Sipos Csaba

Sipos Csaba

SEO Szakértő

Remélem hasznosnak találod ezt a blogbejegyzésem. Oszd meg egy ismerősöddel, akinek segíthet ez az információ.

Ha többet szeretnél tudni erről a témáról, akkor csatlakozz a SEO klubomhoz, kattints ide.


Mi a Google Ads? [Google hirdetés alapok]

  • Start
  • /
  • Blog
  • /
  • Mi a Google Ads? [Google hirdetés alapok]
Mi a Google Ads? [Google hirdetés alapok]

A cikk célja, hogy bemutassam neked az egyik legismertebb netes hirdetési formát, a Google Ads-t. Ehhez összeszedtem azokat a kérdéseket, melyek a legtöbbször elhangzanak vele kapcsolatban.

Nézzük sorra, mik is ezek!

Mi a Google Ads?

A Google Ads a Google hirdetési felülete. Itt tudsz hirdetéseket létrehozni, reklámozni a termékedet, szolgáltatásodat.

Biztos láttál már Te is ilyet, amikor kerestél valamit a neten:

A Google Ads a Google hirdetési felülete.

A Google Ads a Google hirdetési felülete.

Igen, jól látod. Itt a „napelem” szóra kerestem, és rögtön egy hirdetés jelent meg. Oda is van írva elé, így látható, hogy ez egy fizetett találat. Ez a leggyakoribb hirdetési forma.

Ezen kívül még vannak képes hirdetések, YouTube hirdetések is, de ezeket lentebb mutatom be.

Varga Éva

Varga Éva

Online cégépítő

Google Ads hirdetésekről bővebben itt olvashatsz tőlem további cikket. – Varga Éva online cégépítő.

Hogyan működik?

A fenti példánál maradva, a napelem szóra hirdető cég akkor fog fizetni a hirdetéséért, ha rákattintanak, azaz megérkeznek az oldalára. Tehát a hirdetés elérte a célját, vitt látogatót az oldalra.

Ahhoz azonban, hogy eljuss oda, hogy megjelenjen a hirdetésed, sok tennivaló vár még rád. Olvass tovább, vagy görgess le egyenesen ahhoz a részhez, ahol a hirdetés létrehozásáról van szó!

Miért nem működik a Google Ads?

Sokan a hirdetéstől várják a megoldást.

Azt hiszik, hogy a látogatók megérkeznek az oldalra, és rögtön ezek után vásárolni is fognak. Ez azonban sajnos nem minden esetben van így. Ehhez megfelelő honlap is szükséges, valamint értékesítési csatorna, meggyőző elemek, az ajánlat megfelelő tálalása.

Ez épp olyan, mint egy piac, ahol többen árulják ugyanazt a dolgot, és attól fogod megvenni, aki a szimpatikusabb, aki a meggyőzőbb. Persze ezeken túl még más is befolyásolhat, pl. a gyorsaság, az ár.

De nem szabad azért hibáztatni a Google hirdetést, mert nem vásárolnak.

A hirdetés célja: látogatót vigyen a honlapra. Ott pedig Neked kell meggyőznöd őt a vásárlásra. Visszatérve a piacos példára: ha eléred, hogy kimenjek a piacra, nem biztos, hogy vásárolni is fogok. Sőt, az sem biztos, hogy épp tőled!

Hol lehet ezeket a hirdetéseket elkészíteni?

A hirdetéseket a Google Ads felületén tudod elkészíteni, vagy elkészíttetni hirdetéskezelő szakemberrel.

A Google Ads rendszerébe itt tudsz bejelentkezni.

Amint látod, itt rögtön fel is ajánl egy 15.000 Ft értékű kupont. Ezzel segítve, illetve terelve Téged a cél felé, hogy vedd igénybe a hirdetési felületét. Ennek a kuponnak vannak felhasználási feltételei is, majd olvasd el azt is. A kupon ugyanis elköltött 5.000 Ft hirdetési összeg után jár.

