Ez a szakmai cikk, egy részletes támpontot ad SEO képzés választáshoz. Ha többet szeretnél megtudni az optimalizálásról, akkor milyen keresőoptimalizálás képzés lesz neked az optimális? Milyennek kell egy jó SEO képzésnek lenni?

– Szánd rá az időt erre a rövid cikkre, és sok időt fogsz magadnak megspórolni, ha mélyebben szeretnél elmélyedni a témában.

Első fejezetben összefoglalom, hogy milyen alapfogalmakkal, technikákkal kell tisztában lenned, ha be akarod optimalizálni a weboldalad.

Majd arról írok, hogy neked milyen tanfolyam lehet a megfelelő választás.

  

Miről szól egy jó SEO képzés?

Egy sikeres SEO projekt kivitelezéséhez három fő területet kell koncentrálni.

Ez a három fő terület a:

  • technikai optimalizálás,
  • tartalomoptimalizálás (content SEO),
  • linképítés, weboldaladra mutató linkhálózat optimalizálása.

Ezt a három tényezőt mindenféleképpen optimalizálni kell, ha a Google leső helye a cél.

A keresőoptimalizálás 3 fő területe.

A keresőoptimalizálás 3 fő területe.

Egy jó keresőoptimalizálás képzés részletesen kitér erre a három fő pontra.

Jelenleg a hazai piacon vannak olyan tanfolyamok, amik csak az egyes részfeladatokat fedik le, így ezeknek a megvásárlásával csak részleges munkát tudsz elvégezni.

Nézzük mit optimalizálunk az egyes részfeladatok elvégzésével. Ez egy összefoglaló cikk, hogy megfelelő SEO képzést tudj választani, így nem térek ki részletesen az egyes tényezők beállítására.

A részletes keresőoptimalizálás leírást itt találod.

  

Technikai SEO optimalizálása

2021-től a legfontosabb technikai tényező a felhasználói élmény. Gyorsan betöltődő weboldaladnak kell lenni, olyannak, amit öröm böngészni.

Legyen jól tagolt a szöveg. Olvasható méretű betűtípus. Nem mozgó, zavaró tényezőktől mentes legyen a weboldal tartalma. Ne takard ki felugró ablakokkal a fő tartalmadat.

Legyen a weboldal mobilbarát, ez már egy fontos tényező.

Legyenek belső link-összekapcsolásaid, így segítve a weboldal bejárhatóságát, és a Google indexelést.

Technikai SEO biztosítja a jó bejárhatóságot és indexelést.

Technikai SEO biztosítja a jó bejárhatóságot és indexelést.

Egy jó képzés ezekre részletesen kitér, megmutatja, hogy mit hogyan állíts be, hogy ezeknek a fontos rangsorolási tényezőknek megfeleljen a weboldalad.

  

Tartalomoptimalizálás (Content SEO)

A tartalmadat olvassa a Google. Ez a tartalom az egyik kulcstényező a helyezésed megszerzésében.

1) Kezdd a keresési szándékkal.

Ez azt jelenti, hogy a keresést végző személy egy bizonyos szándékkal ír be kulcsszót a Google-be.

Valamit el akar ezzel érni.

  • Lehet információt keres, akkor információs cikket akar olvasni.
  • Lehet vásárolni akar, akkor termékoldalt kell mutatnod neki.
  • Lehet céget keres egy probléma megoldására, akkor céges weboldalt hozol létre.
  • Keres valamit, választani akar? Csinálj neki kategória oldalt.

A keresési szándék fontos a rangsorolásban. Ha ez nem stimmel, akkor nem lehet a Google első helyeit megszerezni.

2) Következzen a tartalom.

2021-től már ne csak kulcsszóban gondolkodj, hanem témában.

Ez azt jelenti, hogy egy kulcsszóhoz tartozó témát dolgozz ki teljes egészében. Térj ki minden részletre. Legyen kidolgozottabb a tartalmad, mint a Google elején lévő versenytársaidé.

  • Keress rá a kulcsszavadra.
  • Nézd meg az első 10 találatot.
  • Gyűjtsd ki a témákat, amiről szó van.
  • Ezekből a témákból csinálj egy átfogó tartalmat, ami az összes versenytársad tartalmánál jobb.

Figyelj arra, hogy ne legyen túl rövid, de túl hosszú se.

Az embereknek nincs idejük. Ha üzleti weboldalt üzemeltetsz, akkor ez mindennél fontosabb. Cseppet sem akarnak az ember száraz, üzleti szöveget olvasni. Annyi információ kell nekik, hogy dönteni tudjanak, és ha kell vásárolni. – Erre ügyelj.

A kulcsszavakat használd a tartalmi elemekben. Használd a meta title címben, ez egy fontos tényező. Használd a H-címsorokban, ezek közül is a legfontosabb a H1.

Egy SEO képzés megmutatja hogyan állítsd be a tartalmi elemeket.

Egy SEO képzés megmutatja hogyan állítsd be a tartalmi elemeket.

A tartalmi blokkodban ne csak a kulcsszavakat, hanem a kapcsolódó kifejezéseket is használnod kell. Ha ezek nincsenek a tartalomban, akkor nincs annyira kidolgozva, mint a versenytársaké.

