Keresőoptimalizálás – Google SEO alapok

Ez a cikk nem arról fog szólni, mint az eddig megszokott keresőoptimalizálás (SEO) cikkek. Ez a cikk egy stratégiai terv, a Google első helyének megszerzéséhez.

A keresőoptimalizálás (SEO) egy nagyon jól működő marketing eszköz, aminek a célja, hogy minél több látogatót szerezhess meg ingyenesen a Google találati listájából, és ezt a weboldalad automatikusan, hosszú idegig csinálja. Ezért szánd rá az időt erre a cikkre, fontos információkat fogok elmondani.

Keresőoptimalizálás SEO stratégiai terv a Google első helyének megszerzéséhez.

Nem azt mondom el mint a többi SEO szakértő, hogy a keresőoptimalizálás angol megfelelője a SEO, azaz a Search Engine Optimization – hopp, de leírtam :) – vagy, hogy így és így válaszd ki a kulcsszavakat, vagy van külső és belső keresőoptimalizálás. Nem is arról olvashatsz, hogy a linképítés már a múlté, és a jövő a PR cikkek gyűjtése.

Azt fogom leírni, hogyan csinálj magadnak sok látogatót a közösségi média nélkül. Azt is meg fogod tudni, ha kiszerveznéd a munkát, mire figyelj, mit kérj a SEO szakembertől.

Megmutatom, hogy a nagyobb cégek hogyan SEO-znak, és hogyan lehetsz Te is a Google legjobb találatok között.

Ha elolvasod ezt a szakmai cikket, akkor rájössz, hogy milyen könnyen szerezhetsz több száz látogatót a keresőből, ha nem ragaszkodsz a régmúlt elavult SEO technikáihoz.

Ha vállalkozásod van, és folyamatosan szeretnél látogatót kapni a Google keresőtől, vagy csak a konkurensed weboldala szúrja a szemed, hogy miért van előrébb mint te, akkor ne ugord át ezt az oldalt!

Most fog elkezdődni egy új korszak a vállalkozásodban, mert ha figyelsz, akkor magadnak is megcsinálhatod a weboldal optimalizálást, vagy ha kiadnád egy cégnek, azonnal tudni fogod mire számíthatsz!  – Vágjunk bele!

Keresőoptimalizálás hibák

Tudom, hogy nem a megszokott információkat kell átadnom.

Ebben a részben csak annyi, és olyan információt kapsz, ami ahhoz kell, hogy megértsd miért nem működnek a régi SEO technikák.

Google SEO trükkök

Azt tudni kell, hogy a világ egyik legdinamikusabban fejlődő cége a Google.

Rengeteg bevételre tesznek szert, amiből könnyen tudnak alkalmazni több ezer matematikust, mérnököt, különféle szakembereket arra, hogy fejlesszék a kereső algoritmusait. – Ja, és az elmúlt években a mesterséges intelligenciát is használják. – Képtelenség ekkora tempóval lépést tartani.

Tehát, ha valaki azt mondja, megvan a Szent Grál, és ez a trükk a Google első helyére juttat, nyugodtan fogadd kételkedve.

Lehetnek véletlenek, és akár működhetnek is egy ideig, de ha céged van, – akkor kérdem én –, megéri kockáztatni egy SEO büntetést, és utána mindent kezdeni elölről? – Erre ugye nem kell válaszolnom!

Az elmúlt években ennyi Google algoritmus frissítés futott!

Az elmúlt években ennyi Google algoritmus frissítés futott!

Nézd meg a fenti képet! – Látod mennyi algoritmus frissítést hajtott végre a Google az elmúlt években?

Ezek rendszerint mindig átrendezték a találati listát. Legfőképp azok a weboldalak kaptak büntetést, amik keresőoptimalizálási spam technikával jutottak a Google első helyére. – Ezért írtam, az a bizonyos “Szent Grál” csak ideig-óráig működhet!

Kulcsszó spam

Pontos évszámokat nem fogok mondani, arra ott van a Wikipédia, itt most nem az a lényeg, hogy mikortól meddig volt egy esemény, hanem az, hogy ez hogyan befolyásolta a keresőoptimalizálást.

Még emlékszem amikor 2007-2008 környékén az volt a legjobb keresőoptimalizálási technika, hogy használjuk a tartalomban minél többször a kulcsszót. Rakjuk azt az oldalsávba vagy láblécbe, nem számít, csak a 8%-ot érjük el.

Ebben az időszakban a Google még nagy valószínűséggel a szavak számát és a kulcsszó mennyiséget vette alapul, ha egy kifejezés relevanciáját akarta meghatározni.

Na de meddig? – Ameddig észre nem vették, hogy ezzel lehet manipulálni a találati lista helyezéseit.

Tessék itt a Panda algoritmus, ami a weboldalak minőségét ellenőrzi, és ahol ilyen spam tevékenységet, gyenge minőségű tartalmat észlel, ott büntet.

Ez történik akkor, ha a Google Panda fut, és te másolt tartalmat publikáltál.

A Google 2011-óta futtatja a Panda algoritmust. Ez folyamatosan fejlődik, és mára már azonnal észreveszi, ha a keresőnek készíted a tartalmat és nem az olvasóidnak.

A régi 8%-os kulcsszósűrűség szabály lezuhant a 2% körüli értékre, amit még a kereső tolerál. – Na de nem azért, mert nemes egyszerűséggel lejjebb állították az értékeket, hanem azért, mert ez az érték körülbelül az, amit akkor használsz, ha az embereknek írod a szöveget és nem a Google-nek!

Spam linképítés, linkspam

Oké, nem lehet spam tartalom, és nem lehet magas a kulcsszavak száma, sebaj!

Mivel a Google is kijelentette, hogy a weboldalra mutató linkek is olyan fontosak mint a tartalom, majd rágyúrunk azokra, hogy gyorsan elérjük a jó helyezést.

Ebben az időszakban gombamód szaporodtak a linkfarmok, linktárak, amikbe potom pénzért be lehetett kerülni. Így mindenki jól járt! A cégtulajdonos a tevékenységének kulcsszavára bekerült a Google első helyeire. A linkfarm tulajdonosok pedig pár 10-20.000 Ft-ot kerestek a linkek kihelyezésével.

Win-Win állapot, nem?

Ebben az időszakban szinte mindenki, aki azt mondta SEO, az arra gondolt, hogy kirakjuk a kulcsszavas linket, és máris megvan a jó helyezés.

Ez a módszer is működött! Elég volt pár tucat link és “TÁDÁM!”, megvan az első hely!

Alig telt el egy év, és megérkezett a Google Pingvin.