Amint belépsz a Google navigációval segít egy alap kampány létrehozásában. Ezzel már el lehet indulni, de a sikerhez kevés. Ezért van az, hogy előbb, vagy utóbb rájössz arra, hogy ez is egy olyan terület, hogy vagy megtanulod magad, vagy kiadod a munkát annak, aki ehhez ért.

Ki készít Google Ads hirdetéseket és hogyan tudod hozzáadni a Google Ads fiókodhoz?

Hirdetéseket készíthetsz Te is magadnak, ahogy fentebb is írtam, vagy megbízhatsz egy erre specializált online marketing kivitelezőt, hirdetéskezelőt.

Ha magadnak készíted, akkor érdemes a Google Súgót olvasgatni, onnan sok hasznos információt tudsz kinyerni.

Ha azonban kiszervezed szakértőnek, akkor ebben a videóban tudod megnézni, hogyan tudod őt hozzáadni a Google Ads fiókodhoz:

Ez azért hasznos, mivel így tud majd csak hirdetni a Te nevedben. Ha azonban nincs még fiókod, akkor még azt is készít Neked.

Milyen hirdetések jelenhetnek meg a Google-ben és hol láthatod ezeket?

A Google-ben szöveges, képes, és videós hirdetések jelenhetnek meg. Szövegesre már mutattam fentebb példát.

Képes hirdetés pedig így néz ki, mely az index oldaláról lett lementve:

Google ADS képes hirdetés.

Google ADS képes hirdetés.

Ezen kívül még megjelenhetnek hirdetések a Gmail fiókodban is, mint pl. ez is:

Hirdetések a Gmail fiókodban.

Hirdetések a Gmail fiókodban.

YouTube hirdetések megjelenhetnek videónézés közben, amikor éppen mást nézel, és várnod kell 5 mp-et, míg átugorhatod. Ismerős?

Másik videós megjelenési lehetőség, amikor a jobb oldali sávban ajánl hasonló videókat, és köztük hirdetés is megjelenik.

Példa erre:

YouTube hirdetés.

YouTube hirdetés.

Mikor melyik Google Ads hirdetést érdemes használnod?

Az alapszabály, hogy arra érdemes hirdetni, amire keresnek. Itt ugyanis már van egy keresési szándék, tehát vásárlásra készen állnak a keresők. Ekkor a legjobb eredményt érhetjük el.

Másik eredményes hirdetéstípus, ha remarketingezel azokra, akik már jártak az oldaladon, tehát már érdeklődtek a terméked/szolgáltatásod iránt. Amennyiben olyat árulsz, amin sokáig töprengenek a vevők, akkor érdemes még többször megjelenni előttük egy képes hirdetéssel. Ez azért jó, mivel így továbbra is a szemük előtt maradsz.

A videós, és a képes hirdetések olyan hirdetésfajták, ahol még csak a lehetséges célcsoportnak reklámozol. Ezek arra jók, hogy megismertesd velük magad. Itt még nincs kialakult vásárlási szándék. Ha vásárolnak is, sokkal kevesebb arányban. Itt ugyanis más a cél: a brandépítés.

Hogyan lehet fizetni a Google hirdetésekért?

A Google hirdetésekért lehet bankkártyával, vagy átutalással is fizetni.

Bankkártyás fizetésnél be kell állítani a használni kívánt bankkártya adatokat a Google Ads fiók számlázási részénél. Erről kerül automatikusan levonásra egy meghatározott összeg elköltése vagy dátum elérése után az addigi hirdetési díj.

Utalás esetén előre kell feltölteni az elhasználni kívánt összeget. Amennyiben ez kimerülőben van, erről értesítést fogsz kapni, így időben fel tudod tölteni majd újabb hirdetési összeggel a keretet.

Továbbá érdemes a Google Súgót olvasgatni.

Milyen cégeknek éri meg hirdetni?

