Google algoritmus frissítések – Google SEO update

/Google algoritmus frissítések – Google SEO update
Google algoritmus frissítések – Google SEO update2018-10-12T16:18:41+00:00

Google algoritmus frissítések dátumai listába szedve amikre figyelned kell! Ezt az oldalunkat is folyamatosan frissítjük így, ha valamilyen helyezés vagy látogatószám változást tapasztalsz érdemes ezen az oldalon keresni először az okokat.

Ha nem módosítottál a weboldaladon és mégis változott a látogatószám és a helyezés ebben a listában keresheted ki az okokat. FIGYELEM: A Google nem szokta megerősíteni, ha frissít egy-egy algoritmust, így sok jelzés a webmesterek mérései alapján került a listába.

Google Algoritmus Frissítések (2018)

2018. október 8-9. - Nem megerősített algoritmus-frissítés

Az október 8-9-ei algoritmus frissítéssel kapcsolatban a Google eddig nem nyilatkozott. A helyezés mozgásokat több rangsor-figyelő eszköz is jelezte. A fórum beszélgetésekben olyan visszajelzések érkeztek – ezt mi is meg tudjuk erősíteni -, hogy nagyobb keresettségű kulcsszavak egyik pillanatról a másikra eltűnnek a találati listából majd pár óra múlva újra megjelennek egy új helyen.

A SEMRush több angliai weboldalnál is mért 1500%-os forgalomnövekedést.

2018. szeptember 27. - Google születésnapi algoritmus frissítés (MEGERŐSÍTVE)

Danny Sullivan-nek erősítette meg a Google, hogy szeptember 27-én volt egy kisebb algoritmus frissítés, ez viszont nem volt olyan mértékű mint a az augusztus 1-i Medic update.

Általában, ha a Google azt mondja, hogy ez nem volt nagy mértékű algoritmus frissítés az azt szokta jelenteni, hogy nem nagy mennyiségben érintette az a frissítés a weboldalakat. Ezt a mostani visszajelzések is alátámasztották. A fórumokon sem volt olyan tömeges érintettség, mint a Medic kapcsán.

A Google születésnapja szeptember 27-én van. Ez a frissítés ezért kapta ezt a nevet.

2018. augusztus 1 - CORE (széleskörű-alap algoritmus) frissítés (MEGERŐSÍTVE)

A Google megerősítette az algoritmus frissítés tényét, viszont pontos információkkal nem szolgáltak az ügyben.

Későbbiekben kiderült, hogy újabb – ebben az évben sokadik – széles körű CORE alap-algoritmus frissítés történt. Azt nem lehet meghatározni, hogy ez mit takar mivel az alap algoritmusnak számtalan összetevője van, például ebbe az algoritmusba épült bele a Panda is.

Annyit lehet tudni ilyen esetekben – a Google sem ad támpontot a hibákról –, hogy a valamilyen szempontból gyengébb oldalak veszítenek a pozíciójukból. Javítani kell a tartalom, a teljes weboldal minőségén, illetve fokozni kell a felhasználói élményt is.

Frissítve #1: Több visszajelzés érkezett – és ezért is kapta az algoritmus frissítés a MEDIC nevet – arról, hogy az érintett oldalak leginkább az egészségügyben vannak, de a webáruházak, üzleti oldalak, valamint a technikai weboldalak is negatívan érintettek.

Úgy néz ki, hogy a mostani algoritmus-frissítés a relevanciát helyezi előtérbe. Trust faktort kell növelni, emelni kell a hitelességeden az adott témában. A weboldaladnak, illetve neked kell lennie a téma szakértőjének. – Röviden így foglalható össze a mostani frissítés. – Minél nagyobb a hitelességed, annál jobb pozíciót foglalhatsz el a találati listában.