Senki nem jelentett be semmit, csak jött, és újra összekavarodott a találati lista.

Néhány hónappal a Google Pingvin érkezése után, a 2012-es májusi Traffic meetup-on, már Boros Norbert jól összefoglalta, hogyan érintette a KKV szektort a Pingvin algoritmus.

Traffic meetup 2012. május: Boros Norbert – Google Pingvin előadás

Ha megnézed a fenti videót, akkor abból is kiderül, hogy szinte csak a vállalkozások weboldalait érintette ez a frissítés, jellemzően azért mert az a célcsoport volt az, akik a linképítés vásárolták.

Ennek egy oka volt, gyorsan és kiszámíthatóan el lehetett érni a Google első helyet.

Ahogy fent írtam, a Google nem szereti ha manipuláljuk a helyezéseket. Az teljesen mindegy, hogy ezt milyen módon tesszük. Legyen az szöveges, tartalmi spam vagy linkspam.

A dolog vége mindig az lesz, hogy a kereső ezért büntetni fog bennünket. Lehet nem ma, vagy nem holnap, de abban biztosak lehetünk, hogy ez meg fog történni.

Akkor hogyan optimalizáljuk a weboldalunkat?

Egy szemléletmód váltáson kell átesni. Máshogy kell megközelíteni a keresőoptimalizálás témakörét mint eddig.

Nem tudom miért, de idehaza ha keresőoptimalizálásban gondolkodott valaki, akkor az azt jelentette, hogy manipuláljuk a helyezéseket valami technikával. – Ez ilyen hazai hozzáállás a dolgokhoz! – Ez pedig ugye ütközik a Google irányelveivel – az irányelveket itt tudod elolvasni – amelyekért előbb vagy utóbb megkapjuk a szankciókat.

A videóban további olyan technikákat látsz, ami spam kategóriába tartozik!

Ha megnézed a fenti példákat és elolvastad amiket írtam – nem teljes körű az információ, bővebben erről a Navigátor SEO klubjában írok – akkor már nagyjából átlátod miért is kaphat a weboldal büntetést.

Itt az ideje máshogy gondolkodni!

A keresőoptimalizálás szóban benne van, mit kell máshogy csinálni. A weboldalt kell optimalizálni a keresőkre, és nem a helyezéseket manipulálni.

  • Ha egy weboldal a legoptimálisabb egy kifejezésre, akkor a Google jól fogja azt rangsorolni.
  • Hogyan tudom úgy megcsinálni az oldalt, hogy a Google szemébe az legyen a legoptimálisabb. Egyszerű! Az üzleti életben többször hallhattad azt a szót, hogy modellezés. Itt is azt kell csinálni.
  • Ha a Google szemében valami optimális, akkor azt az első helyeken hozza a találati listában. Így akkor megvan, hogy ki, melyik weboldal optimális a kulcsszóra.
  • Ha megvannak az optimális weboldalak, akkor meg kell nézni a tulajdonságaikat, és modellezni őket! – Ennyire egyszerű a technika.

Most jutottunk el ahhoz a részhez, hogy mi a SEO Navigátor.

  • Pontosan elmondom, hogy mik azok a szabályok a keresőoptimalizálásban, amiket be kell tartani.
  • Megmutatom, hogy hogyan juthatsz a keresők elejére.
  • Megmutatom a programokat, amiket a legnagyobb cégek is használnak a SEO-hoz.
  • Megmutatom ezeknek a programoknak a használatát.
  • Rengeteg másolható, lépésről lépésre példát is mutatok.
  • Folyamatosan segítek, ha kérdésed lenne.

Lépjünk egy fejezetet tovább, és nézzük meg milyen információk szükségesek a sikeres vállalkozói keresőoptimalizáláshoz.

Azt már látod mit nem szabad csinálni, most jönnek azok a fejezetek, amikor arról írok, mit csinálj, ha jól akarod vállalkozásod weboldalát SEO-zni.

Ezek a működő keresőoptimalizálás technikák

A Google algoritmusai rengeteget fejlődtek az elmúlt években. Rengeteg alkalmazott azon dolgozik, hogy megcsinálják a tökéletes keresőt, ami a keresésedre a tökéletes választ adja. Használják a RankBrain tanuló algoritmust (Machine Learning Algorithm), amely a mesterséges intelligencia technológián alapul.

Nincs értelme az elmúlt évek technikáit használni a keresőoptimalizálásban.

Na de akkor mi az ami működik? Hogyan kerülhetünk fel a Google első helyére?

Az új szemléletmód az, hogy elemezzük a versenytársainkat, miért kerültek fel az adott kulcsszóra a Google elejére. Az így kapott adatokat, legyen az külső vagy belső keresőoptimalizálási érték, már másolhatjuk.

Modellezhetjük, másolhatjuk a konkurens oldalak tulajdonságait – nem a tartalmat! – és így a mi weboldalunk is ugyanolyan optimális lesz a kulcsszóra mint a konkurencia. – Innen pedig csak egy lépés, hogy jobb légy, és megelőzd ezeket az oldalakat.

Szoftveres mérések a keresőoptimalizálás modellezésében

Szoftveres mérések a keresőoptimalizálás modellezésében.

A fenti képen az adatgyűjtést egyik folyamatát látod. Az így kapott értékek alapján állítható össze egy feladatlista. Így nem lesz nehéz döntéseket hoznod.

Itt a titok, hogy miért nem kell ismerni a Google algoritmusok pontos működését.

Ha tudod az alapszabályokat, amiket semmiféleképpen nem szabad megszegni, és modellezed a konkurencia weboldalának tulajdonságait, akkor már jól tudod SEO-zni a weboldaladat úgy, hogy nem ismered az algoritmus tulajdonságokat.

A SEO modellezés és eredményei

A mi cégünk az elsők között volt idehaza, aki már ezt a modellezéses keresőoptimalizálási módszert használta.

A 2009-es évek környékén már olyan szoftvereket használtunk, amik elemezték és meghatározták az egyes weboldalak különféle SEO értékeit.

Ha ilyen értékek birtokában vagy, és összehasonlítod ezeket az értékeket a saját weboldalad értékeivel, akkor már van egy elképzelésed, hogy a projekt jó irányba halad-e vagy sem.

A cikk elején már átbeszélt Google Pingvin algoritmus első futásakor már használtunk ilyen szoftvereket, aminek köszönhetően szinte azonnal lehetett látni, hogy ki miért kapott büntetést.

Elég volt elemezni azokat az oldalakat, akik eltűntek a találati listából, és azokat, akik bekerültek helyettük a Google első helyeire. Az így kapott eredményeket összevetve a már büntetett oldalakat lehetett javítani.