Azoknak a cégeknek van értelme hirdetni, akiknek már van egy kialakult stratégiájuk, tudják, hogy mit szeretnének értékesíteni, mennyiért, és azzal is tisztában vannak, mennyi a keretük erre.

A költési kereten túl még azt is jó, ha tudod, hogy melyik terméked, vagy szolgáltatásod mennyi árréssel rendelkezik. Így tudni fogod azt is, hogy az adott költségen megérte-e a hirdetés.

A hirdetés tehát nem cégmérettől függ. Lehet kicsiben, és nagyban is csinálni. Lehetsz egyéni vállalkozó, vagy akár Zrt. is.

Vajon a Google-ben hirdess, vagy inkább a Facebook-on?

Akár lehet mind a kettő helyen. Én azt mondom, hogy Google-ben akkor hirdess, ha keresnek a termékedre/szolgáltatásodra az emberek, míg Facebook-on inkább akkor, ha nincs rá keresés.

A Facebook-on olyat érdemes hirdetni, amire az emberek jellemzően nem keresnek. Ilyen lehet pl. egy konferencia, webinárium. Általában Te sem úgy kelsz fel, hogy de jó lenne ma megnézni egy webinárt, rákeresek már a Google-ben, hogy milyen webinárok lesznek ma.

Viszont, ha a Facebook-ot böngészve szembejön egy ilyen hirdetés, ami érdekel is, akkor nagy eséllyel regisztrálsz rá, vagy legalább is megfontolod a lehetőséget.

Az ajándéktárgy pl. egy vegyes dolog. Keresnek rá, tehát jó rá a Google keresési hirdetése. Azonban, ha Facebook-on szembejön valami jópofa, cuki kis mütyür, akkor akár jó eséllyel meg is veszik az emberek. Főleg, ha nem igényel nagy beruházást, tipikus példája az impulzus vásárlásnak.

És vajon mi köze van a Google Ads-nek a SEO-hoz?

Sokan azt mondják, hogy semmi.

De tapasztalatom alapján sok. Ugyanis több ügyfelemnél megfigyeltem már, hogy amikor jó helyezést ér el a weboldal a Google-ban, akkor a hirdetési költsége is alacsonyabb lesz.

Ezt főleg akkor lehet észrevenni, amikor már valaki hirdet egy ideje, de a SEO-val nem foglalkozik.

Amint elkezdi az oldalát rendbe tenni, keresőre optimalizálni, akkor kezd el meglátszani az Ads-ben, hogy csökkenni kezdenek a kattintási költségek.

Ennek oka az, hogy a Google egyre relevánsabbnak tartja a weboldalt arra a kifejezésre, amire optimalizálod (ez pedig megegyezik azzal, amire hirdetsz). Így, mivel előrébb kerülsz a keresőben, a hirdetési pontszámod is kedvezőbb lesz, és a licit során kevesebbet kell fizetned egy kattintásért. Elég logikus, nem?

Amire még hasznos a Google Ads, és sokan arra is használják; az a kulcsszókutatás. Ez pedig a keresőoptimalizálás egyik alappillére.

FAQ – Gyakran ismételt kérdések

Mi a Google ADS (AdWords)?

A Google ADS, régebbi nevén a Google AdWords a Google találati listájában, és egyéb felületein megjelenő fizetett hirdetési szolgáltatás.

Hogyan működik a Google ADS?

A Google ADS felületén regisztrálnod kell egy fiókot. Az ebben a fiókban beállított hirdetéseket különféle Google termékek felületén futtathatod.

Összegzés

Ugyanúgy, ahogy a keresőoptimalizálás, úgy a hirdetés is körültekintő stratégiát igényel. Szóval mindenképp ezzel kell kezdened. Utána pedig gondold végig, nálad vajon melyik típusú hirdetés működne jól.

Ha esetleg maradt még olyan kérdésed, melyre nem kaptál választ, nyugodtan írd meg hozzászólásban.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>