Mit tehetsz:

  • Releváns weboldalon publikálj szakmai cikket, ahonnan linket is szerzel
  • Készítsenek veled interjút, légy a téma szakértője, beszéljenek a weboldaladról
  • Legyenek jó visszajelzések és értékelések

Összegezve, minden tényező ide sorolható, ami a Google szemében emeli a szakértői státuszod. Minél nagyobb a szakértői státusz, annál jobban fog teljesíteni a weboldalad, tartalmaid. Ez a tényező kapott most nagyobb hangsúlyt az alap algoritmusban. E-A-T hármasként is szokták említeni ezt a tényezőt. Magyarul ez annyit jelent, hogy “szakértelem” , “hitelesség” és “megbízhatóság”. Ennek a három tényezőnek kell megfelelnie a weboldaladnak és mint szakértő, Neked.

Nincs pontos információ a Google Speed algoritmusról, viszont azt már lehet tudni, hogy ez a elsődleges mobil-indexeléssel van kapcsolatban.

2018. július 9 - Google Speed Update algoritmus-frissítés (MEGERŐSÍTVE)

Mivel már a sebesség miatt is csinált a Google algoritmust, így erre is nagyobb figyelmet kell szentelni. Javítsd a sebesség problémákat a weboldaladon. A dátum azért fontos mert, ha a mai naptól megugrik vagy csökken a mobilról érkezők száma, akkor az ennek az algoritmusnak tudható be.

Észrevételek:

  • Csak a mobilon lassan betöltődő weboldalakat érinti
  • Gyorsabb webhelyeknél gyorsabban észrevehetőek a helyezés javulások
  • Nagyobb méretű oldalak lassabban töltődnek be, így érintettek lehetnek

2018. 04. 17. Megerősített algoritmus-frissítés

Több helyezés mozgást figyelő eszközön is látszott, hogy több napig tartó algoritmus-frissítést hajtott végre a Google. A webmester fórumok ennek ellenére nem pezsdültek fel. Ha össze kellene hasonlítani a mozgolódást az előző algoritmus frissítésekkel, akkor ez jellemzően a Maccabees szintjére jellemző. A Panda, Pingvin és Fred algoritmusok futásakor jóval nagyobb visszajelzés mennyiség érkezik.

Mindezek ellenére azért érdemes megnézni a helyezésmozgásokat mivel páran arról számoltak be, hogy az előző algoritmus-frissítések miatt szerzett előnyüket vesztették el.

FRISSÍTVE: 2018. április 20-án a Google megerősítette az alap-algoritmus (CORE) frissítés tényét. Mivel ez egy széles körű frissítés volt így érdemes a minőségi tényezőket javítani, tartalmat fejleszteni és a felhasználói élményt fokozni, ha negatívan érintett a weboldalad.

2018. március 9-12 - Névtelen algoritmus-frissítés Maccabees jellemzőkkel (MEGERŐSÍTVE)

2018. március 9-től több napon keresztül helyezésmozgásokat lehetett tapasztalni. A webmesterfórumok beszélgetéseiben azt lehetett olvasni, hogy a jelenlegi algoritmus-frissítés szintén a Maccabees jellemzőit viseli magán.

Leginkább azokat a weboldalakat érintette negatívan ez az algoritmus-frissítés, amelyek kulcsszó permutációt használtak. 100 vizsgált weboldal esetében, minden oldal érintett volt, ahol tömeges kapuoldalakat használtak célzott kulcsszó permutációban.

Például: [városnév] + [szolgáltatás A] majd [városnév] + [szolgáltatás B] célzott kapuoldalak használata.

Továbbiakban érintettek voltak azok az oldalak is amelyek a Fred tüneteit viselték magukon. Ezek jellemzően a „vékony” kevés tartalommal rendelkező masszív affiliate oldalak voltak.

Ha helyezészuhanást tapasztaltál akkor érdemes a minőségi tényezőket átnézni és megkeresni a Fred, Maccabees és Core-algoritmust jellemző büntetési hibákat.