Amíg mások találgattak, mi közel pontosan láttuk azokat a tényezőket, amik okozták a helyezészuhanásokat.

Google Pingvin büntetés utáni helyezészuhanás majd helyreállás

Google Pingvin büntetés utáni helyezészuhanás, majd helyreállás.

A fenti képen látszik, hogy ha a weboldal helyezése valami oknál fogva zuhan, akkor meg lehet határozni az okokat, és ha ezeket az okokat megszüntetjük, akkor a weboldalunk helyezése is visszaállhat az eredeti pozícióba.

A képen a Pingvin büntetés utáni helyezészuhanás látszik, aminek az oka a magas kúlcsszómennyiség volt a linkek szövegében, ezt a szoftver megmutatta pontosan. Mi ezt a hibát javítottuk, és ennek következményeképpen a helyezések az alábbi módon stabilizálódtak.

SEO büntetés után a helyezés stabilizálódott

SEO büntetés után a helyezés visszaállt.

A fenti példa is mutatja, hogy milyen eredményeket lehet elérni azzal, ha az ember nem hasra ütés szerűen végzi el a keresőoptimalizálási folyamatokat.

Azt teljesen mindegy, hogy most tartalomoptimalizálásról van szó, vagy linképítésről. Rögzíteni kell a kiinduló állapotot, értékeket. Elemezni kell a stabil konkurens weboldalakat. Majd egy összeállított SEO projekttel már célirányosan végezhetjük el a weboldal keresőoptimalizálását.

Ha ezt a folyamatot megmutatom, akkor valószínűleg sok keresőoptimalizáló ügynökség ezt rossz néven fogja venni, mert a munkát magad is meg fogod tudni csinálni. Könnyedén megelőzöd a konkurenciádat, és így a látogatószámod is meg fog ugrani.

Az alábbiakban látható még pár célirányos SEO projekt eredménye, amiket ugyanezzel a keresőoptimalizálási technikával értünk el. A számok alátámasztják, hogy csakis célirányosan, és pontos mérésekkel lehet most már stabil eredményeket elérni.

Egy cég megrendelésére célirányos keresőoptimalizálás egy adott kulcsszóra.

Egy cég megrendelésére célirányos keresőoptimalizálás egy adott kulcsszóra.

Ha megnézed a fenti képet láthatod, hogy nem csak kontrollálatlan látogatószerzésre használható a keresőoptimalizálás, hanem célirányosan, előre meghatározott kulcsszavakra is lehet SEO projekteket összeállítani.

Ez azért jó hír, mert így a kontrollálatlan látogatók kontrollált forrássá válhatnak. Olyan kulcsszavakra érkeznek a látogatók, amiket előre meghatározol, és ezek vásárlást generálnak.

Így váltható ki a fizetett közösségi média hirdetés. A fizetett hirdetések esetében is meghatározott kulcsszavakra szállítják a látogatókat a platformok. Erre a weboldal optimalizálás is alkalmas, így kiválthatóak az évről-évre dráguló fizetett AdWords és Facebook hirdetések. – A SEO így válik az online marketing megtérülő eszközévé.

Hogyan kezdd el a weboldal optimalizálást

Tapasztalatunk szerint az első pillanatban mindenki megijed, hogy ez túl bonyolult, és nem tudja megcsinálni.

Hidd el ezzel mindenki így van. Mi sem úgy születtünk, hogy a kisujjunkban volt a kereső optimalizálás, de a végére csak összeállt az a tudásmennyiség, ami kell az eredmények eléréséhez.

A kezdetekben megvettük az összes témába vágó magyar könyvet és tudásanyagot, ami a piacon volt. Nem mondhatom, hogy ez hasztalan volt, de ezekből a könyvekből nagyon hiányoztak a “Hogyan csináld” gyakorlati lépések. Mindent úgy csináltunk, mint ahogy a nagy  szakértők írták, de az eredmények csak nem jöttek.

  • Kialakítottuk a weboldal szerkezetét a javaslatok szerint, így a Google jobban fogja szeretni.
  • Megírtuk a tartalmat és optimalizáltuk, ahogy azt a könyvekben javasolták.
  • Elkezdtünk lintárakba linkeket beküldeni, ahová javasolták a szakemberek,

Mégis hiányzott az az áttörés, az a technika, ami az eredményeket hozta volna, amit most neked megmutatok.

  • A következő fejezetben írok pár szót az elméletről.
  • Majd következik pár gyakorlati ismeret.
  • Megmutatom a lépéseket, hogy ne kelljen találgatnod az optimalizálás során.
  • Mutatok segédleteket és szoftvereket, hogy gyorsabban haladj a munkával.

Hogy hogyan indulj el? – Olvasd tovább a cikket!

A további információk még mindig abban fognak segíteni, hogy átlásd a MŰKÖDŐ keresőoptimalizálás folyamatát, és ha ezek az infók megvannak, akkor már a megvalósítás gyerekjáték lesz.

A kereső optimalizálás alapjai

Mi a kezdetekben már megtanultuk, nem szabad CSAK a konkurens weboldalakat modellezni, ha keresőoptimalizálásról van szó.

Amikor a Google egyes algoritmusai még nincsenek tökéletesre fejlesztve, ezeken egy-egy ügyeskedő weboldal átcsúszhat, és jó pozíciót érhet el. Ha ezeknek az oldalaknak a tulajdonságait modellezzük, akkor könnyedén lemásolhatjuk a manipulatív spam technika tulajdonságait, így veszélybe kerülhet a mi weboldalunk is.

Ha ismerjük a keresőoptimalizálás alapjait, a szabályokat, amiket nem szabad megszegni, akkor ezeket a spam oldalakat már messziről fel fogjuk ismerni. – Igen elől vannak, de ne feledjük, ez csak ideig-óráig működik.

Ezeket a spam tevékenységre utaló SEO értékeket nem másoljuk. Az alapszabályokat fogjuk követni ilyen esetben, így a vállalkozásunk weboldala biztonságban lesz.

Hogy a veszélyes technikákat felismerjük, tisztában kell lenni a keresőoptimalizálás alapjaival. Itt pár mondatban átvesszük a legfontosabb információkat, de ha jobban bele szeretnél mélyedni a témába a Navigátor SEO klubjában rengeteget lesz még erről szó, ott kérdezhetsz is.

Nézzük a legfontosabb dolgokat amire figyelni kell az optimalizálás során. Mik az alapinformációk, amit tudni kell, és mik az alapértékek, amiket nem szabad átlépni.

Mi kell a Google első hely eléréséhez?

