Minőségi tartalom SEO audit – Így old fel a Google Panda büntetést! [6 lépéses útmutató]

Szerző: |2018-11-21T10:02:19+00:002018. október 21.|Kategória: SEO|Téma: , , |
  • Minőségi tartalom SEO audit - A Google Panda büntetés feloldása 6 lépésben

Értékelés: 1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (1 szavazat értéke: 5,00 csillag!)

Loading...

A minőségi tartalom kérdése egyre többet kerül elő, ha keresőoptimalizálásról van szó. Az az alap pillére a jó keresési helyezéseknek és a stabil és növekvő látogatószámnak. A mai napig az alacsony értékű tartalom az egyik legfőbb oka a manuális és algoritmikus  büntetéseknek, nevezetesen a Google Panda szűrőnek.

A Panda algoritmus egy “szűrő”, aminek a feladata, hogy a gyenge minőségű tartalmakat visszasorolja a jó minőségűek előnyére. 2016 óta ez az algoritmus az alap algoritmus része, ami azt jelenti, hogy most már folyamatosan ügyelni kell arra, hogy jó legyenek a tartalmaid minőségei. – Erről írtam az első Google Panda cikkben itt!

Az alap algoritmusba való beolvadás csak annyit jelent, hogy a Google Panda frissítései gyorsabban és gyakrabban zajlanak le, és nem azt, hogy nem kell figyelni a minőségi tartalomra. A gyorsabb és gyakrabb algoritmus frissítésnek köszönhetően, az érintett oldalak is hamarabb fognak felépülni a büntetés alól. Esetleg ha nem figyelsz, hamarabb kapsz büntetést.

De mi az a “minőségi tartalom”? Minőségi tartalommal, hogyan javíthatod a helyezéseket és tarthatod távol a Pandát?

Itt találsz egy 6 lépéses SEO audit listát. Ezt át kell nézned és javítani, ha van valami hiba. A minőségi hibák javulásával egyenes arányban a látogatószámodnak és helyezéseknek is nőniük kell. De mielőtt elkezdenénk, jöjjön pár szükséges alapinformáció…

Hogyan működik a Panda?

A Panda algoritmus nevét a Google egyik mérnökéről, Navneet Panda-ról kapta. Az algoritmus célja, hogy segítsen a Google-nek a keresési eredmények minőségének a javításában úgy, hogy az alacsony minőségű tartalmakat leértékeli a jobb minőségű tartalmak javára.

Az alapelv itt az, hogy a Google minden weboldalhoz rendel egy minőségi pontszámot. A pontszám az egész webhelyre vonatkozik és nem az egyes aloldalakra külön-külön.

Google Panda büntetés 2011 és 2016 között.

Google Panda büntetés 2011 és 2016 között.

A Panda a kezdetekben kimondottan szűrőként működött. A Google meghatározta, hogy milyen a minőségi tartalom, melyik tartalom a releváns a keresési kifejezések szempontjából.

Hozzárendeltek a weboldalakhoz egy minőségi pontszámot, és amikor lefuttatták a Panda algoritmust, ez alapján a pontszám alapján újrarendeződött a találati lista. A gyenge minőségű weboldalak lejjebb csúsztak, és a magasabb pontszámmal rendelkező oldalak előre jöttek.

Most, hogy a Panda beolvadt a Google fő rangsorolási algoritmusába, már nem időközönként rendezik újra a találati listát. A helyezések felállítása folyamatosan történik, mivel a minőségi szűrők együtt futnak a többi alap-algoritmus szűrőkkel.

Hogyan azonosítják, hogy mi a minőségi tartalom?

Természetesen a Panda nem ránézésre dönti el, hogy melyik tartalom a minőségi. A Panda csak egy olyan algoritmus, ami ellenőrzi a weboldalak egyes tényezőit, amikről a Google azt feltételezi, hogy ezek a kiváló minőségű weboldalak jellemzői. Ezután bizonyos matematikai műveletekkel, a webhely ellenőrzése alapján egy minőségi pontszámot állít elő.

A jó hír, hogy a webhely minőségi mutatója számos különálló tényezőn alapul. Ha ezeket a tényezőket javítjuk, akkor a weboldal minőségi pontszáma is növekedni fog.

A rossz hír… A Google nem hozza nyilvánosságra azoknak a tényezőknek a listáját, amikből a minőségi pontszámot állítják össze. Információkat a Google nyilatkozataiból és a manuális minőség ellenőrzőknek kiadott dokumentumokból lehet gyűjteni.