FRISSÍTÉS: 2018 március 13-án a Google megerősítette, hogy alap-algoritmus frissítést hajtott végre. Ha érintett az oldalad, akkor a Google szerint nem kell semmit tenned. Nincs kimondottan olyan javítási sor, amin végighaladva ez a zuhanás orvosolható lenne. Összpontosíts a “nagyszerű” tartalom létrehozására és a felhasználói élmény emelésére.

A 2018-as PubCon-on Gary Illyés bejelentette, hogy a következő hetekben elindul a második fázisa az elsődleges mobil-indexnek. – Ezt többen jelezték a Twitter-en.

2018. február 22 - Elindult a váltás az elsődleges Mobil-Indexre (MEGERŐSÍTVE)

A Google tavaly októberben elkezdte bevezeti az elsődleges mobil-indexet, amely akkor még csak azoknál az oldalaknál lépett életbe, akik már készen álltak a váltásra, mobil-barát volt a weboldal. Most jelentették be, hogy a következő hetekben minden oldalnál élesedik ez a váltás.

Ha még nem mobilbarát a weboldalad és nálad még nem élesedett az elsődleges mobil-index, akkor meg kell csinálnod a weboldalad mobil verzióját. Legyen a weboldal mobilra optimalizált.

Mivel a mobil-index (mobil algoritmus és találati lista) az elsődleges, így ez érinti az asztali (desktop) találati listát is.

Fontosabb érintett területek:

  • Képernyőhöz igazodó tartalom és oldalszélesség
  • Betűméret, tartalom olvashatóság
  • Kattintási terület nagysága és távolsága
  • Mobil betöltődési sebesség javítása

2018. január 5-16 - Nem megerősített kapcsolódó The Maccabees Update frissítés

A 2018 január első két hetében zajlott helyezésmozgásokat a szakemberek a minőségi tényezőkhöz kötötték. Több fórumon azt lehetett olvasni, hogy ezek a mozgások a 2017 decemberében futó Maccabees algoritmus frissítéshez köthetőek. Már több éve jellemző, hogy a Google az év elején több olyan alapalgoritmus kritériumon változtat amelyek hatásai összetevődve ilyen nagy mértékű helyezésváltozást eredményeznek.

Ezek a mozgások nem link-alapúak, hanem tartalmi, minőségi jellegűek. Ha zuhant a helyezésed vagy a látogatószámod ebben az időszakban, akkor nagy valószínűséggel minőségi problémák lehetnek a weboldallal kapcsolatban. Javítsd a belső tényezőket. Optimalizáld, javítsd, fejleszd a tartalmat. Optimalizálj mindent úgy, hogy nagyobb felhasználói élményt nyújtson a weboldal.

Főbb érintett pontok, amiket javítani kell:

  • Kapuoldalak és tartalom nélküli oldalak amik a látogatószerzést célozzák meg.
  • Alacsony minőségű tartalmak. Affiliate tartalmak és FRED érintett oldalak.
  • E-kereskedelmi oldalak amelyeket érintette a PHANTOM algoritmus.

Google Algoritmus Frissítések (2017)

Ha nem módosítottál a weboldaladon és mégis változott a látogatószám és a helyezés ebben a listában keresheted ki az okokat. FIGYELEM: A Google nem szokta megerősíteni, ha frissít egy-egy algoritmust, így sok jelzés a webmesterek mérései alapján került a listába.

2017. december 28-30 - Google Pingvin frissítés (linkalapú frissítés)

Alig több mint egy hét telt el azóta, hogy a Google frissítette az alapalgoritmusát, amely frissítés most a Maccabees nevet kapta. Akkor a fehér kalapos technikákat alkalmazó weboldalak közül több is áldozatául esett az algoritmus változásnak. 100+ weboldal elemzést összevetve akkor kiderült, hogy a relevancia tényező változott. Továbbiakban a kapuoldalak, alacsony minőségű weboldalak (FRED) és e-kereskedelni weboldalak (PHANTOM) jellegű hibák miatt voltak helyezés és látogatószám zuhanások.