A Google arra törekszik, hogy létrehozza a tökéletes keresőt, ami azt jelenti, hogy egy keresési kifejezésre olyan találati listát szeretne adni, hogy azonnal olyan oldalt találj az 1. helyen, amire kattintva megtalálod amit keresel.

Hogy ezt meg tudja valósítani a Google, sok tényező alapján kell rangsorolnia a weboldalakat. Egy oldal helyezését az alábbi tényezők befolyásolják:

  • A Google nézi a tartalmat, miről szól a weboldal.
  • A Google nézi a weboldalra mutató linkeket, hogy megállapítsa mennyien hivatkoznak rá.
  • A Google nézi a felhasználói viselkedést, elégedettek-e az emberek a talált oldallal,

Nagy vonalakban ezeknek a feltételeknek kell tökéletesen megfelelni, hogy a Google az 1. helyen hozza a weboldaladat.

Jobb tartalmat kell adnod, mint a versenytársad. Kell, hogy az értékes oldalak úgy gondolják, hogy te vagy olyan jó, hogy rád mutató linket helyezzenek ki. Elégedettnek kell lennie az olvasóknak, meg kell találniuk azt amire kerestek.

Ez a három fő része a keresőoptimalizálásnak. Erre a három részre szoktuk osztani a munkálatokat.

  1. Technikai SEO: Weboldal technikai részének beállítása, hogy könnyen bejárható, és letárolható legyen a weboldal. Magas felhasználói élményt nyújtson.
  2. On-Page SEO / On-Site SEO / Belső keresőoptimalizálás: A weboldal tartalmi részének optimalizálása. (szöveges, képes tartalom, meta elemek, stb..)
  3. Off-Page SEO / Off-Site SEO / Külső keresőoptimalizálás: A weboldalra mutató linkek, backlinkek befolyásoló tényezői.

Most már pontosan látszik, milyen területekkel kell foglalkozni egy weboldal optimalizálás során. Nézzük meg egyesével ezeket a tényezőket és alapszabályokat amikre mindenféleképpen figyelni kell.

Technikai SEO – felhasználói élmény és bejárhatóság

Első körben mindig megnézzük, hogy mennyire jó egy oldal technikai felépítése.

Erre azért van szükség, hogy a Google robotjai könnyedén fel tudják térképezni a tartalmunkat. Ha nem ezzel a részfeladattal kezdenénk a munkát, akkor lehet hogy minőségi tartalmunk van, de a Google azt nem fogja látni, így esély sincs arra, hogy jó helyezést érjünk el.

Ha a technikai optimalizálásról beszélünk, akkor meg kell említeni a felhasználói élményt is.

Már rangsorolási tényező az, hogy hogyan viselkednek az emberek az oldalon. Ha azonnal bezárják a weboldalt és visszatérnek a találati listába, mert lassan nyílik meg az oldal, akkor ezt a Google észleli és ront a helyezésünkön. Ez a fent említett egyszerű ok miatt van, hogy tökéletes találati listát szeretne mutatni a kereső embereknek. Rengeteg egyéb tényező van még ami a felhasználói élményt rontja, ezeket bővebben átbeszéljük a SEO Navigátor blogjában.

A technikai tényezők közé soroljuk azt is, hogy a weboldalnak mobilbarátnak kell lennie, már ez is alapkövetelmény.

Mivel az emberek egyre többet használják a Google-t a mobiljukon, így a cég úgy döntött, hogy a mobil algoritmus lesz a fő rangsorolási tényező. Napjainkban már kötelező mobilon is jól olvasható weboldalt készíteni.

Kiindulásnak és alap szinten elég itt leellenőrizni a weboldalaink technikai tényezőit. Itt javaslatokat is tesznek a hibajavításra. Az első a weboldal sebesség mérési tesztje, a másik a mobilbarát teszt:

Ha kezdő szinten vagy, elég az itt feltüntetett hibákat minél jobban javítani, optimalizálni.

Google PageSpeed Insights weboldal – Sebesség teszt technikai javítási javaslatokkal.

Google PageSpeed Insights weboldal – Sebesség teszt technikai javítási javaslatokkal.

Haladó szinten már több tucat technikai tényezőt fogunk vizsgálni és javítani. Ezek sem lesznek bonyolultak, mert az elemzést szoftveresen fogjuk megoldani, és a hibák javítására is pontos utasításokat fogunk kapni. Ezeket részletesen megmutatom a SEO Navigátor Klubjában.

Csak érintőlegesen, hogy milyen technikai SEO tényezőket fogunk a haladó szinten vizsgálni:

  • Indexelés és bejárhatósági hibák (oldalak 4xx és 5xx státusz kóddal, indexelési korlátozások, 404-es hiba oldal, robots.txt fájl és .xml webhelytérkép)
  • Átirányítások (www és nem-www egyesítés, ismétlődő HTTP és HTTPS változat, oldalak 302 és 301 átirányítással, meta refresh átirányítás, canonical)
  • Linkek (hibás linkek, és sok linkkel rendelkező oldalak)
  • Kódolás és technikai tényezők (Google mobil-barát verzió, dupla canonical, beágyazott tartalmak és nagy méretű oldalak)
  • URL hibák (dinamikus URL-ek és hosszú URL-ek)
  • On-Page duplikációs tényezők (üres title és description elemek, hosszú title és meta leírás, és duplikált tilte és meta leírás vizsgálat)

* Ezektől nem kell megijedni. A vizsgálatokat szoftveresen végezzük, és pontos utasítást kapunk, mit miért, és hogyan kell javítani.

Belső keresőoptimalizálás – tartalomoptimalizálás

Azt gondolom már sokszor hallhattad, hogy minőségi tartalom nélkül nem lehet jó helyezést elérni. Ez a valóságban is így van! Igaz vannak kivételek, de azokban az esetekben hatalmas pénzt kell rászánni a linképítésre, aminek az eredménye átmeneti és hosszútávon káros lehet a weboldalra.

Ha elkészíted a “király” tartalmat, ami jobb lesz mint a konkurens weboldalak tartalma, nagyobb eséllyel indulsz a Google 1. helyért mintha csak gyenge tartalom+linképítés kombinációt használnál.

Hogy hogyan kell minőségi tartalmat készíteni, arról a Kreatív Kontroll csinált egy jó előadást, amit ajánlok figyelmedbe. Ha ezt megnézed, akkor körvonalazódni fog benned milyen is a jó tartalom a Google szemébe!

Benyó Dániel (Kreatív Kontroll Kft.) előadása a keresőoptimalizált szövegírásról.

Hogy mégis milyen hosszú és minőségű tartalmat kell készíteni?