Tartalommal kapcsolatban ezek talán a legfontosabb kritériumok, hogy a jó helyezés megszerzésére legyen esélyed.

Egy jó keresőoptimalizálás képzés ezeknek az elemeknek az optimalizálásán is végig vezet.

  

Backlinkek és linképítés (link building)

Talán a legfontosabb rangsorolási tényezőhöz érkeztünk el, ez a linképítés.

Linkek nélkül a Google nem tudja feltérképezni a webet. Ez alapján minősíti, és rangsorolja is a weboldalakat.

Az egy tévhit, hogy simán a tartalommal jó helyezést tudsz elérni.

Ha linképítésről beszélünk, akkor 2021-től már nem linktárakban gondolkodunk, hanem szakmai cikkekben, amiből linket kapunk, ez a SEO-nkat segíti.

Gondolkodhatunk nagy látogatottságú hírportálokban is, magas DA értékkel. Ez leginkább a márkánk népszerűsítésében lesz a segítségünkre, de segíthet a SEO eredményeink elérésében is.

Minőségi linkeket kell gyűjtenünk minőségi weboldalakról.

Legyen a weboldal, ahonnan a linket kapod releváns a témádra, ugyanarról szóljon, mint a Te weboldalad.

A tartalomban elhelyezett link legyen hasznos az olvasónak, terelje a látogatót, a tartalom egészítse ki az alap tartalmat, amire a link mutat. – Ez fog SEO-ban sokat segíteni.

A linképítést végezd folyamatosan, ne legyenek olyan periódusok, hogy egyik hónapban töménytelen mennyiségű linket építesz, de a következő fél évben semmit.

A Google nem a gyors link-gyarapodásra tekint spam jellegként, hanem a „tüskékre” a likgyarapodási görbében.

Egy jó tanfolyam ezeken is végig vezet, elmondja az értékeket, milyen mérőszámokat kell figyelni. Ha keresőoptimalizálás képzést választasz, figyelj ezekre a dolgokra, egy jó képzésben ezekről is tanulnod kell.

  

Milyen keresőoptimalizálás képzés kell neked?

Rengeteg olyan képzés van a piacon, ami nagyon részletes, de egy dolgot általában kifelejtenek a képletből.

Ez pedig az értékesítés.

Ha vállalkozásod van és ezért szeretnéd a weboldalad beoptimalizálni, akkor nem elég neked egy olyan SEO képzés, ami csak a keresőoptimalizálásról szól.

Olyan kell, ami kitér a vásárlás szakaszaira is.

A vásárlás szakaszai.

A vásárlás szakaszai.

– Igen, mondhatják, hogy ez már online marketing, de ha ezt figyelmen kívül hagyod, akkor lesz egy csilli-villi, talán valamilyen látogatókkal „esetleg” teli honlapod, és majd rájössz, hogy egyszerűen ennek az érdeklődőtömegnek az égegyadta világon semmit nem lehet eladni.

Na akkor ennél a pontnál lehet elölről kezdeni a teljes SEO folyamatot. A keresőoptimalizálás hosszú folyamat, lehet egy projekt 6-12 hónap is.

  • Akkor most egy hiányos SEO képzés miatt kidobtál egy évet?
  • Vagy veszel mellé egy online marketing képzést?
  • Két forrásból érkező információkat próbálsz összefésülni?

– Tehát most már láthatod, hogy miért is íródott ez a cikk. Azt is láthatod, hogy ez a szakmai cikk felért egy mini SEO képzéssel.

Sok pénzt és időt spórol meg neked, mint vállalkozó.

Ha SEO képzést választasz, és nem hobbi blogger vagy, hanem ezt üzleti szempontból teszed, akkor járj el körültekintően, mert a hibásan kivitelezett SEO projekt időpazarlás.

Nézz szét a piacon, dönts felelősséggel, ha neked sincs kidobni való pénzed, és pazarolni való időd.

A SEO Navigátor keresőoptimalizálás klubjában foglalkozunk az online marketing értékesítés részével, és találsz SEO képzéseket is, amik a teljes üzleti keresőoptimalizálás témakörét lefedik.

Ha kérdéseid vagy észrevételeid lennének a témával kapcsolatban, akkor szívesen válaszolok.

  

FAQ - Gyakran ismételt kérdések

Milyen a jó keresőoptimalizálás képzés?

Ha üzleti weboldalt üzemeltetsz nem elég neked egy általános SEO képzés. Ügyelned kell a vásárlás szakaszaira, és optimalizálnod is kell rá.

Hogyan válasszak SEO képzést?

Érdemes egy olyan átfogó SEO képzést választani ami kitér a technikai és tartalmi SEO-ra, találsz leckéket benne a linképítésről is, és érinti a kapcsolódó online marketing alapelveket.

Miért fontos ennyire, hogy jó képzést válasszak?

Egy keresőoptimalizálási projekt 6-12 hónap. Ha egy hibás SEO kivitelezés, stratégia miatt nem történik értékesítés, akkor ez kidobott idő.