[ratings]
A mai napig nagyon kevés cég használja a Sarokkő technikát a keresőoptimalizálás során, pedig ez az egyik olyan tartalommarketing technika, ami nagyon sokat tud dobni a weboldalad látogatószámán. Ebben a cikkben megmutatom mi az a sarokkő cikk (Cornerstone Content), és hogyan használhatod fel ezt a technikát arra, hogy a elérd a Google első helyeit azokra a kulcsszavakra, amikre a legnagyobb a verseny.
Ez egy haladóbb technika ami időigényes, és sok esetben elég sok pénzbe is kerülhet, viszont ha ezt jól csinálja valaki akkor hosszú távon megoldódik a látogatószerzés, vásárló generálás és stabil keresőoptimalizálási eredményeket fenntartása is.
Mi az a Cornerstone Content (Sarokkő tartalom)?
A Cornerstone Content, magyarul Sarokkő tartalom olyan cikk, ami a legtöbb látogatót jelentő kulcsszavad témájában íródott.
- Ez a cikk egy minőségi írás, a legjobb a témában – jobb a konkurens oldalak tartalmainál.
- Ezt a cikkedet szeretnéd a Google-el jó pozícióba rangsoroltatni.
- Ezt a cikkedet fogod támogatni mind külső látogatószerző, mind belső SEO technikákkal.
- Ez a tartalom Brand-et építhet, és szakértői pozícióba is emelhet.
- A vásárlók meggyőzése is könnyebb feladat, egy ilyen tartalom segítségével.
Egy Sarokkő tartalom elkészítése időigényes, viszont ha nem átmeneti a fellángolásod a SEO iránt, akkor ez egy kifizetődő technikai megoldás lesz, hogy elérd a céljaidat. Könnyebben jönnek az eredmények, és a vevőszerzés sem lesz annyira bonyolult, mint eddig.
Kérdezheted, hogy nálad ez működik-e?
Az elmúlt pár évben egyre több forrásból kaphatod azt az információt, hogy használd a tartalommarketing technikákat. A Google is a minőségi tartalmat helyezi előtérbe.
Az teljesen mindegy, hogy webshop-ot üzemeltetsz, vagy blogot írsz. Ezek a sarokkő tartalmak szakértői pozícióba tudnak emelni, és az eddig döntésképtelen látogatókból vevőt konvertálnak. SEO technikákkal optimalizálod a tartalmat, és mivel ez a tartalom minőségi így minden esélye meg lesz arra, hogy a Google első helyeire is felkerülhessen. Minden piacon működik, mivel a saját témádban készíted a tartalmat úgy, hogy az mindenki más tartalmánál jobb legyen.
Nézzük lépésről-lépésre hogyan készítsd el a saját sarokkő cikkedet, és hogyan néz ki a tartalommarketing a gyakorlatban!
Összegzés a szakmai útmutatóhoz.
A Google mesterséges intelligenciát használ, ami miatt már a SEO trükközések nem működnek. Mindenféleképpen minőségi tartalmat kell gyártani, és azt optimalizálni különféle keresőoptimalizálás technikákkal.
Ez a cikk abban segített, hogy hogyan legyen egy olyan ütős tartalmad, ami már az elején sokkal jobb pozícióban kezd a Google találati listájában, mint a konkurens weboldalak tartalmai ami szinte a 99%-ban hasra ütés szerűen készülnek. Ha megfogadod a tanácsokat, és megcsinálod ezeket a lépéseket, olyan sarokkő tartalmai lesznek a weboldaladnak, amik szinte azonnal jól fognak teljesíteni. – Nem azt mondom, hogy nem kell linket építeni, de az biztos, hogy sokkal kevesebb linképítés lesz szükséges ugyanahhoz az eredményhez, mint enélkül a technika nélkül.
Minden lépést megpróbáltam pontosan bemutatni, de ha maradtak kérdéseid nyugodtan tedd itt fel, vagy a zárt Facebook csoportba. Szívesen válaszolok mindenkinek.
Ez is egy elég vaskos szakmai anyag lett, de azért szánjátok rá az időt a feldolgozásra és megvalósításra, mert ez sokat segíthet a keresőoptimalizálás során.
Mi a cornerstone content funkciója? Miért oldalnak kell? Miért csak 1-3 oldal legyen ilyen tartalom?
A sarokkő cikk egy olyan tartalomra készül el, amit jó pozícióban akarsz szerepeltetni a Google találati listában. Ez a technika segít elérni a helyezéseket.
Több teszt volt, hogy a sarokkő tartalom oldalnak létrehozva jobban teljesített. Egy oldalnak mások a tulajdonságai, más adatok kerülnek például egy WordPress rendszernél bele, mint egy bejegyzésbe.
Azért korlátozottabb ezeknek a tartalmaknak a létrehozása, mert a sarokkő tartalom a weboldal legfőbb témájára készül el. Egy weboldalnál mindig meghatározható, hogy mi a fő téma, itt például a keresőoptimalizálás ezért készült ebben a témában ekkora cikk.
Azt írtad, hogy túl hosszú se legyen: kb. 2.400 szavas tartalmat érdemes létrehozni sarokkő tartalomnak a felhasználói olvasási élmény miatt, de a tied kb. 6000 szavas. Milyen szempont írja felül a olvasási élményt?
A téma mindenféleképpen felülírja, illetve, hogy a versenytársak mennyit írtak, akik elől vannak. Vannak témák amiket ki lehet dolgozni 1200 szóban és az pont megfelelő, de vannak olyan kulcsszavak amiknek a témájának kidolgozása lehet 6-10.000 szó.
Én a WebSite Auditor-al mértem rá a keresőoptimalizálás kulcsszóra. Amikor én írtam a sarokkő cikket, akkor az elől lévő oldalak átlaga 6.000 szó volt, de ez azóta már csökkent, én pedig nem módosítottam már a meglévő cikken, így maradt.
Nézd meg a legerősebb elől lévő versenytársak mennyit írnak, és ennek elég az átlaga, a középérték szómennyiség.
Másik kérdésem is lenne: jó ötlet-e, ha a sarokkő tartalom utolsó blokkja a témára vonatkozó Q&A, melyet manuálisan folyamatosan bővítek (tehát nem hozzászólásokkal). Az oldalon három sarokkő tartalom is lenne, így három Q&A üzemelne. Jó ötlet-e ez így vagy legyen inkább egy nagy Q&A külön oldal? Utóbbi mellett érv lehet, hogy lehet olyan kérdés, ami két témához is kapcsolódik, ellenérv viszont, hogy így nem tudom, hogy milyen kulcsszóra optimalizáljam a Q&A oldalt, hiszem három témát is lefed.
A kérdések és válaszok blokkot csináld meg a sarokkő cikk alatt és használd ehhez a megfelelő schema jelöléseket, így ezek a cikkeid látványosabbak lesznek a Google találati listában, ezek a kérdések megjelennek a SERP adatai között.
Ha véletlenül két témához tartozik egy kérdés, akkor nézd meg, hogy miért van átfedés a témák között. Elméletileg úgy kellene a tartalmakat összerakni, hogy az adott témához készítünk tartalmat, és ennek vannak kulcsszavai. Ha egy kérdés több témára is ráillik, akkor lehet hogy a témák se különülnek el jól egymástól. – Természetesen ezt látni fogod. Ha van egy-egy átfedés a kérdésekben az nem baj, de a válaszokat ne másold egyik oldalról a másikra, hanem írj egyedit mindhez ami pontosan az aloldalra illik.