.

Na de akkor mi az ami működik?

Hogyan kerülhetünk fel a Google első helyére?

Az új szemléletmód az, hogy elemezzük a versenytársainkat, miért kerültek fel az adott kulcsszóra a Google elejére. Az így kapott adatokat, legyen az külső vagy belső keresőoptimalizálási érték, már másolhatjuk.

Modellezhetjük, másolhatjuk a konkurens oldalak tulajdonságait – nem a tartalmat! – és így a mi weboldalunk is ugyanolyan optimális lesz a kulcsszóra mint a konkurencia. – Innen pedig csak egy lépés, hogy jobb légy, és megelőzd ezeket az oldalakat.

Szoftveres mérések a keresőoptimalizálás modellezésében.

Szoftveres mérések a keresőoptimalizálás modellezésében.

A fenti képen az adatgyűjtést egyik folyamatát látod. Az így kapott értékek alapján állítható össze egy feladatlista. Így nem lesz nehéz döntéseket hoznod.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Itt a titok, hogy miért nem kell ismerni a Google algoritmusok pontos működését.

Ha tudod az alapszabályokat, ismered a hibákat amiket semmiféleképpen nem szabad elkövetni, és modellezed a konkurencia weboldalának tulajdonságait, akkor már jól tudod SEO-zni a weboldaladat úgy, hogy nem ismered az algoritmus tulajdonságokat.

A SEO modellezés és eredményei

A mi cégünk az elsők között volt idehaza, aki már ezt a modellezéses keresőoptimalizálási módszert használta.

A 2009-es évek környékén már olyan szoftvereket használtunk, amik elemezték és meghatározták az egyes weboldalak különféle SEO értékeit.

Ha ilyen értékek birtokában vagy, és összehasonlítod ezeket az értékeket a saját weboldalad értékeivel, akkor már van egy elképzelésed, hogy a projekt jó irányba halad-e vagy sem.

A cikk elején már átbeszélt Google Pingvin algoritmus első futásakor már használtunk ilyen szoftvereket, aminek köszönhetően szinte azonnal lehetett látni, hogy ki miért kapott büntetést.

Elég volt elemezni azokat az oldalakat, akik eltűntek a találati listából, és azokat, akik bekerültek helyettük a Google első helyeire. Az így kapott eredményeket összevetve a már büntetett oldalakat lehetett javítani.

Amíg mások találgattak, mi közel pontosan láttuk azokat a tényezőket, amik okozták a helyezészuhanásokat.

Google Pingvin büntetés utáni helyezészuhanás, majd helyreállás.

Google Pingvin büntetés utáni helyezészuhanás, majd helyreállás.

A fenti képen látszik, hogy ha a weboldal helyezése valami oknál fogva zuhan, akkor meg lehet határozni az okokat, és ha ezeket az okokat megszüntetjük, akkor a weboldalunk helyezése is visszaállhat az eredeti pozícióba.

A képen a Pingvin büntetés utáni helyezészuhanás látszik, aminek az oka a magas kúlcsszómennyiség volt a linkek szövegében, ezt a szoftver megmutatta pontosan. Mi ezt a hibát javítottuk, és ennek következtében a helyezések az alábbi módon stabilizálódtak.

SEO büntetés után a helyezés visszaállt.

SEO büntetés után a helyezés visszaállt.

A fenti példa is mutatja, hogy milyen eredményeket lehet elérni azzal, ha az ember nem hasraütésszerűen végzi el a keresőoptimalizálási folyamatokat.

Azt teljesen mindegy, hogy most tartalomoptimalizálásról van szó, vagy linképítésről. Rögzíteni kell a kiinduló állapotot, értékeket. Elemezni kell a stabil konkurens weboldalakat. Majd egy összeállított SEO projekttel már célirányosan végezhetjük el a weboldal keresőoptimalizálását.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Ha ezt a folyamatot megmutatom, akkor valószínűleg sok keresőoptimalizáló ügynökség ezt rossz néven fogja venni, mert a munkát magad is meg fogod tudni csinálni. Könnyedén megelőzöd a konkurenciádat, és így a látogatószámod is meg fog ugrani.