A fenti videóban jól bemutatták, hogy alap szinten mire kell figyelni, ha olyan tartalmat szeretnénk készíteni, amit nem csak a Google szeret hanem az emberek is.

A mai napig érkeznek hozzám olyan kérdések, hogy miért nem hozza jó helyen a Google a cikkemet? – Ezeknél a cikkeknél már az első ránézéskor kiderül, hogy a minőség elég alacsony. A cikk hossza a 100 szót sem éri el sok esetben.

Egy vizsgálatot készítettek amelyben azt nézték meg, hogy a nagy versenyben lévő kulcsszavak esetében mennyi is az a tartalomhossz, szavak száma, amellyel a Google már a Top 10 találat közé rangsorolja a weboldalt.

A Google Top 10-ben lévő tartalmak átlagos hossza.

A Google Top 10-ben lévő tartalmak átlagos hossza.

A fenti képen látszik, hogy a nagy versenyben lévő kulcsszavak esetében legalább 2000 szavas cikkeket kell írni, hogy stabil és jó eredményeket lehessen elérni.

Összefoglalva, ezekre figyelj kezdő szinten a tartalomírás alatt:

  • Tartalom hossza: Írj legalább olyan hosszú tartalmat mint a konkurencia, de az a legjobb ha eléred a 2000+ szót!
  • Tartalom minősége: Járd körbe a témát. Mutasd be a terméked, szolgáltatásod, híreket több forrásból írj összegezve. Szükséges a minőségi tartalom!
  • Kulcsszavak: Annyi kulcsszót használj, ami nem rontja az olvashatóságot. A kulcsszó legyen benne az első bekezdésben. Soha ne lépd át a 100 szóra vetített 3%-os kulcsszó mennyiséget! (szegmensenként változhat)
  • SzinonimákHasználd a kulcsszó szinonimáit és azokat a szavakat, amik a kulcsszó környezetében előfordulhatnak. (Például a “Logan” kulcsszó lehet egy filmcím, és lehet egy autó márka is. Ha a színész, rendező, szereplők szavak vannak a kulcsszó környezetében, akkor a Google már tudja, hogy filmről van szó. Ha gumiabroncs, motor, szavak környezetében szerepel a kulcsszó, akkor már teljesen más keresési feltételek alapján rangsorol a Google!)
  • CímsorokHasználj címeket és alcímeket 2-3-4 bekezdésenként. Tagold a szöveget. A weben az emberek nem úgy olvasnak, mint a könyvek esetében. Szkennelik a szöveget. A webre írt szövegeknél ügyelni kell a tagoltságára.

Ha nem akarsz belemélyedni jobban a tartalomoptimalizálás témakörébe, akkor valószínűleg elég ennyi információ ahhoz, hogy el tudj indulni egy minőségibb tartalommal, mint az átlag vállalkozások. Viszont, ha nagy a verseny a kulcsszavaidra, és a konkurencia is optimalizál ezekre a kifejezésekre, érdemes pontosan meghatározni a készítendő tartalom paramétereit.

Pontosan meghatározhatjuk a konkurens weboldalak alapján:

  • Mennyi és milyen címsorokat kell írni (hossz, darabszám és pontos kulcsszó mennyiség).
  • Milyen meta elemeket, hogyan kell kitölteni, mennyi kulcsszót kell használni.
  • Milyen hosszú szöveget kell írni, és hányszor használjuk az adott kulcsszót.
  • TF-IDF optimalizálás (szövegkörnyezet optimalizálása, szavak meghatározása fontosságuk alapján).
  • Mennyi vastag szövegblokk kell, és mi legyen a tartalmuk.
  • Milyen linkeket használjunk, mik legyenek a linkszövegek.
  • Mennyi kép legyen, és mik legyenek a képleírások.

Ezeket szoftveres mérésekkel már könnyedén meg tudjuk csinálni, hogy hogyan, arról olvashatsz, és videót is találsz a Navigátor keresőoptimalizálási klubjában. Ez már egy haladó szint lesz, amikor ennyire pontosan kell meghatározni a keresőoptimalizálás tényezőinek értékeit.

Ha a minőségi tartalomírás szabályait követjük, akkor tudunk olyan tartalmat gyártani, ami nagy valószínűséggel olyan minőségi lesz, hogy az emberek szeretni fogják, és magától hozza az eredményeket, még linképítés sem kell. – Hogy milyen ez a tartalom, erről olvashatsz a következő bekezdésben.

A minőségi tartalom elkészítése

A saját weboldalunkat mindig sokkal egyszerűbb optimalizálni, mint máshonnan a weboldalunkra mutató linket szerezni.

Ha minőségi tartalmad van, akkor az emberek kérés nélkül elkezdenek hivatkozni a weboldaladra, így elindul a természetes linkgyarapodás.

Ha nincs minőségi tartalmad, a hivatkozások is el szoktak maradni. Ezekben az esetekben rendszerint a weboldal tulajdonosok tucatszámra vásárolják a katalógus linkeket és PR cikkeket. Ez nagyobb kiadás és kockázat is lehet, pedig elég lett volna egy kicsivel jobb tartalmat készíteni.

Igen, de hogyan kell ezt lépésről-lépésre megcsinálni?

A keresőoptimalizálást kezdd ezzel a könyvvel!

Érthetően leírva megtalálsz mindent benne, ami kell a magától terjedő minőségi tartalomgyártáshoz, és így a kiváló SEO eredményekhez! Több mint 200 oldalon tömény gyakorlati keresőoptimalizálás tudásanyag. – A könyv letöltési oldalát itt tudod megnézni!

  • Keresőoptimalizálás lépésről lépésre.
  • Kulcsszókutatás és helyes kulcsszó használat.
  • Weboldal szerkezet/technikai optimalizálás.
  • Minőségi tartalomkészítés lépései.
  • Google SEO tartalomoptimalizálás.
  • Másolható technikák, tippek, trükkök.

Ha érdekel a keresőoptimalizálás, akkor ezt a minimális összeget ajánlott rákölti a könyvre, mert így gyorsabban haladsz az optimalizálással, mint a versenytársak. – Na de pontosan mit találsz a könyvben?

Ennek a könyvnek a segítségével azonnal átlátod a keresőoptimalizálás lépéseit. Itt csak a kötelező elméletet találod, és csak annyit, amennyi szükséges ahhoz, hogy ne bukj el! – Színtiszta gyakorlati lépések és megvalósítás.

Ezek az információk szükségesek ahhoz, hogy átlásd a folyamatokat, és a későbbiekben már professzionális módon szoftverekkel is tudj SEO-zni, mint a legnagyobb külföldi és hazai cégek.

