[ratings]

A Google Panda algoritmus 2011. február 23-án futott először. A célja az, hogy a rossz minőségű weboldalakat visszasorolja a jó minőségű, weboldalak előnyére. A Panda már beépült a Google alap-algoritmusába, de ha nem felel meg a weboldalad ezeknek a régi minőségi tényezőknek, akkor látogatószám növekedésed sem lesz!

2011 és 2015 között legalább 28 db Panda algoritmusfrissítést végzett a Google. Ezek a frissítések mindig nagy mértékben felborították a találati listát.

A frissítéseket a Google sokszor megerősítette, így az algoritmus futási dátumok is tisztázottak voltak. Pontosan lehetett látni, hogy ezeken a dátumokon milyen weboldalakkal mi történik.

Ha egyik napról a másikra zuhant a weboldalad látogatószáma, és a Panda futási dátuma erre az időpontra esett, akkor biztos hogy valamilyen minőségi problémája volt a honlapnak.

2016 év elejéig jól lehetett kezelni ezt a Google algoritmus frissítést. A Panda nem futott folyamatosan. A Google egy adott időpontban elindította a frissítést. A változások 2-5 nap alatt életbe léptek és megállapítható volt, hogy ez hogyan érintette a weboldalad. Ha javult a látogatószám őröltünk. Ha zuhant, akkor kerestük azokat a minőségi tényezőket, amiért a Google büntethetett.

2016 januárjában érkezett a hír, hogy a Google a Pandát beépítette a CORE/Mag alapalgoritmusba. Ettől az időponttól már nem lehetett tudni, hogy mikor fut a Panda.

És sokan itt felejtik el a lényeget!

Attól, hogy a Panda beépült az alap algoritmusba, nem jelenti azt hogy megszűnt. A Google továbbra is vizsgálja a weboldalak minőségi tényezőit. Minőségi pontszámot állít fel, ami módosítja a találati rangsort.

A weboldaladnak a mai napig kiválónak kell lenni minőségileg. Ha sok a minőségi hiba az oldalon, akkor a pontszámod alapján a helyezéseid is rosszak lesznek. Ennek következtében a látogatószám is zuhan vagy „beragad” egy szinten.

Hiába változtatsz egy tényezőn. Hiába töltöd tömegesen a tartalmat. A látogatószámod ugyanannyi marad.

A fenti pontokat átnézve és őszintén válaszolva rá már láthatod, hogy a weboldaladra hogyan tekint ez a Google algoritmus frissítés. Meg tudod határozni, hogy érintett vagy-e egy büntetésben. Ezeket mindenféleképpen optimalizáld a weboldaladon.

Pontosan nem lehet tudni, hogy milyen tényezőket néz az algoritmus amikor a webhelyed minőségi pontszámát állítja fel. Jelenleg több mint 200 tényezőt figyeltek meg, amelyek a Panda viselkedését befolyásolják. Viszont a lényeg az, hogy ezek a tényezők a fenti minőségi tényezőkhöz vannak igazítva.

Fontos! Ha nem kaptál ilyen jellegű büntetést akkor is javítsd ki ezeket a tényezőket, így fog dinamikusan fejlődni a weboldalad látogatószáma.

Vesd össze a weboldalad látogatószám forgalmát a lenti dátumokkal egész 2011-től napjainkig.

Mikor volt Panda algoritmus frissítés?

A Google Panda algoritmus frissítések két részből tevődnek össze.

1) Az első amikor új tényezők kerültek az algoritmusba és ez miatt változott a találati lista.

2) A második, hogy a Panda nem folyamatosan futott, hanem a Google CSAK adatfrissítéseket végzett. Ez azt jelenti, hogy új ellenőrzési tényezők nem kerültek bele az algoritmusba. A Panda adatokat gyűjtött majd egy megadott időpontban az összegyűjtött adatok alapján végeztek adatfrissítést ami a találati lista sorrendjét megváltoztatta.

A fenti két tényező miatt a Panda frissítések sorszámozásait egy idő után elhagyták és csak darabszám megjelölést használtak. Nem lehetett tudni, hogy teljesen megváltoztak az algoritmus összetevői vagy csak a régi algoritmus adatfrissítését futtatták le ugyanolyan tényezőkkel.

PANDA ALGORITMUS FRISSÍTÉSEK DÁTUM SZERINT

  • 1.0 : 2011. február 23. Elindult a Panda algoritmus (Farmer volt az első neve) ami a web legalább 12% érintette, ami soknak mondható. Ez az időpont véget vetett az eddigi üzleti modellként történő gyenge minőségű tartalomgyártásnak.

  • 2.0 (# 2) : 2011. április 11. Ez a dátum volt az első amikor új tényező került a Panda magjába. A Google felhasználók által bejelentett és tiltott weboldalak és mintázataik kerültek bele az algoritmusba.

  • 2.1. (# 3) : 2011. május 9. A SEO-sok ezt először a Panda 3.0-ának nevezték, de a Google szóvivője ekkor tisztázta azt, hogy ez egy adatfrissítés volt. Nem került új tényező a Pandába, hanem az eddig összegyűjtött adatok alapján frissítették a találati listát.

  • 2.2 (# 4) : 2011. június 21.

  • 2.3 (# 5) : 2011. július 23.

  • 2.4 (# 6) Nemzetközi : 2011. augusztus 12. Ebben az időszakban élesedett világszerte minden nyelvterületen Japán, Kína és Korea kivételével a Panda algoritmus.

  • 2.5 (# 7) és Panda-related Flux : 2011. szeptember 28. Matt Cutts egy Twitter bejegyzésben jelentette be, hogy a következő hetekben néhány Pandával kapcsolatos helyezésmozgás várható. Ez körülbelül a web 2%-át érintette.

