Értékelés: 1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (1 szavazat értéke: 5,00 csillag!)

Loading...

Ebben a cikkben elmondom, hogy mik a keresőoptimalizálás lépései, amik nélkül már nem lehet garantálni a jó SEO eredményeket. Rengeteg olyan hirdetésbe lehet belefutni, ahol vagy csak a tartalommarketing vagy csak a PR cikk megjelenést reklámozzák és így ígérnek kimagasló SEO eredményeket. Ez pár évvel ezelőtt még működhetett, de 2017-2018 után már nem szabad ennyire leegyszerűsíteni az optimalizálás folyamatát.

Mi kellett eddig a Google 1 helyhez

A kezdetekben a Google működése annyira egyszerű volt, hogy a tartalmat úgy értelmezte, hogy mi beírtuk a meta kulcsszavakat. Igaz, hogy már ekkor is a PageRank határozta meg a végső helyezéseket, de a kulcsszóhalmozással elég jó eredményeket lehetett elérni.

A 10 évvel ezelőtti aranyszabály az volt, hogy ne írj 8%-nál több kulcsszót a szövegbe. Ez ma már horror kategóriába megy. Az ilyen magas kulcsszómennyiséggel megírt szövegek brutálisan rossz olvashatóságot eredményeztek. – De viszont a sikerhez elég volt.

Pár évnek el kellett telni mire a Google felismerte a problémát. Megcsinálta a Panda algoritmus ami kiszűrte az ilyen manipulatív weboldalakat. A weben található szöveges tartalmak minősége javult.

A kulcsszózsúfolás és az ilyen jellegű SEO szövegírás időszaka véget ért.

Google Panda algoritmus a spam tartalmak ellen.

Google Panda algoritmus a spam tartalmak ellen készült.

A mai napig belefutok a Facebook-on olyan jó tanácsokba, hogy írd meg a 300 szavas cikkedet és legyenek benne a kulcsszavaid. Ez már ennyire nem egyszerű.

A Google algoritmusok fejlődésével egyre komolyabb és minőségibb tartalmat kell gyártanod. Már nem működik (hosszútávon nem működik) az a dolog, hogy cél nélkül írunk valami minimális tartalmat és várjuk a Google első helyet linképítéssel vagy PR cikkek vásárlásával.

Amikor lecsengett az a fajta SEO szövegírási trend azonnal jött egy újabb manipulatív technika mivel újra meg lehetett szerezni a Google első helyét.

Pár 10.000Ft és azonnal megvan a jó helyezés!

Nagyon jó eredményeket lehetett elérni azzal, hogy rengeteg olyan linket építettünk aminek a linkszövege a kulcsszó volt. Szinte 1-2 héten belül be lehetett a Google top 10-be kerülni, csak link-mennyiség kellett hozzá. Általában ezt az eredményt el lehetett érni pár 10.000 Ft-ból.

Természetesen a Google ezt a lyukat is foldozta. Hogy hatékonyan tudják szűrni a linkekkel elkövetett csalást, megcsinálták a Pingvin algoritmust. Ez az algoritmus is rengeteg weboldalt nullázott le, és a büntetések akár évekig megmaradtak.

Google Pingvin algoritmus a spam linkek ellen készült.

Google Pingvin algoritmus a spam linkek ellen készült.

A Google mindig is a legtökéletesebb keresőt szerette volna megcsinálni. Ennek a célnak a megvalósításába rengeteg időt és pénzt öltek.

A rangsorolásért felelős algoritmusokat, amelyek a Google helyezéseit állítják fel, folyamatosan tökéletesítik. 2016 környékén már felröppent a hír, hogy a Google mesterséges intelligenciát használ egyes algoritmusaiban. Ezt a feltételezést később meg is erősítették.

A sima cél nélküli SEO szövegírás időszaka véget ért. A látogatóknak kell minőségi tartalmat készíteni. Enélkül nincs jó eredmény. Láthatod, hogy magában a linképítés és PR cikk megjelenések hosszútávon nem hozhatnak eredményt. Kell a jó tartalom.

