Technikai SEO Audit lépésről lépésre: Miért zuhant előfizetőnk oldalának a látogatószáma?

Szerző: |2018-11-30T10:42:26+00:002018. november 7.|Kategória: SEO|Téma: , |
  • Technikai SEO Audit lépésről lépésre

Értékelés: 1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (6 szavazat értéke: 4,83 csillag!)

Loading...

Sokan kértétek, hogy csináljunk olyan cikket, amiben egy előfizető weboldalát elemezzük, és segítséget adunk a problémák megoldására. Engedtünk a kérésnek, és ettől a hónaptól készülnek olyan cikkek, amikben célirányosan az előfizetőinknek segítünk. Az első ilyen cikkben egy technikai SEO auditot követhettek végig lépésről lépésre, ahol egy Panda büntetés gyanús weboldalt fogunk kielemezni.

Az előfizetői zárt Facebook csoportunkban jelzett probléma az volt, hogy a Google Medic algoritmus nem bántotta a weboldalt, viszont az utána következő algoritmus frissítés következtében felére esett a látogatók száma. Mivel a weboldal teljes forgalma zuhant, így érdemes weboldal minőség jellegű hibákat keresni.

Ennek kiderítésére a legjobb módszer egy technikai SEO audit, ami megmutatja azokat a hibákat, amik miatt a Google lerontja a weboldal minőségi pontszámát. Alacsony minőségi pontszám, egyenlő a kevés látogatóval.

Mielőtt belekezdünk a hibakeresésbe, ha még eddig nem tetted meg, nézd át ezeket a cikkeket. Kelleni fognak SEO alapok és a Google Panda algoritmus cikkekben található információk. Így fogod átlátni a teljes folyamatot.

Ezeket itt olvashatod el:

A cikkekben megtalálsz minden információt, ami szükséges ahhoz, hogy átlásd, mit miért néztem meg az audit során. A mostani cikkben az előfizetőnk weboldaláról gyűjtöm össze a hibákat, amik gátolhatják a látogatószám növekedést, vagy okozhatják a zuhanást.

Mit jelent a Technikai SEO Audit kifejezés?

A Technikai SEO Audit az a vizsgálat, ami során olyan technikai tényezőket elemzünk, amelyek befolyásolják a weboldal helyezését vagy látogatószámát.

Egy ilyen audit rengeteg olyan hibát tud feltárni, amiknek a javításával ugrásszerű látogatószám növekedés érhető el. A lenti képen látszik, hogy a weboldal látogatószáma évekig nem tudott fölé menni az 1.000-1.300 látogató/nap-nak. A talált hibák javítása után majdnem 70-80%-al nőtt a látogatószám, és ez stabilan meg is maradt. A mérési időszak alatti kiugró érték a képen 2.034 látogató/nap.

Technikai hibák javítása után megduplázódott a látogatószáma a weboldalnak.

Technikai hibák javítása után, közel megduplázódott a látogatószáma a weboldalnak.

Érdemes egy ilyen auditot csinálni magadnak, mert lehet, hogy találsz olyan hibákat, amikre nem is gondoltál viszont már évek óta emiatt nem nő a weboldalad látogatószáma. Nézzük, hogy milyen tényezőket szoktak vizsgálni a technikai SEO auditnál. (Ez minden cég esetében más és más. Jelen pillanatban, most csak azokat a tényezőket sorolom fel, amik kiemelkedően fontosak, vagy az érintett projekthez szükségesek.)

Minden olyan tényező ide tartozik, ami felelős a weboldal feltérképezésért, bejárhatóságért és a felhasználói élmény növelésért.

Ide tartoznak azok a tényezők is, amiket a Google a weboldalak minőségének értékelésénél figyel. Ezek közül néhány vizsgálat tartalom jellegű, de ebben az esetben nem a tartalom relevanciáját vizsgáljuk, hanem a minőségi tényezőit. Ezek mind technikai paraméterek és mind befolyásolják a weboldal megítélését a Google szemében.