Az alábbiakban látható még pár célirányos SEO projekt eredménye, amiket ugyanezzel a keresőoptimalizálási technikával értünk el. A számok alátámasztják, hogy csakis célirányosan, és pontos mérésekkel lehet most már stabil eredményeket elérni.

Egy cég megrendelésére célirányos keresőoptimalizálás egy adott kulcsszóra.

Egy cég megrendelésére célirányos keresőoptimalizálás egy adott kulcsszóra.

Ha megnézed a fenti képet láthatod, hogy nem csak kontrollálatlan látogatószerzésre használható a keresőoptimalizálás, hanem célirányosan, előre meghatározott kulcsszavakra is lehet SEO projekteket összeállítani.

Ez azért jó hír, mert így a kontrollálatlan látogatók kontrollált forrássá válhatnak. Olyan kulcsszavakra érkeznek a látogatók, amiket előre meghatározol, és ezek vásárlást generálnak.

Így cserélheted le a fizetett hirdetést a keresőoptimalizálásra.

A fizetett hirdetések esetében is meghatározott kulcsszavakra szállítják a látogatókat a platformok. Erre a weboldal optimalizálás is alkalmas, így kiválthatóak az évről-évre dráguló fizetett Google ADS és Facebook hirdetések. – A SEO így válik az online marketing megtérülő eszközévé.

A kereső optimalizálás alapjai

Mi a kezdetekben már megtanultuk, nem szabad CSAK a konkurens weboldalakat modellezni, ha keresőoptimalizálásról van szó.

Amikor a Google egyes algoritmusai még nincsenek tökéletesre fejlesztve, ezeken egy-egy ügyeskedő weboldal átcsúszhat, és jó pozíciót érhet el. Ha ezeknek az oldalaknak a tulajdonságait modellezzük, akkor könnyedén lemásolhatjuk a manipulatív spam technika tulajdonságait, így veszélybe kerülhet a mi weboldalunk is.

Ha ismerjük a keresőoptimalizálás alapjait, a szabályokat, amiket nem szabad megszegni, akkor ezeket a spam oldalakat már messziről fel fogjuk ismerni. – Igen elől vannak, de ne feledjük, ez csak ideig-óráig működik.

Ezeket a spam tevékenységre utaló SEO értékeket nem másoljuk. Az alapszabályokat fogjuk követni ilyen esetben, így a vállalkozásunk weboldala biztonságban lesz.

Hogy a veszélyes technikákat felismerjük, tisztában kell lenni a keresőoptimalizálás alapjaival. Itt pár mondatban átvesszük a legfontosabb információkat, de ha jobban bele szeretnél mélyedni a témába a SEO Navigátor klubjában rengeteget lesz még erről szó, ott kérdezhetsz is.

Nézzük a legfontosabb dolgokat amire figyelni kell az optimalizálás során. Mik az alapinformációk, amit tudni kell, és mik az alapértékek, amiket nem szabad átlépni.

Mi kell a Google első hely eléréséhez?

A Google arra törekszik, hogy létrehozza a tökéletes keresőt, ami azt jelenti, hogy egy keresési kifejezésre olyan találati listát szeretne adni, hogy azonnal olyan oldalt találj az 1. helyen, amire kattintva megtalálod amit keresel.

Hogy ezt meg tudja valósítani a Google, sok tényező alapján kell rangsorolnia a weboldalakat. Egy oldal helyezését az alábbi tényezők befolyásolják:

  • A Google nézi a tartalmat, miről szól a weboldal.
  • A Google nézi a weboldalra mutató linkeket, hogy megállapítsa mennyien hivatkoznak rá.
  • A Google nézi a felhasználói viselkedést, elégedettek-e az emberek a talált oldallal.

Nagy vonalakban ezeknek a feltételeknek kell tökéletesen megfelelni, hogy a Google az 1. helyen hozza a weboldaladat.