A mostani  frissítés linkalapú volt, ezért nevezhetjük Pingvin-nek. Az első visszajelzések december 26-án érkeztek a Black Hat World weboldalon, ahol arról írtak a webmesterek, hogy olyan oldalak esetében voltak zuhanások amelyekre spam linkek mutattak, azok közül is a Privát Blog hálózatok voltak többségben.

Ha volt linképítés a weboldaladra akkor érdemes megnézni, hogy érintett vagy-e ennél a frissítésnél. Kezdd azzal, hogy megnézed milyen konkurens oldalak maradtak az elsők között és milyenek estek ki. Linkelemzéssel meg tudod állapítani milyen irányba mozdultak el a linktulajdonságok amelyeket a Google még preferál.

MEGERŐSÍTETT: 2017. december 12-15 - Google Maccabees frissítés - korábbi néven FRED (Core algoritmus frissítés)

Természeténél fogva ez a frissítés olyan mintázatot mutatott mintha a cég az alapalgoritmusát frissítette volna. A Google megerősítette ezt az algoritmus frissítést így helytállóak voltak azok a visszajelzések, hogy valójában történt valami nagyobb változás december közepén a találati listában. A Google nyilatkozott a Search Engine Land-nek, hogy több kisebb módosítást végeztek ebben az időszakban. Legfőképp rutin karbantartás és módosításokról beszéltek valamint arról, hogy a relevancia – azaz a témába vágó – faktort finomították a jelzett időpontban. Tehát valójában az alapalgoritmus lett finomhangolva.

Mivel ez nem egy nagy algorimtus frissítés volt, hanem több apró módosítás így nem adnak nevet a frissítésnek. A Maccabees elnevezést Barry Schwartz adta ennek a módosításnak – innen jött a név – viszont régebben az alap algoritmus módosítást FRED és CORE néven is említették.

Nézd meg a Search Console helyezésváltozás adatokat, valamint a Google Analytics látogatottsági értékeket erre az időszakra vonatkozóan. Ha érintett a weboldalad akkor a minőségi tényezőket és a relevancia faktort érdemes első körben vizsgálni az adott kulcsszavak tekintetében.

Például, ha egy keresési lekérdezés természeténél fogva tájékoztató jellegű akkor a kereskedelmi webhelyek ilyen esetben irrelevánsak. – Ilyen jellegű módosítás történt!

2017. november 14-15 - Ismeretlen algoritmus változás

Több külföldi weboldalon is jelezték, hogy valamilyen Google algoritmus frissítés történt. A Google ezt nem erősítette meg így csak az elemzések és a visszajelzések alapján lehet következtetni arra, hogy mi történhetett. Elég magas értékeket mutattak az algoritmus változás figyelő eszközök így érdemes ránézni a weboldalad statisztikáira is.

A múlt hónap végén lett a mobil index az elsődleges a rangsorolásnál, de a visszajelzések alapján a mostani mozgásoknak nincs köze ehhez az algoritmushoz. Ha érintett az oldalad akkor nem a mobil paraméterek ellenőrzésével kell kezdened a javítást.

MEGERŐSÍTETT: 2017. október 18-26 - Elsődleges lett a mobil-index

John Mueller a Google-tól megerősítette, hogy már egyes weboldalak esetében újraindexelés történt és életbe lépett az elsődleges mobil-index ami befolyásolhatja a helyezéseket.

Ellenőrizd le a weboldalad olyan tényezőit amelyek számítanak a mobil-rangsorolásnál. Ilyenek például az oldal betöltődési sebesség, a túl közeli nehezen kattintható gombok. Nézd meg, hogy a fő tartalom látszik-e, ha a weboldalad mobil telefonon nyitod meg. Cikkeket találni fogsz ezekről a SEO navigátor magazinban.

2017. szeptember 26-29 - Nem megerősített algoritmus változtatás

John Mueller nem kommentálta a változásokat így csak a fórumokban felvetődött jelzések alapján lehet sejteni milyen tényezőket kell ellenőrizni a weboldalaknál.