  • 3.0 (# 8) : 2011. október 19. A Google ebben az időszakban több tucat új tényezőt épített be az algoritmusba és újraépítették a találati listát az új Panda algoritmus alapján.

  • 3.1 (# 9) : 2011. november 18. A Google újra bejelentett egy kisebb frissítést ami a keresési találatok kevesebb mint 1%-át érintette.

  • 3.2 (# 10) : 2012. január 18. Ezen a dátumon egy Google által megerősített adatfrissítés volt.

  • 3.3 (# 11) : 2012. február 23. Szintén csak adatfrissítés volt.

  • 3.4 (# 12) : 2012. március 23.

  • 3.5 (# 13) : 2012. április 19.

  • 3.6 (# 14) : 2012. április 27.

  • 3.7 (# 15) : 2012. június 8. Egy olyan adatfrissítés történt amire a helyezéskövető eszközök azt mutatták, hogy sokkal nagyobb volumenű volt mint az eddigi kis frissítések.

  • 3.8 (# 16) : 2012. június 25.

  • 3.9 (# 17) : 2012. július 24.

  • 3.9.1 (# 18) : 2012. augusztus 20. Ez egy viszonylag kisebb frissítés volt viszont a SEO-sok ettől a pillanattól kezdték el másként sorszámozni a Panda algoritmust. Innentől kezdve nem 3.# sorszámozással tüntették fel a frissítéseket, hanem az algoritmus frissítések darabszámával.

  • 3.9.2 (# 19) : 2012. szeptember 18.

  • # 20 : 2012. szeptember 27. Ez egy viszonylag nagynak mondható Panda frissítés volt amelynél már mindenki átállt az új sorszámozásra. Felismerték, hogy nem lehet követni a 9.xx elnevezéssel a változásokat. Nem lehetett tudni, hogy ez a nagy mértékű változás egy 4.0-ás Panda vagy a 3.0-ás valamelyik al-frisssítése.

  • # 21 : 2012. november 5.

  • # 22 : 2012. november 21.

  • # 23 : 2012. december 21. Egy kicsit nagyobb hatású adatfrissítés.

  • # 24 : 2013. január 22.

  • # 25 : 2013. március 14.

  • „Dance” : 2013. június 11. Matt Cutts bejelentette, hogy a változások nem azonnal lépnek életbe, hanem innentől kezdve akár több hétig is mozoghat a találati lista.

  • „Helyreállítás” : 2013. július 18. Ez a frissítés enyhítette a túlságosan kemény Panda kritériumokat. Engedékenyebb lett a Panda algoritmus.

  • 4.0 (# 26) : 2014. május 19. Ez egy fontos algoritmus frissítés volt ami globálisan a találatok 7,5%-át érintette. Matt Cutts megerősítette, hogy ez nem adatfrissítés volt hanem az algoritmus összetevőit is frissítették.

  • 4.1 (# 27) : 2014. szeptember 23-án. Ez egy újabb nagy jelentőségű algoritmus frissítés volt ami a találatok 3-5%-át érintette. A frissítés hosszú idő alatt zajlott le így pontos dátum nincs. A bejelentés szeptember 25-én történt meg.

  • 4.2 (# 28) : 2015. július 17. A Google egy olyan Panda frissítést jelentett be ami hónapokig fog eltartani. A bevezetés lassúsága miatt nem lehetett megállapítani, hogy ez milyen jelentőséggel bírt. Ez volt az utolsó hivatalosan is bejelentett Panda algoritmus frissítés.

  • Beépülés a Core (Mag/Alap) Algoritmusba : 2016. január 11-én. A Google megerősítette, hogy a Panda beépült a legfontosabb alap algoritmusukba. Más szóval a Panda innentől kezdve nem egy külön álló szűrő ami befolyásolta a rangsorolást amikor elindították. Az alap algoritmus részeként a Panda szűrő összetevői felhasználásra kerültek. A Google azt is megerősítette, hogy ez nem jelenti azt, hogy most már ezek a szűrők folyamatosan futni fognak. Lehet csak időközönként lesz a szűrők alapján egy-egy adatfrissítés.

A fenti dátumokból is jól láthatod mekkora szerepet szánt a Google ennek a webhely-minőség ellenőrző algoritmusának. A Panda algoritmust szabadalmaztatták is.

Mindez azt jelenti, hogy a Google nagyon-de nagyon figyel arra, hogy a találati listában csak minőségi weboldalak legyenek. A fenti pontokon végiglépve magadnak meg tudod nézni, hogy mennyire felelsz meg a Google elvárásainak. A minőség mindig is fontos lesz a Google-nek!

  

Ebben a cikkben megmutattam, hogyan nézheted meg hogy kaphattál-e Google Panda büntetést és ha igen akkor milyen szempontok alapján kell elindulni a javítással. Ha a fenti minőség ellenőrző pontokon végighaladsz akkor csinálsz magadnak egy olyan weboldalt, ami a Google szemében is minőségi, így a jövőben már nem kell félned attól, hogy a weboldalad látogatószáma nem megy feljebb egy adott ponton túl.

Készül a témába egy másik cikk amiben a Google Panda büntetés és helyreállás témakörét fogom kidolgozni szoftveres mérésekre alapozva. Addig is menj végig a minőség-ellenőrző pontokon és állj neki javítani a weboldalad hiányosságait. Lehet már ennyi is elég lesz ahhoz, hogy megugorjon a weboldalad látogatószáma! – Hajrá!

Kérdések, tudod itt a cikk alatt vagy a zárt SEO Navigátor előfizetői Facebook csoportunkba!