Jobb tartalmat kell adnod, mint a versenytársad. Kell, hogy az értékes oldalak úgy gondolják, hogy te vagy olyan jó, hogy rád mutató linket helyezzenek ki. Elégedettnek kell lennie az olvasóknak, meg kell találniuk azt amire kerestek.

Ez a három fő része a keresőoptimalizálásnak. Erre a három részre szoktuk osztani a munkálatokat.

A keresőoptimalizálás fő területei

A keresőoptimalizálás fő területei

  1. 1
    Technikai SEO: Weboldal technikai részének beállítása, hogy könnyen bejárható, és letárolható legyen a weboldal. Magas felhasználói élményt nyújtson.
  2. 2
    On-Page SEO / On-Site SEO / Belső keresőoptimalizálás: Kulcsszókutatás, és ez alapján tartalomoptimalizálás. A weboldal tartalmi részének optimalizálása. (szöveges, képes tartalom, meta elemek, stb..)
  3. 3
    Off-Page SEO / Off-Site SEO / Külső keresőoptimalizálás: A weboldalra mutató linkek, backlinkek befolyásoló tényezői.

Most már pontosan látszik, milyen területekkel kell foglalkozni egy weboldal optimalizálás során. Nézzük meg egyesével ezeket a tényezőket és alapszabályokat amikre mindenféleképpen figyelni kell.

Technikai SEO – felhasználói élmény és bejárhatóság

Első körben mindig megnézzük, hogy mennyire jó egy oldal technikai felépítése.

Erre azért van szükség, hogy a Google robotjai könnyedén fel tudják térképezni a tartalmunkat. Ha nem ezzel a részfeladattal kezdenénk a munkát, akkor lehet hogy minőségi tartalmunk van, de a Google azt nem fogja látni, így esély sincs arra, hogy jó helyezést érjünk el.

Ha a technikai optimalizálásról beszélünk, akkor meg kell említeni a felhasználói élményt is.

Már rangsorolási tényező az, hogy hogyan viselkednek az emberek az oldalon. Ha azonnal bezárják a weboldalt és visszatérnek a találati listába, mert lassan nyílik meg az oldal, akkor ezt a Google észleli és ront a helyezésünkön.

Ez a fent említett egyszerű ok miatt van, hogy tökéletes találati listát szeretne mutatni a kereső az embereknek. Rengeteg egyéb tényező van még ami a felhasználói élményt rontja, ezeket bővebben átbeszéljük a SEO Navigátor blogjában.

A technikai tényezők közé soroljuk azt is, hogy a weboldalnak mobilbarátnak kell lennie, már ez is alapkövetelmény.

responsive dizájn: alkalmazkodjon a weboldalad mérete a kijelzőkhöz.

responsive dizájn: alkalmazkodjon a weboldalad mérete a kijelzőkhöz.

Mivel az emberek egyre többet használják a Google-t a mobiljukon, így a cég úgy döntött, hogy a mobil kialakítás is egy fontos rangsorolási tényező lesz. Napjainkban már kötelező mobilon is jól olvasható weboldalt készíteni.

Kiindulásnak és alap szinten elég itt leellenőrizni a weboldalaink technikai tényezőit. Itt javaslatokat is tesznek a hibajavításra. Az első a weboldal sebesség mérési tesztje, a másik a mobilbarát teszt.

Google PageSpeed Insights weboldal – Sebesség teszt technikai javítási javaslatokkal.

Google PageSpeed Insights weboldal – Sebesség teszt technikai javítási javaslatokkal.

Ha kezdő szinten vagy, elég az itt feltüntetett hibákat minél jobban javítani, optimalizálni.

Haladó szinten már több tucat technikai tényezőt fogunk vizsgálni és javítani. Ezek sem lesznek bonyolultak, mert az elemzést szoftveresen fogjuk megoldani, és a hibák javítására is pontos utasításokat fogunk kapni. Ezeket részletesen megmutatom a SEO Navigátor Klubjában.