Többen azt jelezték, hogy a mostani frissítés összefügg a HTTP/HTTPS szignállal. Voltak visszajelzések arra is, hogy több értéktelen tartalom is feltűnt a Google találati listáján. Valószínűleg valamilyen teszt futhat mert a találati lista minősége nem javult hanem inkább romlott, de ennek ellenére érdemes ellenőrizni a helyezésváltozásokat.

Visszavonták az Oposszumnan nevezett lokális-kereső algoritmust. Számolt be Joy Hawkins a téma szakértője. Ha érintett vagy a témában és fenn volt a weboldalad térképes találati listán érdemes most megnézni, hogy milyen mértékben érintette ez a weboldalad helyezését.

Mérés, előtte és utána adatok.

Visszavonták az Oposszumnan nevezett lokális-kereső algoritmust. Számolt be Joy Hawkins a téma szakértője. Ha érintett vagy a témában és fenn volt a weboldalad térképes találati listán érdemes most megnézni, hogy milyen mértékben érintette ez a weboldalad helyezését.

2017. július 8-10 - Nem megerősített algoritmus változtatás

A webmester fórumok izzottak a visszajelzésektől, hogy a Google újra módosította az algoritmusát. Voltak pozitív és negatív visszajelzések is így érdemes ellenőrizni a saját oldalad helyezéseit. A változtatás most sem került megerősítésre.

2017. június 25 - Nem megerősített Google algoritmus változtatás

A Google szintén nem erősítette meg, hogy valamilyen algoritmus frissítés történt volna így csak a webmesterek visszajelzésire és fórum beszélgetésekre, elemzésekre lehet alapozni. A legtöbb visszajelzés spam jellegű linkekkel rendelkező és/vagy spam tartalommal bíró weboldalak esetében mutattak forgalomesést. Nem volt olyan mérési eredmény amely vagy a Pingvin vagy a Panda vagy bármilyen más minőséggel kapcsolatos algoritmus változását támasztotta volna alá.

2017. május 12-23 - Nem megerősített algoritmus frissítés

Szinte minden algoritmus figyelő eszköz jelezte a mostani frissítést amelyet nem erősített meg a Google. A visszajelzések alapján a mostani helyezésmozgások összefüggésben vannak a kiemelt kódrészletekkel (featured snippets) és ezeknek a megjelenésével a találati listákon. A szakemberek mind egyetértenek abban, hogy ez egy nagyon nagy jelentőségű frissítés volt legalább akkora mint egy Panda vagy Pingvin frissítés.

MEGERŐSÍTETT: 2017. március 8 - Google Fred algoritmus frissítés

A Google megerősítette, hogy március 7/8-án a Fred algoritmus került frissítésre. Elmondták, ha valakinek a weboldalát negatívan érintette ez a frissítés akkor nézze át a minőségi irányelveket és javítsa ki azokat a gyenge tényezőket amelyek miatt a weboldal elszenvedte a büntetést. Javasolták, hogy az itt található Minőségi irányelvek betartásával kezdje mindenki a javítást.

2017. február 7 - Nem megerősített alap (Core) algoritmus frissítés

Alig telt el egy hét és újabb algoritmusfrissítést tapasztalhatunk. A mostani Google frissítés jellemzően nem a spam linkekkel és mobil problémákkal küszködő oldalakat érintette. Több webmester arra következtetett a beérkezett adatok alapján, hogy a Google az alap algoritmusán módosíthatott olyan mértékben, hogy ez a változtatás tömegesen érintette a weboldalakat.

2017. február 1-3 - Nem megerősített Pingvin algoritmus módosítás

Az algoritmus változást figyelő eszközök mind jeleztek, de a webmester fórumok szokatlanul csendesek voltak ebben az időszakban. Kizárólag a black-hat-fórumokban (feketekalapos-tiltott technikák)  voltak aktívak a tagok. A visszajelzések szerint linkekkel azaz Pingvin algoritmussal kapcsolatos változások voltak. Elmondható, hogy azoknak a weboldalaknak zuhan a helyezése ahol PBN (Private Blog Networks) privát bloghálózatokat használtak a linképítés során. Valószínűleg a Pingvin algoritmus egyik szűrője került módosításra amelyet az ilyen linkek szűrésére használnak. ha érintett vagy a backlink-hálózatot (weboldaladra mutató linkeket) kell ellenőrizned!