Ezek mindenféleképpen szükséges, hogy le tudd fektetni az alapokat.

Minden szükséges információ ahhoz, hogy megértsd azoknak a nyelvét, akik a keresőoptimalizálással foglalkoznak. Lehet már SEO-ztattál külsős céggel, akik olyan kifejezéseket használtak, amiket nem ismertél. Ez az időszak megszűnik. Ebből a fejezetből megtudod, hogy mi micsoda, és mit miért kell megcsinálni a keresőoptimalizálás során.

Ha nincs megfelelő kulcsszó stratégiád, akkor az egész keresőoptimalizálás projekt kudarcba fulladhat. Sok munka kevés látogató, minimális átmeneti siker. Megmutatom, hogyan csinálj nyerő kulcsszó stratégiát, mik a lépései ennek a folyamatnak.

A kulcsszavakat és üzleti céljaidat figyelembe véve kell kialakítani a weboldal szerkezetét. Megmutatom mi az a cornerstone content azaz a sarokkő tartalom. Így fogod tudni erősíteni a fő tartalmi oldalaidat egy egyszerű technikával. Kapsz pro-tippeket a megvalósításhoz, és másolható sablonokat.

A minőségi tartalomgyártás lépései. Hogyan készíts úgy tartalmat, hogy azt ne csak az olvasóid, hanem a Google is szeresse, és kiemelt helyen rangsorolja. A kulcsszavak kiválasztásától a végleges tartalomgyártásig lépésről lépésre minden.

Tartalomoptimalizálásról minden, hogy ezen ne csússzon el a dolog. Tartalomoptimalizálás lépései egyszerűen és érthetően.

Ez a könnyen feldolgozható könyv segíteni fog, hogy hogyan ugorj ki az átlagos üzleti weboldalak sorából, akik nem igazán tudnak nagyobb látogatótömeget szerezni a Google-ből keresőoptimalizálással.

Ezek az információk szükségesek lesznek a továbbhaladáshoz. Lesz egy tökéletes szerkezetű weboldalad, és kiváló minőségű tartalmad. A részleteket sajnos nem tudtuk belezsúfolni ebbe a cikkbe, mert közel 200 oldal lett a könyv a másolható példákkal. – Ha ezt elolvastad, majd csak ezután következhet a tartalom szoftveres beállítása, ami már haladóbb szint. Így könnyen meg fogod ismerni a konkurencia keresőoptimalizálás technikáját, csak olvass tovább!

Továbblépve megnézzük mi tartozik a külső keresőoptimalizálásba. Hogyan lesz a weboldalunk kiemelt minőségű a Google szemében!

Külső keresőoptimalizálás – linképítés

A külső keresőoptimalizálás, azaz a weboldal népszerűsítése, amibe a linképítés és PR cikkek is tartoznak, talán az egyik legbonyolultabb SEO munkafolyamat.

A linkek az egyik legerősebb rangsorolási tényező a mai napig. Ez a PageRank alapja – az egymásra mutató weboldalak linkhálózatának értéke, – tulajdonságai. A PR értéket a mai napig használja a Google a rangsorolásra, (valószínűleg már átalakult, de létezik) de ezt a weboldal tulajdonosoknak már nem mutatják meg. – Attól, hogy nem látszik ez az érték még létezik.

Sok külsős cég megpróbálja meghatározni ezeket az értékeket különféle tényezők alapján. Ezek az értékek amik alkalmasak lehetnek a PR értékek kiváltására a DA és PA (Domain Authority és Page Authority), valamint az InLink értékek. Ezeket használhatjuk arra, hogy meghatározzuk mennyit ér egy-egy bejövő weboldalunkra mutató link.

Domain Authority teljesítmény görbe – magasabb érték minőségibb link

Domain Authority teljesítmény görbe – magasabb érték minőségibb link.

A cikk elején már írtam arról, hogy régebben hogy működött a keresőoptimalizálás.

A linképítés lényege az volt, hogy rengeteg bejövő linket kellett szerezni, és lehetőleg minél többnek a link-szövegében benne kellett lenni a kulcsszónak. Így sokáig stabilan el lehetett érni a jó helyezést. Majd jött a Google Pingvin, és büntette ezeket az oldalakat.

A Google irányelveivel ütközik, ha  linket építünk. – De csak akkor, ha ennek a célja a helyezések manipulálása. – Szóval márkaépítés és valós PR tevékenységi okból érdemes népszerűsíteni a weboldalunkat, ami majd a helyezést is javítani fogja.

Honnan akarunk szerezni linket, ha a fenti célokat akarjuk elérni? – Igen, csakis minőségi weboldalakról. Tehát most már nem toljuk bele minden “noname” weboldalba a ránk mutató hivatkozást. Ez már nem működik, ha jó helyezést szeretnénk elérni.

A weboldalak kapcsolódása az interneten – linkhálózat (forrás: adatlabor.hu)

A weboldalak kapcsolódása az interneten – linkhálózat (forrás: adatlabor.hu)

Több nagyobb SEO cég is azt vallja, akkor nem lehet baj a linképítésből, ha a cél a márkaépítés, és nem a helyezések manipulálása. Ha ezt a gondolatmenetet vesszük alapul, akkor csak minőségi weboldalra és márkanév vagy URL cím linkszöveggel akarunk bekerülni, és nem kulcsszavassal.

A külföldi linképítő cégek azt mondják: A linkek szövegében a kulcsszó maximum 1-2%-lehet csak, az összes link-szöveghez képest.

Több kísérlet azt mutatja, még az 3-8% kulcsszó mennyiséget is elbírja némelyik téma, de e fölé menni már veszélyes.

Gondoljunk bele, ez nem sok link. 100 db linkből ez csak 3-8 db link, ahol a kulcsszó szerepelhet.

Nincs csak kulcsszavas (pontos kulcsszó egyezés a linkszövegben) link, ezeket úgy kell használni, hogy kulcsszó és plusz valami toldalék szó. Ha csak a kulcsszót használjuk, akkor valóban be kell tartani a külföldi 1%-os szabályt. – Látható mennyire komolyan veszi ezt a Google!

Mivel a kereső már felismeri a természetellenes link-hálózat tulajdonságokat, így nem érdemes megpróbálni manipulálni helyezéseket.

Na jó, de akkor hogyan építsünk linket?