Belső keresőoptimalizálás – tartalomoptimalizálás

Azt gondolom már sokszor hallhattad, hogy minőségi tartalom nélkül nem lehet jó helyezést elérni.

Ez a valóságban is így van!

Igaz vannak kivételek, de azokban az esetekben hatalmas pénzt kell rászánni a linképítésre, aminek az eredménye átmeneti, és hosszútávon káros lehet a weboldalra.

Ha elkészíted a “király” tartalmat, ami jobb lesz mint a konkurens weboldalak tartalma, nagyobb eséllyel indulsz a Google 1. helyért mintha csak gyenge tartalom+linképítés kombinációt használnál.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Ha jó a tartalmad, akkor az magától fog terjedni az interneten, így a linképítésre, vagy inkább mondjuk a weboldal népszerűsítésre sem kell hatalmas összegeket áldoznod, és nem is kockáztatod, hogy a weboldalad büntetést kapjon. KELL A JÓ TARTALOM A JÓ HELYEZÉS ELÉRÉSÉHEZ!

Hogy hogyan kell minőségi tartalmat készíteni, arról a Kreatív Kontroll csinált egy jó előadást, amit ajánlok figyelmedbe. Ha ezt megnézed, akkor körvonalazódni fog benned milyen is a jó tartalom a Google szemébe!

Benyó Dániel (Kreatív Kontroll Kft.) előadása a keresőoptimalizált szövegírásról.

Hogy mégis milyen hosszú és minőségű tartalmat kell készíteni?

A fenti videóban jól bemutatták, hogy alap szinten mire kell figyelni, ha olyan tartalmat szeretnénk készíteni, amit nem csak a Google szeret hanem az emberek is.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

A mai napig érkeznek hozzám olyan kérdések, hogy miért nem hozza jó helyen a Google a cikkemet? – Ezeknél a cikkeknél már az első ránézéskor kiderül, hogy a minőség elég alacsony. A cikk hossza a 100 szót sem éri el sok esetben.

Egy vizsgálatot készítettek amelyben azt nézték meg, hogy a nagy versenyben lévő kulcsszavak esetében mennyi az a tartalomhossz, szavak száma, amellyel a Google már a Top 10 találat közé rangsorolja a weboldalt.

A Google Top 10-ben lévő tartalmak átlagos hossza.

A Google Top 10-ben lévő tartalmak átlagos hossza.

A fenti képen látszik, hogy a nagy versenyben lévő kulcsszavak esetében legalább 2000 szavas cikkeket kell írni, hogy stabil és jó eredményeket lehessen elérni.

Összefoglalva, ezekre figyelj kezdő szinten a tartalomírás alatt:

  • Tartalom hossza: Írj legalább olyan hosszú tartalmat mint a konkurencia, de az a legjobb ha eléred a 2000+ szót!
  • Tartalom minősége: Járd körbe a témát. Mutasd be a terméked, szolgáltatásod, híreket több forrásból írj összegezve. Szükséges a minőségi tartalom!
  • Kulcsszavak: Annyi kulcsszót használj, ami nem rontja az olvashatóságot. A kulcsszó legyen benne az első bekezdésben. Soha ne lépd át a 100 szóra vetített 2-3%-os kulcsszó mennyiséget! (szegmensenként változhat)
  • Szinonimák: Használd a kulcsszó szinonimáit és azokat a szavakat, amik a kulcsszó környezetében előfordulhatnak. (Például a “Logan” kulcsszó lehet egy filmcím, és lehet egy autó márka is. Ha a színész, rendező, szereplők szavak vannak a kulcsszó környezetében, akkor a Google már tudja, hogy filmről van szó. Ha gumiabroncs, motor, szavak környezetében szerepel a kulcsszó, akkor már teljesen más keresési feltételek alapján rangsorol a Google.)
  • Címsorok: Használj címeket és alcímeket 2-3-4 bekezdésenként. Tagold a szöveget. A weben az emberek nem úgy olvasnak, mint a könyvek esetében. Szkennelik a szöveget. A webre írt szövegeknél ügyelni kell a tagoltságára.
Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Ha nem akarsz elmélyedni jobban a tartalomoptimalizálás témakörébe, akkor valószínűleg elég ennyi információ ahhoz, hogy el tudj indulni egy minőségibb tartalommal, mint az átlag vállalkozások. Viszont, ha nagy a verseny a kulcsszavaidra, és a konkurencia is optimalizál ezekre a kifejezésekre, érdemes pontosan meghatározni a készítendő tartalom paramétereit.