Milyen tényezők felelősek a bejárhatóságért:

  • Paraméterezett, dinamikus URL-ek, amiket nem követ a Google.
  • Hosszú átirányítás láncok. Többszörösen átirányított tartalmak. Rosszul átirányított oldalak.
  • Nem linkelt tartalmak. Olyan tartalmak, amikre nem mutat belső link.
  • Indexelési problémák. Rosszul beállított indexelési paraméterek.
  • Hibás parancsok a robots.txt-ben. Hiányzó webhelytérkép.
  • Hibás linkek belső tartalmakra, képekre.
  • Canonical elemek hibás használata.

Milyen tényezők felelősek a minőségért:

  • 4xx és 5xx státuszkódú oldalak hibás alkalmazása, előfordulásuk nagy mennyiségben.
  • Belső duplikációk a www, nem-www, HTTP és HTTPS verziók esetében.
  • Belső teljes és részleges duplikációk. Archívumok, címke és kategória oldal duplikációk.
  • Hibás linkek és képek, rövid (vékony) tartalmak.
  • Zavaró elemek, felugró ablakok és túl sok reklám.
  • Lassú és nem felhasználóbarát weboldal.
  • Weboldal kialakítás az új webes szabványoknak megfelelően és a látogatóknak készítve.
  • … további olyan tényezők, amik arra utalnak, hogy a Google-nek készült a weboldal és nem az olvasóknak.

Pontosan mi a Technikai SEO Audit?

Minden olyan technikai jellegű tényezőt vizsgálunk ennél az auditnál, ami a weboldal minőségi megítélését befolyásolja a Google szemében, és hatással van a weboldal feltérképezésére.

Minél több ilyen tényező kerül javításra, annál jobb lesz a weboldalunk minőségi pontszáma. Így a Google is egyre több látogatót fog adni, és az olvasók is jobban fogják szeretni a weboldalunkat.

A zárt Facebook csoportunk tagja által feltett kérdések alapján már lehetett sejteni, hogy valamilyen minőségi probléma lehet a weboldalakkal. A helyezésesés egy algoritmus futás dátumához köthető. Ezt az algoritmus frissítést nem erősítette meg a Google, így csak az elemzések fogják megmondani pontosan, hogy milyen jellegű volt a hiba.

Ezért éri meg előfizetőnek lenni!

Kicsit fura cím ez egy technikai SEO audit cikk összegzéshez, de ez a cím talán mégis mindent összefoglal, amiről szó volt eddig.

Ha előfizetőnk leszel, akkor a jövő hónapban, lehet, neked spórolunk meg egy 60.000 Ft-os Technikai SEO Audit-ot! 🙂

Ez egyik előfizetőnk tett fel a zárt Facebook csoportunkban egy kérdést. A probléma az volt, hogy szeptember 27-e után zuhant a látogatószáma a weboldalának. Havonta kiválasztunk egy érdekes projektet és kielemezzük a weboldalt, hogy együtt oldjuk meg a felmerülő keresőoptimalizálási problémát. Úgy érzem, ez most sikerült is. Egy közel 4.000 szavas cikkben, “szájba rágósan” elmagyaráztuk, hogy a kritikus hibákat, hogyan lehet megtalálni és kijavítani.

…és ez Nektek is segít! Nézzétek meg az egyes pontokat. Javítsátok a javaslatok alapján a hibákat és, ha eddig nem is vetted észre, hogy gond volt a weboldaladdal, ezután biztos észreveszed a forgalomnövekedést.

Használjátok haszonnal a cikket és, ha maradnának kérdések, akkor itt feltehetitek a cikk alatt!

Szerző:

Keresőoptimalizálási tanácsadó. Szakterületem a WordPress weboldalak optimalizálása és az organikus látogatószám növelése. Ügyfeleim között megtalálhatóak a hazai KKV weboldalak üzemeltetői, épp úgy mint a nagyobb multinacionális cégek is.

Szólj hozzá! - Kíváncsiak vagyunk a véleményedre.