A tartalom minőségének ellenőrzése 6 lépésben

Tehát azt tudjuk, hogy a Panda algoritmust arra használják, hogy a weboldal minőségétől függően hozzon létre egy pontszámot, ami alapján módosítani lehet a találati listát. Legyünk kritikusak önmagunkkal. Gondolkodjunk el azon, mik lehetnek ezek a tényezők, és ha direkt úton vagy csak véletlenül sérülnek ezek a minőségi kritériumok, akkor érdemes megfontolni a változtatást.

Az előző Panda cikkben mutattam egy 111 db-os ellenőrző listát, amin érdemes végigmenni. És most megnézzük a legfontosabb tényezőket és javításukat, amivel drasztikusan megemelheted a tartalmaid minőségét.

Az elemzéshez szükséges adatok összegyűjtéséhez és az egyes munkafolyamatok automatizálásához az alábbi szoftverekre lesz szükségünk:

Mi mást tehetsz még?

Megnéztük milyen a minőségi tartalom a Google szemébe. Lépésről lépésre megcsináltuk a szoftveres javítási folyamatot.

Ez felért egy tanfolyammal, ami alatt megtanulod, hogyan alakíts ki magadnak SEO szempontból minőségi tartalmat.

Következzen pár gyors tipp, ami még le tudja rontani a weboldalad minőségi pontszámát…

1) Felhasználók által generált tartalmak

Az elmúlt időszakban a SEO-sok körében egyre többet jön elő a felhasználók által generált tartalom téma. Sokan azt tanácsolják, hogy ez így kontrollálhatatlan és távolítsuk el. Arra hivatkoznak, hogy a Google úgy gondolja, hogy ez rossz minőségű tartalom, mivel a felhasználók nem készítenek olyan tartalmakat egy-egy hozzászólással, mint a cikk szerzője.

Ez messze nem igaz. Még mindig sok olyan webhelyet lehet látni a Google találati listájában, ahol rengeteg a felhasználók által generált tartalom. Azonban a felhasználók által generált spam – önreklám vagy rosszul moderált fórum – akár bajba is sodorhatják a weboldalad.

Ha a webhelyeden van ilyen tartalom, akkor azokat nézd át és fektessetek nagyobb hangsúlyt a kommentek moderálására.

2) Ellenőrizd a nyelvtani hibákat

A rossz helyesírás és nyelvtani hibák ronthatják a felhasználói élményt. Csökken a bizalom a tartalom iránt és ezt a Google is látja.

Használj egy speciális helyesírás ellenőrző eszközt, mint például az OpenOffice. Ez az irodai programcsomag magyar fejlesztésű helyesírás és nyelvtani hibakereső modult tartalmaz. (A Word ezt saját házon belül fejleszti le, így sokat hibázik.)

Másold be a szoftverbe a tartalmadat. javítsd ki a hibákat és másold vissza az oldalra. Az ilyen hibák javítása biztosan emel a minőségi pontszámon.

3) Zavaró hirdetések eltávolítása

Természetesen a Panda miatt nem kell abbahagynod a reklámok megjelenítését a weboldaladon mindaddig, ameddig azok nem válnak zavaróvá. A felugró ablakok és hajtás feletti reklámok nem csak a látogatókat idegesítik, hanem a Google-t is. Ne feledjük el azt se, hogy a FRED algoritmus is szűri az ilyen tolakodó hirdetési formákat. Ez még egy ok arra, hogy a hirdetési stratégiád átgondold és optimalizáld, hogy a felhasználói élmény ne romoljon.

Végül, ne vidd túlzásba!

Ha úgy gondolod, hogy a Google Panda büntette a weboldalad az alacsony minőségű tartalom miatt, akkor se ess át a ló túloldalára. ne ess neki ész nélkül a tisztogatásnak, mert valójában még rosszabb eredményt kaphatsz a végére, mint most.

Mint minden algoritmus büntetés esetében, a Pandánál se lehet 100%-ra megmondani, hogy büntette-e a weboldalad. Mielőtt elhamarkodott változtatásokat csinálnál a weboldaladnál, mindent ellenőrizz le kétszer. Győződj meg róla, hogy a meghozott döntések és az elvégzett feladatok a megfelelő okokból történtek és jó irányba terelik a weboldalad minőségi megítélését.

  

Ha maradtak kérdéseid szívesen megválaszolom itt a poszt alatt vagy a zárt Facebook csoportunkba!

Szerző:

Keresőoptimalizálási tanácsadó. Szakterületem a WordPress weboldalak optimalizálása és az organikus látogatószám növelése. Ügyfeleim között megtalálhatóak a hazai KKV weboldalak üzemeltetői, épp úgy mint a nagyobb multinacionális cégek is.

Szólj hozzá! - Kíváncsiak vagyunk a véleményedre.