Pontosan meghatározhatjuk a konkurens weboldalak alapján:

  • Mennyi és milyen címsorokat kell írni (hossz és pontos kulcsszó mennyiség).
  • Milyen meta elemeket, hogyan kell kitölteni, mennyi kulcsszót kell használni.
  • Milyen hosszú szöveget kell írni, és hányszor használjuk az adott kulcsszót.
  • TF-IDF optimalizálás (szövegkörnyezet optimalizálása, szavak meghatározása fontosságuk alapján).
  • Mennyi vastag szövegblokk kell, és mi legyen a tartalmuk.
  • Milyen linkeket használjunk, mik legyenek a linkszövegek.
  • Mennyi kép legyen, és mik legyenek a képleírások.

Ezeket szoftveres mérésekkel már könnyedén meg tudjuk csinálni, hogy hogyan, arról olvashatsz, és videót is találsz a SEO Navigátor keresőoptimalizálási klubjában. Ez már egy haladó szint lesz, amikor ennyire pontosan kell meghatározni a keresőoptimalizálás tényezőinek értékeit.

Ha a minőségi tartalomírás szabályait követjük, akkor tudunk olyan tartalmat gyártani, ami nagy valószínűséggel olyan minőségi lesz, hogy az emberek szeretni fogják, és magától hozza az eredményeket, még az is lehet, hogy linképítés sem kell.

De ha kelleni fog, akkor a következő fejezetben erről lesz szó.

Külső keresőoptimalizálás – linképítés

A külső keresőoptimalizálás, azaz a weboldal népszerűsítése, amibe a linképítés és PR cikkek, prémium linkek is tartoznak, talán az egyik legbonyolultabb SEO munkafolyamat.

A linkek az egyik legerősebb rangsorolási tényező a mai napig. Ez a PageRank alapja – az egymásra mutató weboldalak linkhálózatának értéke, – tulajdonságai. A PR értéket a mai napig használja a Google a rangsorolásra, (valószínűleg már átalakult, de létezik) de ezt a weboldal tulajdonosoknak már nem mutatják meg. – Attól, hogy nem látszik ez az érték még létezik.

Sok külsős cég megpróbálja meghatározni ezeket az értékeket különféle tényezők alapján. Ezek az értékek amik alkalmasak lehetnek a PR értékek kiváltására a DA és PA (Domain Authority és Page Authority), valamint az InLink értékek. Ezeket használhatjuk arra, hogy meghatározzuk mennyit ér egy-egy bejövő, weboldalunkra mutató link.

Domain Authority teljesítmény görbe – magasabb érték minőségibb link.

Domain Authority teljesítmény görbe – magasabb érték minőségibb link.

A cikk elején már írtam arról, hogy régebben hogy működött a keresőoptimalizálás.

A linképítés lényege az volt, hogy rengeteg bejövő linket kellett szerezni, és lehetőleg minél többnek a link-szövegében benne kellett lenni a kulcsszónak. Így sokáig stabilan el lehetett érni a jó helyezést. Majd jött a Google Pingvin, és büntette ezeket az oldalakat.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

MÁR NEM SZABAD MINDENHONNAN LINKET SZEREZNI – ELMÉLETILEG NEM SZABAD LINKET ÉPÍTENI!

