[ratings]
A Google Panda algoritmus 2011. február 23-án futott először. A célja az, hogy a rossz minőségű weboldalakat visszasorolja a jó minőségű, weboldalak előnyére. A Panda már beépült a Google alap-algoritmusába, de ha nem felel meg a weboldalad ezeknek a régi minőségi tényezőknek, akkor látogatószám növekedésed sem lesz!
2011 és 2015 között legalább 28 db Panda algoritmusfrissítést végzett a Google. Ezek a frissítések mindig nagy mértékben felborították a találati listát.
A frissítéseket a Google sokszor megerősítette, így az algoritmus futási dátumok is tisztázottak voltak. Pontosan lehetett látni, hogy ezeken a dátumokon milyen weboldalakkal mi történik.
Ha egyik napról a másikra zuhant a weboldalad látogatószáma, és a Panda futási dátuma erre az időpontra esett, akkor biztos hogy valamilyen minőségi problémája volt a honlapnak.
2016 év elejéig jól lehetett kezelni ezt a Google algoritmus frissítést. A Panda nem futott folyamatosan. A Google egy adott időpontban elindította a frissítést. A változások 2-5 nap alatt életbe léptek és megállapítható volt, hogy ez hogyan érintette a weboldalad. Ha javult a látogatószám őröltünk. Ha zuhant, akkor kerestük azokat a minőségi tényezőket, amiért a Google büntethetett.
2016 januárjában érkezett a hír, hogy a Google a Pandát beépítette a CORE/Mag alapalgoritmusba. Ettől az időponttól már nem lehetett tudni, hogy mikor fut a Panda.
És sokan itt felejtik el a lényeget!
Attól, hogy a Panda beépült az alap algoritmusba, nem jelenti azt hogy megszűnt. A Google továbbra is vizsgálja a weboldalak minőségi tényezőit. Minőségi pontszámot állít fel, ami módosítja a találati rangsort.
A weboldaladnak a mai napig kiválónak kell lenni minőségileg. Ha sok a minőségi hiba az oldalon, akkor a pontszámod alapján a helyezéseid is rosszak lesznek. Ennek következtében a látogatószám is zuhan vagy „beragad” egy szinten.
Hiába változtatsz egy tényezőn. Hiába töltöd tömegesen a tartalmat. A látogatószámod ugyanannyi marad.
A fenti pontokat átnézve és őszintén válaszolva rá már láthatod, hogy a weboldaladra hogyan tekint ez a Google algoritmus frissítés. Meg tudod határozni, hogy érintett vagy-e egy büntetésben. Ezeket mindenféleképpen optimalizáld a weboldaladon.
Pontosan nem lehet tudni, hogy milyen tényezőket néz az algoritmus amikor a webhelyed minőségi pontszámát állítja fel. Jelenleg több mint 200 tényezőt figyeltek meg, amelyek a Panda viselkedését befolyásolják. Viszont a lényeg az, hogy ezek a tényezők a fenti minőségi tényezőkhöz vannak igazítva.
Fontos! Ha nem kaptál ilyen jellegű büntetést akkor is javítsd ki ezeket a tényezőket, így fog dinamikusan fejlődni a weboldalad látogatószáma.
Vesd össze a weboldalad látogatószám forgalmát a lenti dátumokkal egész 2011-től napjainkig.
Mikor volt Panda algoritmus frissítés?
A Google Panda algoritmus frissítések két részből tevődnek össze.
1) Az első amikor új tényezők kerültek az algoritmusba és ez miatt változott a találati lista.
2) A második, hogy a Panda nem folyamatosan futott, hanem a Google CSAK adatfrissítéseket végzett. Ez azt jelenti, hogy új ellenőrzési tényezők nem kerültek bele az algoritmusba. A Panda adatokat gyűjtött majd egy megadott időpontban az összegyűjtött adatok alapján végeztek adatfrissítést ami a találati lista sorrendjét megváltoztatta.
A fenti két tényező miatt a Panda frissítések sorszámozásait egy idő után elhagyták és csak darabszám megjelölést használtak. Nem lehetett tudni, hogy teljesen megváltoztak az algoritmus összetevői vagy csak a régi algoritmus adatfrissítését futtatták le ugyanolyan tényezőkkel.
PANDA ALGORITMUS FRISSÍTÉSEK DÁTUM SZERINT
A fenti dátumokból is jól láthatod mekkora szerepet szánt a Google ennek a webhely-minőség ellenőrző algoritmusának. A Panda algoritmust szabadalmaztatták is.
Mindez azt jelenti, hogy a Google nagyon-de nagyon figyel arra, hogy a találati listában csak minőségi weboldalak legyenek. A fenti pontokon végiglépve magadnak meg tudod nézni, hogy mennyire felelsz meg a Google elvárásainak. A minőség mindig is fontos lesz a Google-nek!
Ebben a cikkben megmutattam, hogyan nézheted meg hogy kaphattál-e Google Panda büntetést és ha igen akkor milyen szempontok alapján kell elindulni a javítással. Ha a fenti minőség ellenőrző pontokon végighaladsz akkor csinálsz magadnak egy olyan weboldalt, ami a Google szemében is minőségi, így a jövőben már nem kell félned attól, hogy a weboldalad látogatószáma nem megy feljebb egy adott ponton túl.
Készül a témába egy másik cikk amiben a Google Panda büntetés és helyreállás témakörét fogom kidolgozni szoftveres mérésekre alapozva. Addig is menj végig a minőség-ellenőrző pontokon és állj neki javítani a weboldalad hiányosságait. Lehet már ennyi is elég lesz ahhoz, hogy megugorjon a weboldalad látogatószáma! – Hajrá!
Kérdések, tudod itt a cikk alatt vagy a zárt SEO Navigátor előfizetői Facebook csoportunkba!
Hagyj üzenetet