Így mérj pontosan Google helyezésmozgást a Rank Tracker-el + Letölthető magyar kezelőfelület

Szerző: |2018-11-21T09:52:21+00:002018. október 17.|Kategória: Online Marketing szoftverek és használatuk|Téma: , , |
  • Google helyezés ellenőrzés a Rank Tracker-el + Letölthető magyar kezelőfelület

Értékelés: 1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (6 szavazat értéke: 5,00 csillag!)

Loading...

Megmutatom, hogyan használd a Rank Tracker helyezés vizsgáló eszközét. A Google helyezés ellenőrzés egy alap dolog a keresőoptimalizálásban. Az egyes SEO módosítások után meg kell nézni, hogyan változtak a helyezéseid. A SEO PowerSuite programcsomag első szoftvere ebben tud segíteni, és már magyar kezelőfelülettel is használhatod. 

A Rank Tracker egy professzionális helyezés vizsgáló és kulcsszó kutató, elemző szoftver. Rengeteg beállítási lehetőség van, de most csak azokon megyünk végig, amik a pontos helyezés méréshez és követéshez kellenek. Írok pár mondatot az alapokról is, amik szükségesek a munkafolyamat elvégzéséhez.

Miért kell szoftveres Google helyezés ellenőrzés?

Azt már írtam a keresőoptimalizálás alapok cikkemben, hogy a Google a tökéletes keresőt akarja megcsinálni. Ez akkor valósul meg, ha a megfelelő helyen a megfelelő személynek mutatja meg a megfelelő találati listát, ha egy bizonyos kulcsszóra keres. – Ez a mondat jó hosszúra sikerült. – Nézzük egyesével, miről van szó.

  • Megfelelő helyen = Ha Szegeden keresel fogorvot, akkor ne Budapesti fogorvosok legyenek a Google elején.

  • Megfelelő személynek = Ha sokszor nézel meg egy oldalt, akkor azt megjegyzi a Google. Az általad sokat látogatott weboldalak előrébb vannak, mint azoknál, akik ezeket még nem nézték meg. (Ezért tud nagyon torzulni a találati lista, ha sokszor keresel rá a saját oldaladra, hogy hol van a Google-ben.)

  • Megfelelő találati lista = Ha valaki a „Logan” kulcsszóra keres, akkor az lehet egy autótípus, vagy egy Marvel filmcím, a Farkas utolsó része. (Ebben az esetben  tudja a Google, hogy ha előzőleg filmekre kerestél, akkor melyik találatokat kell megmutatnia.)

Azt pontosan nem lehet tudni, hogy a Google milyen módszereket használ a beazonosításodra. Valószínűleg több tucat “trükkje” van rá.

Ha IP címet váltasz, törlöd a gépedről a Cookie-kat és „Új privát ablakban” böngészel, még akkor is biztosra veheted, hogy valamilyen szinten a Google beazonosított.

Mindenki egyénre szabott találati listát kap! És itt jön a képbe, hogy miért kell szoftveres helyezés vizsgáló.

A legnépszerűbb helyezés vizsgáló programokban meg tudod adni, hogy milyen feltételekkel keressen rá a program a találati listában egy kulcsszóra.

Például:

  • A keresést végző személy milyen ország és városban tartózkodik?
  • A keresést végző személy mobiltelefonon vagy asztali gépen végzi a keresést?
  • A személy rákeresett már erre a kulcsszóra többször, mert érdekli, vagy mert nem találta meg amit keresett?
  • A személy milyen jellegű előzetes kereséseket végzett? (Logan példára visszautalva, előzőleg a Dacia modellekre, vagy filmszereplőkre keresett?)
  • Adjon-e a találati lista más nyelvű találatokat, vagy csak magyart? (Például a SEO PowerSuite Rank Tracker programjára rákeresve listázza-e a Google a külföldi cikket vagy csak a magyar találatokat mutassa.)

…és így tovább lehet sorolni!

Meg kell határoznod, hogy az a személy, akinek készíted a weboldalad, hol tartózkodik. Országosan elérhető vagy régióknak, városhoz köthető a weboldalad tartalma, szolgáltatása. Olyan témában készítesz weboldalt, amire egyszer keres rá az ember (kulcsmásolás, duguláselhárítás) vagy olyanra, amit naponta vagy hetente beír a keresőbe (időjárás, tv műsor vagy, ha optimalizálsz akkor a keresőoptimalizálás).

Pontosan meg kell határoznod a keresést végző személy paramétereit, és ez alapján kell beállítani a weboldal helyezés ellenőrző szoftvert.

Ha ezt a lépést kihagyod, akkor könnyen abba a hibába eshetsz, hogy a Google elején látod a kiválasztott kulcsszót, viszont egyetlen látogatód se lesz rá. Ezt rendszerint akkor lehet tapasztalni, ha nem abban a városban dolgozol ahol a weboldal szolgáltat és túl általános a kulcsszó.

Például:

Szegedi cég végzi a keresőoptimalizálást egy Budapesti kulcsmásolással foglalkozó cégnek. A kulcsszó: kulcsmásolás. A Szegedi cég nem pontosan állítja be a helyezés vizsgáló programot, vagy rosszabb esetben csak „Új inkognitóablak”-ban nézi a helyezés mozgást, és ez alapján számláz.

Kulcsmásolásra Budapesten sokkal többen keresnek és nagyobb a verseny. Szegeden ugyanerre kevesebben. A Szegedi ellenőrzéskor azt látod, hogy már Google 1. helyen vagy, amikor Budapesten még csak a 32.-en.

Ha a Google találati lista helyezés ellenőrzése pontos szoftveres méréssel történik, ez nem eshet meg veled.

Megadod a programnak a paramétereket. Úgy nézze a találati listát mintha a keresést végző személy Budapesten volna, és ne legyenek keresési előzmények, mivel a kulcsmásolásra nem szokott senki napi szinten rákeresni.

A mai napig folyamatosan vitáznak Facebook keresőoptimalizálás csoportokban, hogy ez és ez, erre és erre, itt és itt van. Persze, mindenkinek igaza van, mivel a Google mindenkinek a saját paraméterei alapján módosította a találati listát. – Ebben az esetben az a megoldás, hogy használsz egy helyezés vizsgáló, ellenőrző szoftvert és beállítod a célszemély paraméterei alapján. Azonnal fogod látni, hogy a keresést végző személy milyen találati listát lát attól függetlenül, hogy te hol tartózkodsz.

Összegzés a cikkhez

A cikk teljesen körbejárta a szoftveres helyezésmérés elméleti és gyakorlati részét.

  • Megismerted a SEO PowerSuite helyezésmérő szoftverét.
  • Adtunk egy magyar nyelvi fájlt a szoftver kezelőfelületéhez, így már könnyedén fogod tudni használni.
  • Most már azt is tudod, mire kell figyelned, ha méred a saját helyezéseidet.
  • A maradék kérdéseket megválaszolta a cikkben lévő 20 perces videó.

– Nincs más hátra, mint előre. 🙂 Most már pontosan be tudjátok mérni a helyezéseiteket.

Szerző:

Keresőoptimalizálási tanácsadó. Szakterületem a WordPress weboldalak optimalizálása és az organikus látogatószám növelése. Ügyfeleim között megtalálhatóak a hazai KKV weboldalak üzemeltetői, épp úgy mint a nagyobb multinacionális cégek is.

Szólj hozzá! - Kíváncsiak vagyunk a véleményedre.