MEGERŐSÍTETT: 2017. január 10-11 - Mobil-Felugró ablak büntetés!

A Google elindította az agresszív, felugró ablakokkal rendelkező weboldalak szűrésére való algoritmusát. Az olyan oldalak kaptak büntetést ahol a popup ablakok már az első pillanattól kitakarják a fő tartalmat és az olvasónak plusz mozdulatokat kell tennie, hogy megnézhessék a weboldalt. Általában ilyen ablakok a reklámok vagy az azonnal megjelenő hírlevél feliratkozási popup-ok. Megoldás erre, hogy ezek az ablakok nem az oldal betöltődésekor jelennek meg hanem elcsúsztatva több 10 másodperccel vagy ablak bezárási szándékkor.

Google Algoritmus Frissítések (2016)

Ha régóta nem tudod javítani a weboldalad helyezéseit akkor érdemes ebben a frissítési listában is szétnézned. FIGYELEM: A Google nem szokta megerősíteni, ha frissít egy-egy algoritmust, így sok jelzés a webmesterek mérései alapján került a listába.

2016. december 14 - Névtelen nagy frissítés

Minden Google algoritmus-követő alkalmazás magas értéket jelzett amely arra enged következtetni, hogy valamilyen nagyobb Google algoritmus változtatás zajlik. Többek között a MozCast is magas 109 fokos kilengést jelzett. A webmesterek is jelezték a változásokat, de a cég szóvivője most sem kommentálta az eseményeket.

2016. november 10 - Névtelen nagy frissítés

2016. november 10 - Névtelen nagy frissítés

A MozCast november elején is hatalmas találati lista mozgásokat érzékelt. A Google nem erősítette meg a frissítés tényét, de a webmesterek visszajelzései alapján vagy az alapalgoritmus (Core) változott vagy előzetes teszteket futtatott a Google a mobil-algoritmus bevezetése előtt.

2016. október 6 - Pingvin algoritmus frissítés 4.0 (2. fázis)

A Pingvin 4.0 második fázisa az összes korábbi pingvin büntetés törlése volt. Ez a folyamat a becslések szerint akár két hétig is eltarthat.

A Pingvin algoritmus frissítése utáni értékek október 6-án egy utolsó csúcsot értek el (116 °) a MozCast mutatóján, de nem tisztázott, hogy ez Pingvin vagy új frissítés volt-e. Az algoritmus-hőmérséklet október 6-a után csökkent.

2016. szeptember 27 - Pingvin algoritmus frissítés 4.0 (1. fázis)

A Pingvin 4.0 első fázisa, amely valószínűleg szeptember 22-23 között indult útjára, az új, “enyhébb” Pingvin algoritmus bevezetése volt. Ez az algoritmus törölni fogja a rossz linkek értékeit és nem fogja büntetni azokat a weboldalakat amelyek ilyen kapcsolatokkal rendelkeznek.

A pontos idővonal nem tisztázott, de úgy gondoljuk, hogy ez a frissítés biztosan el fog tartani néhány napig. 2017. szeptember 27-e megfelelt a MozCast algoritmus hőmérsékleti csúcsának (113 °), tehát valószínűleg ebben az időpontban már befrissült minden adat.

2016. szeptember 23 - Pingvin algoritmus frissítés 4.0 bejelentésA Google két év után elindította a “véglegesnek” titulált Pingvin algoritmus frissítést ami mostantól kezdve folyamatosan fog futni. A bejelentés szerint törlik minden weboldal linkalapú büntetését és újra feltérképezik a webet amely több hétig is eltarthat. Mindenki ellenőrizze le, hogy hogyan változnak a helyezések a következő napokban. Figyelem! Ha egy helyezés zuhan nem feltétlenül azt jelenti, hogy a weboldal link-profilja rossza hanem azt is jelentheti, hogy több weboldal a büntetés feloldásának köszönhetően bekerült az első találatok közé.

