A Google megszüntette az előnyben részesített domain (preferred domain) beállítására szolgáló Search Console opciót. Erősen javasolt ellenőrizni, hogy a weboldal kanonikus URL címei megfelelően vannak-e beállítva, mert zuhanhat a látogatószámod.

A Google 2019. június 18-án jelentette be a központi webmester blogban, hogy már nem támogatja az eddigi Előnyben részesített domain beállításokat a Search Console fiókokban.

Mi az előnyben részesített domain (preferred domain) beállítás?

Az előnyben részesített domain beállítás egy régi Search Console szolgáltatás. Ezt az opciót a régi fiók többi eszköze között találhattuk meg. Arra szolgált, hogy meg tudjuk adni, hogy a weboldalunk milyen verzióját szeretnénk indexeltetni a keresőben.

Így nézett ki az eszköz:

Előnyben részesített domain beállítás a Search Console-ban.

Előnyben részesített domain beállítás a Search Console-ban.

Ha ebben az eszközben megadtuk a preferált domain verziót, akkor nem volt szükség más technikai SEO beállításra a weboldalban. – Viszont ez az opció a mai nap megszűnt.

A Google nyilatkozata:

Többé nem kell! – Eltávolítjuk ezt az eszközt, mert a Google már saját szignálok alapján határozza megy, hogy a domain melyik verziója lesz Ön számára az előnybe részesített tartomány.

Az aktuális beállításokat nem vesszük figyelembe! – A Google indexében található domain változók, már az algoritmus által meghatározott verzióban jelennek meg.

Mit kell tenni, ha zuhan a Google látogatószám?

Sokan a Search Console eszközében adták meg, hogy a weboldal www vagy www nélküli verzióját szeretnék indexeltetni a keresőben. Ez egyszerűbb volt, mint a szerver oldalon beállítani a domain preferált változatát.

Ez a beállítás azért fontos, mert ha a weboldalunkat a Google letárolja www-vel, és www nélkül is, akkor az a honlap tejes duplikációjának számít. A Google szűri a dupla tartalmakat, és a másolatokat szankcionálja.

Hogy ezt elkerüljük, most már a Google felé a webhely struktúrájával, felépítésével kommunikálhatjuk a szándékunkat.

A Google azt mondta, használd az itt említett négy lehetőség egyikét, vagy olvasd el az ide vonatkozó Search Console súgó fejezetét, hogy tudd jelezni, melyik a weboldalad preferált kanonikus verziója.

  • (1) Használd a rel = “canonical” link tag HTML oldalban
  • (2) Rel = “canonical” HTTP fejléc használata
  • (3) Oldaltérkép használata
  • (4) 301 átirányítás használata a preferált URL-ekhez

Miért számít ez?

Ha jelenleg a Search Console felületén választottad ki a domained preferált változatát – vagy ha eddig egyáltalán nem figyeltél erre –, akkor ezt már nem veszi figyelembe a Google.

Meg kell nézni, hogy ezzel a bejelentéssel egy időben, a Google indexben található domain verziód változott-e?

A Google nem nyilatkozott, hogy a webmesterekkel, kiadókkal, vagy a fejlesztőkkel kommunikál-e ezzel az üggyel kapcsolatban, erről küld-e üzenetet a Search Console-on keresztül. Nem lehet tudni, hogy jelzi-e a Google, ha innentől kezdve kicseréli a preferált domaint a találati listában.

Ennek függvényében érdemes ellenőrizni, hogy a letárolt weboldal verzió változik-e az indexben, vagy sem. Így elkerülhetjük a kellemetlenségek.

Ez több szempontból is fontos!

Többek között, duplikációt is eredményezhet ez a változtatás, illetve a beérkező linkerők is máshogy oszlanak szét, ha például eddig a weboldalad www verziójára volt linképítés, viszont a Google algoritmus most már a www nélküli verziót fogja előnybe részesíteni.

Ebben az esetben, ha nincs megoldva a két verzió 301-es átirányítása, akkor valószínűleg a helyezések is zuhanni fognak, mert a weboldal nem azon verziója lesz a Google indexben, amire a linképítés történt.

Ellenőrizzétek, hogy a weboldalatoknál rendben van-e a HTTP, HTTPS, WWW, és WWW nélküli verziók átirányításai, hogy elkerülhessétek a nem várt látogatószám esést.

Ha tapasztaltatok valamit, vagy van kérdésetek, most is szívesen várom itt a cikk alatt.