Viszont a fordítottja is igaz!

A mai napig az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, hogy milyen minőségű és mennyi link mutat a weboldaladra. Kellenek a linkek a jó helyezés megtartásához. Nem elég egy minőségi tartalom.

Rengeteg helyen olvasom, hogy vagy csak PR cikk vagy csak szövegírással garantálnak jó helyezéseket. Ez nem működik. Tartalom és linkek kéz a kézben járnak. Mind a kettő kell a stabil SEO eredményekhez.

Nézzük sorban mik a keresőoptimalizálás lépései, amelyek nélkül biztosan nem lesz jó SEO eredmény hosszútávon.

Keresőoptimalizálás lépései feladatlista összefoglaló

Most már látod pontosan mik a keresőoptimalizálás lépései. Teljesen mindegy, hogy valakit megbízol az optimalizálással vagy magadnak csinálod meg a munkát, ezeken a lépéseken kell végigmenned, ha nem csak átmeneti eredményeket akarsz elérni.

Fussunk át utoljára a feladatlistán most érintőlegesen, amiket eddig részletesebben bemutattam.

1) Kelleni fog egy kulcsszóelemzés és egy SEO stratégiai

Kulcsszóelemzés nélkül nem tudod milyen kulcsszóra kell tartalmat készítened, hogy látogatód és ebből konverziód is legyen.

Ha ez megvan akkor kell egy keresőoptimalizálási stratégia. Hogyan alakítsd ki a weboldalad, milyen sorrendbe gyártsd, publikáld és linképítsd a tartalmaidat.

2) Optimalizálni kell a weboldal technikai tényezőit

Minden olyan tényezőt javítanod kell, amelyek rontanák a weboldalad minőségi megítélését. Megszünteted a duplikációkat és vékony tartalmakat. Logikus weboldal felépítést alakítasz ki, ami támogatja a SEO célokat.

Felhasználói élményt, Google feltérképezést és indexelést rontó tényezőket javítod.

3) Tartalomoptimalizálás a konkurencia alapján

Optimalizálod a weboldal egyes oldalait a legerősebb konkurens weboldalak alapján. Nem csak szavakat és kulcsszavakat számolsz, hanem szövegkörnyezetre is ügyelsz.

4) Linképítés és konkurencia elemzése

Ha régebbi a weboldalad backlink elemzéssel kezdesz és meghatározod a linkhálózat gyengeségeit. Spam gyanús linkeket eltávolítasz. Linképítési stratégiát készítessz.

Ha új az oldalad kezded a konkurens weboldalak link-hálózatának feltérképezésével. Meghatározod a potenciális linkhelyeket, amik neked is jók lehetnek. Használod a fent említett PRO tippeket, így lesz természetes a link-hálózatod.

5) Után-Követés és Finomhangolás

A leírt módszerek alapján figyeled, hogy melyik változtatás mit eredményezett, és a célodnak megfelelően módosítasz. Ezt mindaddig kell csinálni ameddig el nem érted a SEO célokat.

  

Minden egyes részfeladathoz külön-külön csinálok leírást, így arra itt most nem térek ki, hogyan csináld meg lépésről lépésre. Elég most megérteni mik a keresőoptimalizálás lépései. Mit kell megcsinálni ahhoz, hogy a jó helyezés megtartható legyen.

Ha ezek a lépések megmaradnak a fejedben, akkor a következő pár cikkel teljesen át fogod látni mi kell a sikerhez, és ha eddig nem jött annak mi volt az oka.

Ha maradtak kérdéseid a témával kapcsolatban tedd fel itt a cikk alatt és megválaszolom. Részletesebben írtam ezekről a részfeladatokról a folyamatosan frissülő könyvemben amit itt találsz. Ez egy jó alap, ha magad akarod optimalizálni a weboldalad. Ha egyben érdekel a teljes keresőoptimalizálás folyamat leírása, akkor azt itt találod.