Linképítés kezdőknek

Kezdő szinten nem szabad belefogni csak úgy találomra a linképítésbe. Megpróbálom összefoglalni, hogy hogyan indulj el, ha mégis szerezni akarsz linkeket:

  1. Legyen jó a tartalmad, hogy mások is hivatkozzanak rá.
  2. Írj vendégcikket más témába vágó weboldalakra ahonnan linket kérsz.
  3. Linkszövegek márkanév vagy URL cím legyen, ha mégis akarsz kulcsszót, akkor csak 1x használhatod, és soha többet elemzés nélkül.
  4. Minőségi weboldal legyen, érje el a 20 DA értéket, vagy több legyen.
  5. Nézz rá az Alexa Rank-ra – itt meg tudod nézni – és az 7.000.000 alatt legyen – ha e fölött van, akkor nincs látogató a weboldalon.
  6. Ne legyen lehetőleg 100 linknél több az oldalon – ez azt sugallja hogy linktáras linképítés történt.
  7. Egyszerre egy linket szerezz és várj 2-5 napot az eredményekre, hogy jól csinálod-e vagy sem – így veszed észre a leghamarabb, ha hibát követnél el.

Kezdő szinten elég ennyire figyelned, így nem tudod elrontani a linképítést!

Linképítés haladóknak

Haladó szinten már máshogy közelítjük meg a linképítés témakörét. Első körben csinálni szoktunk 2-3-5 vagy több konkurenciaelemzést, hogy megnézzük azt, hogy a Google első helyeken lévő weboldalakra milyen linkek mutatnak. Ha ez megvan, összevetjük a saját weboldalunk értékeivel, linkjeivel.

Ezeket az értékeket össze lehet húzni egy dokumentumba vagy akár különféle szoftverekbe is, és össze lehet vetni az értékeket. Valamint egyből látszik, hogy melyik weboldalra nem került még be a linkünk, viszont a konkurencia weboldalainak a linkjei igen.

Backlink elemzés és összevetés a konkurenciával (forrás: sibatech.hu)

Backlink elemzés és összevetés a konkurenciával (forrás: sibatech.hu)

A fenti kép tájékoztató jellegű, és nincs minden link tulajdonság lekérve, de körülbelül így néz ki egy egyszerűsített linkhálózat összehasonlítás.

Ha egy táblázatba kerülnek a konkurens, és saját weboldalak backlinkjei, akkor szűrőket alkalmazunk. Elrejtjük azokat a linkeket amelyek gyengék, spam jellegűek, és nem relevánsak a keresőoptimalizálási projektünkre. A szűrés után csak azokat a linkeket látjuk, ahová nekünk is be kellene kerülni.

Meg kell nézni, hogy azokra az oldalakra be tudunk-e jutni, ahová kirakták a konkurens weboldalak linkjeit. Ha igen akkor szerencsénk van, ha nem, akkor viszont ezek helyett keresnünk kell további minőségi releváns weboldalakat, ahová tudunk vendégcikket írni, vagy interjút adni egy viszontlinkért cserébe.

Ezekkel a konkurenciaelemzésekkel azt is meg tudjuk határozni, milyen linkszövegeket, milyen arányban használtak a linképítés során.

Kulcsszóarány a linkhálózat linkszövegeiben (forrás: sibatech.hu)

Kulcsszóarány a linkhálózat linkszövegeiben (forrás: sibatech.hu)

Itt is ügyelni kell, hogy az alapszabályokat betartsuk. Tehát a legmagasabb értéken legyen a márkanév vagy URL cím, majd a megengedett értékek alatt lehet a kulcsszavas linkszöveg. Ezeket pontosan meghatározhatjuk szoftverekkel, hogy az adatokat felhasználhassuk a saját SEO projektünkben.

Itt is látszik amit már a cikk elején írtam, hogy az új keresőoptimalizálás technika nem más, mint a modellezés. Meghatározzuk a konkurencia SEO technikáját, és ezt másoljuk a saját projektünkben. Így ugyanazokat az eredményeket mi is el tudjuk érni!

Ha idáig eljutottál a cikkemben, biztos szeretnéd tudni, hogy is kell ezt csinálni.

Ez egy folyamatosan változó dolog. Mindig módosítjuk a munkafolyamatokat, hogy az új keresőoptimalizálási szabályoknak megfeleljenek. Ezért ezt nem könyvben fogjuk publikálni, hanem a SEO Navigátor zárt klubjában fogod majd megtalálni – ezeket a cikkeket folyamatosan frissítjük az aktuális adatokkal.

A weboldal optimalizálás lépései

Ebben a fejezetben nem szeretném lépésről lépésre leírni a teljes keresőoptimalizálás folyamatot, mert már az előző fejezetekben rengeteg információt kaptál.

Itt most csak össze szeretném neked foglalni, hogy hogyan indulj el, hogy olyan eredményeket tudj te is elérni, amiket fent láttál.

6 hónap alatt 400.000 látogató (esettanulmány)

Első körben mindenféleképpen töltsd le az esettanulmányunkat, hogy meglásd milyen egyszerű hatalmas tömeget szerezni a Google keresőből. – Most még nem hiszed el, de ezt te is meg tudod csinálni könnyedén.

Ezt az esettanulmányt most ingyenesen odaadjuk, hogy el tudj indulni a keresőoptimalizálásban. Ez szükséges ahhoz hogy lásd, a te weboldaladban is mekkora potenciál van, és milyen egyszerűen ki tudod váltani a fizetett más online marketing reklámokat a SEO-val.

6 hónap alatt 400.000 egyedi látogató / 1 év alatt 903.368 felhasználó SEO-val!

6 hónap alatt 400.000 egyedi látogató / 1 év alatt 903.368 felhasználó SEO-val!

Másolható technikákkal, és szájbarágós magyarázattal mondjuk el, hogy ezt az eredményt, hogy értük el fél év alatt. A képen látszik, hogy a munkálatok körülbelül fél évig tartottak, és utána a következő 6 hónapban folyamatosan szállította a Google a látogatókat.

Mindenféleképpen ezzel kezdd, nagy segítség és ingyenes!

6 hónap alatt 400.000 látogató (kivitelezési útmutató)

Második lépésként ez a könyv kellene, hogy azonnal be tudd állítani a weboldalad. Így a Google azonnal fog látogatókat adni.

Van egy ~100 oldalas kivitelezési útmutatónk a “6 hónap alatt 400.000 látogató SEO-val” esettanulmányunkhoz. Ha testszett az eredmény, amit el lehet fél év alatt érni, és ezt te is le akarod másolni, akkor ez a kivitelezési terv neked való lesz.

Fogjuk a kezedet, lépésről lépésre megmutatjuk mit hogyan állítottunk be. Milyen eszközöket használtunk az eredmények eléréséhez. Ez egy nagy segítség tud lenni a keresőoptimalizálás során, ha te még kezdő szinten vagy.