A Google nem erősítette meg az algoritmus tényét viszont a webmesterek jelzései alapján hatalmas változások mentek végbe a hely alapú keresési találati listák esetében így arra a következtetésre jutottak, hogy a Google Oposszum algoritmus frissítése történt meg.

Körülbelül egy évvel a Google mobilbarát algoritmus bevezetése után újabb módosításokat hajtottak végre az algoritmuson amelynek most jelentősége elenyésző. Az ok pedig egyszerű. Az elmúlt egy év alatt szinte minden weboldal átállt a mobil megfelelőségre így a mostani frissítést csak azok az oldalak érezhették meg akik még nem rendelkeztek mobil verzióval.

A MozCast és más Google algoritmusfigyelő eszközök egy nagyon ritka, hétköznapi helyezés-mozgásmintát mutattak, amely 97 fokos tüske volt a MozCast szerint. A Google ezt a frissítést nem erősíti meg, és jelenleg nincs magyarázat.

2016. február 23 - AdWords Shake-up

A Google frissítette a találati lista elrendezését. Törölte a találati lista jobb oldalán található fizetett hirdetés blokkokat és ehelyett bevezette a természetes (organikus) találati lista elején lévő 4db AdWords szekciót. Ez a módosítás a helyezésekre nincs hatással csak az átkattintás mennyiségére. Ha a helyezésed nem változott viszont csökkent a látogatószám akkor ez lehet az oka.

Több algoritmusfigyelő eszköz hatalmas értékeket mutatott. A Google a kezdetekben nem, majd később megerősítette, hogy az alap (Core) algoritmuson végeztek módosításokat. Ha érintett a weboldalad érdemes a minőségi tényezőket átnézni a honlapon.

Miért kell követned a Google algoritmus frissítéseket?

A mai napig sokan azt mondják nem kell figyelembe venni a Google frissítési dátumokat a keresőoptimalizálás során, mivel ha mindent jól csinálsz akkor ezek a Google algoritmus változások nem fogják befolyásolnia a munkádat.

De mi van akkor, ha épp változattál a tartalmadon, a weboldalad szerkezetén vagy épp linket kaptál egy másik weboldalról és a látogatószámod vagy zuhan vagy nőtt és ezzel egy időben volt egy Google algoritmus frissítés?

Hogyan döntöd el, hogy most a Google algoritmus változás okozta a tapasztalt helyezésmozgást vagy épp a weboldal módosítása?

NÉZZÜNK EGY PÉLDÁT:

  1. Vásárolsz egy linképítési csomagot vagy magad építed a linkeket
  2. Elkészül a linképítés 2018 május 15 és 2018 május 25 között
  3. Javulnak a helyezések ezidő alatt
  4. Te elkönyveled, hogy ez a linképítési módszer működik
  5. Eközben 2018 május 15 és 2018 május 25 között futott egy tartalom alapú algoritmus frissítés
  6. Az algoritmus frissítés okozta a javulásokat mert a tartalom ennek megfelelő volt
  7. A linképítési hibás következtetés miatt vásárolsz még egy linképítési csomagot
  8. Elkezdenek zuhanni a helyezések mert ez a linképítés technika nem működik
  9. Hiányos adatok alapján döntöttél egy technika mellett ami nem működött

Ha a módosítások és egy algoritmus frissítés egy időbe esik nagyon nehéz megmondani mi okozta a változásokat. Ha nem követed a Google frissítéseket csak “vakon” módosítod a weboldalad értékeit nem fogod tudni, hogy az adott módosítás most jót tett vagy kárt okozott a honlapodnak.

Tehát, ha valami változást látsz, mindig először nézd meg itt, volt-e Google algoritmus frissítés!