A Google irányelveivel ütközik, ha  linket építünk. – De csak akkor, ha ennek a célja a helyezések manipulálása. – Szóval márkaépítés és valós PR tevékenységi okból érdemes népszerűsíteni a weboldalunkat, ami majd a helyezést is javítani fogja.

Honnan akarunk szerezni linket, ha a fenti célokat akarjuk elérni? – Igen, csakis minőségi weboldalakról. Tehát most már nem toljuk bele minden “noname” weboldalba a ránk mutató hivatkozást. Ez már nem működik, ha jó helyezést szeretnénk elérni.

A weboldalak kapcsolódása az interneten – linkhálózat (forrás: adatlabor.hu)

A weboldalak kapcsolódása az interneten – linkhálózat (forrás: adatlabor.hu)

Több nagyobb SEO cég is azt vallja, akkor nem lehet baj a linképítésből, ha a cél a márkaépítés, a megépített link hasznos az olvasónak, és nem a helyezések manipulálása a cél.

Ha ezt a gondolatmenetet vesszük alapul, akkor csak minőségi weboldalra és márkanév vagy URL cím linkszöveggel akarunk bekerülni, és nem kulcsszavassal.

A külföldi linképítő cégek azt mondják: A linkek szövegében a kulcsszó maximum 1-2%-lehet csak, az összes link-szöveghez képest.

Több kísérlet azt mutatja, még az 3-8% kulcsszó mennyiséget is elbírja némelyik téma, de e fölé menni már veszélyes.

Gondoljunk bele, ez nem sok link. 100 db linkből ez csak 3-8 db link, ahol a kulcsszó szerepelhet.

Nincs csak kulcsszavas (pontos kulcsszó egyezés a linkszövegben) link, ezeket úgy kell használni, hogy kulcsszó és plusz valami toldalék szó. Ha csak a kulcsszót használjuk, akkor valóban be kell tartani a külföldi 1%-os szabályt. – Látható mennyire komolyan veszi ezt a Google!

Mivel a kereső már felismeri a természetellenes linkhálózat tulajdonságokat, így nem érdemes megpróbálni manipulálni helyezéseket.

Na jó, de akkor hogyan építsünk linket?

Linképítés kezdőknek

Kezdő szinten nem szabad belefogni csak úgy találomra a linképítésbe. Megpróbálom összefoglalni, hogy hogyan indulj el, ha mégis szerezni akarsz linkeket:

  • Legyen jó a tartalmad, hogy mások is hivatkozzanak rá.
  • Írj vendégcikket más témába vágó weboldalakra ahonnan linket kérsz.
  • Linkszövegek márkanév vagy URL cím legyen, ha mégis akarsz kulcsszót, akkor csak 1x használhatod, és soha többet elemzés nélkül.
  • Minőségi weboldal legyen, érje el a 20 DA értéket, vagy több legyen.
  • Nézz rá az Alexa Rank-ra – itt meg tudod nézni – és az 7.000.000 alatt legyen – ha e fölött van, akkor nincs látogató a weboldalon.
  • Ne legyen lehetőleg 100 linknél több az oldalon – ez azt sugallja hogy linktáras linképítés történt.
  • Egyszerre egy linket szerezz és várj 2-5 napot az eredményekre, hogy jól csinálod-e vagy sem – így veszed észre a leghamarabb, ha hibát követnél el.

Kezdő szinten elég ennyire figyelned, így nem tudod elrontani a linképítést!

Linképítés haladóknak

Haladó szinten már máshogy közelítjük meg a linképítés témakörét.

Első körben csinálni szoktunk 2-3-5 vagy több konkurenciaelemzést, hogy megnézzük azt, hogy a Google első helyeken lévő weboldalakra milyen linkek mutatnak. Ha ez megvan, összevetjük a saját weboldalunk értékeivel, linkjeivel.

Ezeket az értékeket össze lehet húzni egy dokumentumba vagy akár különféle szoftverekbe is, és össze lehet vetni az értékeket. Valamint egyből látszik, hogy melyik weboldalra nem került még be a linkünk, viszont a konkurencia weboldalainak a linkjei igen.

