Értékelés: 1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (3 szavazat értéke: 3,33 csillag!)

Loading...

Az elmúlt időszakban azt tapasztaltad, hogy valamilyen okból csökkent a Facebook organikus elérés? Nem csoda, az oldal ugyanis egy új számítási módszert használ, ami ezt okozza, viszont igazából ez nem is biztos, hogy akkora probléma. Nézzük, hogy miért?

A Facebook már korábban is bejelentette, hogy hamarosan áttérnek egy új számítási módszerre. A hírt pedig az elmúlt héten tett is követte, valóban változott egy kicsit a rendszer. Persze, ahogy azt megszokhattuk a változás nem egyszerre történik mindenhol, hanem fokozatosan kapjuk meg az új adatokat, ráadásul egy ideig a régi számokkal együtt.

A módszer alapvetően nem nevezhető újnak, hiszen a hirdetéseknél is pontosan hasonló megoldást használ a Facebook. Csak azokat a megjelenéseket számítják bele az elérésbe, amelyek valóban meg is jelentek. Korábban ugyanis azokat a „megjelenéseket” is belevették a pakliba, amelyeket már berendezett a hírfolyam. Függetlenül attól, hogy a felhasználó valóban legörgetett-e addig a pontig.

Az új számítás szerint viszont csak „oda kerül strigula”, ami tényleg megjelenik a felhasználó képernyőjén.

Hirtelen felindulásból azt gondolhatnánk, hogy ez probléma, mert csökkenni fognak az elérések. A hozzáértők szerint akár 20%-os visszaesést is tapasztalhatunk majd. Ugyanakkor mégsem nevezhető valódinak a csökkenés. Hiszen azok az elérések esnek ki, amelyek eddig sem voltak valódi elérések, mert a felhasználó nem is látta a posztunkat. Tulajdonképpen a rendszer bevezetésével még inkább a fontos és valós adatokat fogjuk látni.

A Facebook ráadásul igyekszik segíteni is. Egy ideig ugyanis a régi elérések számát és az újakat is megmutatják nekünk egyazon grafikonon.

A Facebook hivatalos értesítése a organikus forgalomcsökkenésről.

A Facebook hivatalos értesítése a organikus forgalomcsökkenésről.

Az erről szóló értesítőben megjegyzik, hogy ez a változás nem fogja befolyásolni azt, hogy kik láthatják a bejegyzéseinket. Mindösszesen arról van szó, hogy a mérésben történik egy kis változás, ami az organikus elérés látszólagos csökkenését okozhatja.

A dolog pikantériája mondjuk az, hogy év elején egyébként is komoly változások történtek és jó eséllyel alapvetően változtak az oldalad elérései. Így aztán nem lesz egyértelmű, hogy a csökkenést az okozta, hogy új számítási módszert vezetett be a Facebook az organikus eléréseket illetően. Vagy az is lehet, hogy az algoritmus megváltozása váltotta ezt ki. Ezt bizony, így nehéz lesz eldönteni.

Mindenesetre az új módszert már elérhető, igaz nálunk is akadnak oldalak, ahol még nem találkoztunk vele. Jó eséllyel azonban a frissítés napokon belül mindenhol elérhető lesz.

Nálad már tapasztalható az organikus találatok zuhanása a statisztikában?