6Hó 400K esettanulmány kivitelezési útmutató vélemény

6 hónap alatt 400.000 látogató SEO-val kivitelezési útmutató vélemény.

Több mint 2.000 ember töltötte le a kivitelezési útmutatót, és több olyan visszajelzés érkezett, hogy még nem tudták megcsinálni a leírtakat, mert nem volt idejük rá. Szeretnénk, ha te ezt komolyabban vennéd, és megcsinálnád a leírtakat. Mi akarjuk, hogy neked is legyenek ilyen eredményeid, ezért úgy döntöttük ezt már nem lehet ingyenesen letölteni.

Ha szeretnél hozzájutni ehhez a technikai leíráshoz, akkor egy jelképes összegért meg tudod tőlünk venni. Azért döntöttünk így, mert ha már pénzt áldozol rá, akkor nagyobb az esélye, hogy nekiállsz a megvalósításnak. Így Neked rengeteg látogatód lesz, Nekünk pedig még egy pozitív vélemény! – Itt tudod megrendelni a kivitelezési útmutatót!

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban könyv

Ha megvan az esettanulmány és el is olvastad, valamint meg is szeretnéd magadnak csinálni ezt az eredményt – eldöntötted kell a kivitelezési útmutató is – akkor a harmadik lépés az, hogy következhet a mélyvíz.

Igaz eddig is csak tömény tudásanyagot kaptál, de a következő lépcső az, hogy tisztában légy a keresőoptimalizálás teljes folyamatával. Ha nem látod át a teljes folyamatot, akkor nem lesz 100%-os a SEO projekt!

Minimális elmélet, és tömény kivitelezés a könyvben. Végigvezetünk a teljes SEO folyamaton!

Ezt a könyvet ÖRÖK ÉLET GARANCIÁVAL KAPOD! Ameddig frissül a könyv, te ingyen kapod meg! Erre azért van szükség, mert a keresőoptimalizálás akár havonta is változik, így aktualizálni kell a könyv tartalmát.

Nézd meg a könyv NYERS változatát! Már ~200 oldal mennyiségű a tudásanyag tördelés és képek nélkül. Természetesen Te a formázott és teljes verziót fogod megkapni!

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban #1 – könyv NYERS változatának menüpontjai!

Hogy mi minden van már a végleges könyvben amit te is megkapsz? Hatalmas mennyiségű tudásanyag aminek ezek a mérföldkövei:

  • Minden SEO alap, ami nélkül elbukhat egy projekt sikere.
  • Megmutatjuk mi az a kulcsszó stratégia, és hogyan csináld meg magadnak.
  • Weboldal felépítés a keresőoptimalizálási szempontok alapján.
  • Minőségi tartalomírás úgy, hogy terjedjen magától az interneten.
  • Tartalomoptimalizálás, hogy ne csak a Google, hanem az olvasóid is szeressék az oldalad.
  • További Pro tippek az optimalizáláshoz.
  • ÖRÖK ÉLET GARANCIA: Mivel a keresőoptimalizálás folyamatosan változik, így mi a könyvet folyamatosan frissítjük. Az új változatot megkapod ingyen!

Ha meg szeretnéd venni a Keresőoptimalizálás a gyakorlatban könyvet, akkor ezen az oldalon találsz megrendelési infókat.

SEO Navigátor Klub

Ez a csúcs, amit tudás szintjén elérhetsz! Itt minden optimalizálási problémád megoldódik!

Ez a negyedik lépcsőfok, ha ide eljutsz, akkor már van látogatód az esettanulmányunk kivitelezési útmutatója segítségével.

Nagy valószínűséggel a „Keresőoptimalizálás a gyakorlatban” könyvünk alapján már kész a kulcsszó stratégiád, weboldal szerkezeted és a „király” tartalmad.

Mi jöhet még ezután?

Ezek a tudásanyagok ahhoz voltak szükségesek, hogy megszerezd azt az elméleti és gyakorlati tudást, ami az alapfokú és közép, félközép SEO szint eléréséhez szükséges.

A következő lépcsőfok megugrása igazi profi SEO-ssá fog tenni. Itt megtanulod azokat a szoftvereket használni, amit a legnagyobb keresőoptimalizálási cégek. Pont úgy fogod optimalizálni a weboldalad, mint a nagy vállalatok. Itt már elfelejtjük a kis-pályát!

Na de pontosan mi is ez a SEO Navigátor Magazin és klub?

Létrehoztunk egy online magazint (SEO Klub zárt felületet), amibe folyamatosan publikáljuk a legfrissebb keresőoptimalizálási technikák leírásait. Hogyan csináld videókat, cikkeket, leírásokat és esettanulmányokat kapsz hétről-hétre, hogy minél közelebb kerülj a céljaidhoz. Technikai segítséget kapsz cikkeinkkel.

Megtanítunk, hogyan használd a SEO programokat, milyen értékeket figyelj, és hogy módosítsd a saját weboldalad. – Tehát egy szóval, mindenben segítünk, ameddig csinálod az optimalizálást. Minden technikai és elméleti segítség, amire szükséged van.

Nem csak online magazin (klub) hozzáférést kapsz, hanem csatlakozhatsz a zárt Facebook csoportunkhoz is, ahol nem csak a tagok, hanem szakértőink is segíteni fognak, ha kérdéseid lennének.

A SEO Navigátor magazin (SEO Klub) előfizetőjeként hozzáférsz a blogban található összes VIP zárt szakmai cikkhez. Csatlakozhatsz a zárt Facebook csoportunkhoz, ahol kérdezhetsz a szakértőinktől, és a segítőkész tagjainktól. Ha érdekelnek a részletek ezen az oldalon további infókat is olvashatsz az előfizetésről.

Ha további kérdéseid lennének a keresőoptimalizálással kapcsolatban, tedd fel itt a cikk alatt.

FAQ – Gyakran ismételt kérdések

Mi a keresőoptimalizálás (SEO) jelentése?

A keresőoptimalizálás, röviden SEO – Search Engine Optimization – azt takarja, hogy az adott honlap tartalmát és technikai tényezőit úgy alakítjuk, hogy a Google organikus találati listájában minél előrébb kerüljön egy adott kifejezésre.

Hogyan működik a keresőoptimalizálás?

A Google a rangsorolás felállításához vizsgálja az adott tartalmat, és a weboldalra mutató linkek minőségét és mennyiségét. Ha jó helyezést szeretnénk elérni keresőoptimalizálással, akkor kell egy technikailag jó weboldal, minőségi tartalom, és linkek amik a weboldalra mutatnak.