Backlink elemzés és összevetés a konkurenciával (forrás: sibatech.hu)

Backlink elemzés és összevetés a konkurenciával (forrás: sibatech.hu)

A fenti kép tájékoztató jellegű, és nincs minden link tulajdonság lekérve, de körülbelül így néz ki egy egyszerűsített linkhálózat összehasonlítás.

Ha egy táblázatba kerülnek a konkurens, és saját weboldalak backlinkjei, akkor szűrőket alkalmazunk. Elrejtjük azokat a linkeket amelyek gyengék, spam jellegűek, és nem relevánsak a keresőoptimalizálási projektünkre. A szűrés után csak azokat a linkeket látjuk, ahová nekünk is be kellene kerülni.

Meg kell nézni, hogy azokra az oldalakra be tudunk-e jutni, ahová kirakták a konkurens weboldalak linkjeit. Ha igen akkor szerencsénk van, ha nem, akkor viszont ezek helyett keresnünk kell további minőségi releváns weboldalakat, ahová tudunk vendégcikket írni, vagy interjút adni egy viszontlinkért cserébe.

Ezekkel a konkurenciaelemzésekkel azt is meg tudjuk határozni, milyen linkszövegeket, milyen arányban használtak a linképítés során.

Kulcsszóarány a linkhálózat linkszövegeiben (forrás: sibatech.hu)

Kulcsszóarány a linkhálózat linkszövegeiben (forrás: sibatech.hu)

Itt is ügyelni kell, hogy az alapszabályokat betartsuk. Tehát a legmagasabb értéken legyen a márkanév vagy URL cím, majd a megengedett értékek alatt lehet a kulcsszavas linkszöveg. Ezeket pontosan meghatározhatjuk szoftverekkel, hogy az adatokat felhasználhassuk a saját SEO projektünkben.

Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO szakértő

Itt is látszik amit már a cikk elején írtam, hogy az új keresőoptimalizálás technika nem más, mint a modellezés. Meghatározzuk a konkurencia SEO technikáját, és ezt másoljuk a saját projektünkben. Így ugyanazokat az eredményeket mi is el tudjuk érni!

Ha idáig eljutottál a cikkemben, biztos szeretnéd tudni, hogy is kell ezt csinálni.

Ez egy folyamatosan változó dolog. Mindig módosítjuk a munkafolyamatokat, hogy az új keresőoptimalizálási szabályoknak megfeleljenek. Ezért ezt nem könyvben fogom publikálni, hanem a SEO Navigátor zárt klubjában fogod majd megtalálni – ezeket a cikkeket és videókat folyamatosan frissítem az aktuális adatokkal.

Összefoglaló

Már láthatod, hogy a régi keresőoptimalizálási technikák nem működnek, de helyettük vannak újak, mint például a keresőoptimalizálási modellezés.

A cikkből megismerted a SEO alapjait és most már azt is tudod, hogy kezdő szinten hogyan állítsd be a weboldalad.

Már ezek az információk is tudnak olyan segítséget adni, amik előnyt jelentenek a versenytársaiddal szemben.

Ha nagyobb versenyben vagy és a konkurenciáid is folyamatosan optimalizálnak, akkor gyere a SEO klubomba, segítek megszerezni a Google első helyeit.

FAQ – Gyakran ismételt kérdések

Mi a keresőoptimalizálás (SEO) jelentése?

A keresőoptimalizálás, röviden SEO – Search Engine Optimization – azt takarja, hogy az adott honlap tartalmát és technikai tényezőit úgy alakítjuk, hogy a Google organikus találati listájában minél előrébb kerüljön egy adott kifejezésre.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

A Google a rangsorolás felállításához vizsgálja az adott tartalmat, és a weboldalra mutató linkek minőségét és mennyiségét. Ha jó helyezést szeretnénk elérni keresőoptimalizálással, akkor kell egy technikailag jó weboldal, minőségi tartalom, és linkek amik a weboldalra mutatnak.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>