22 azonnal használható SEO tipp a Las Vegas-i Pubcon konferenciáról

Szerző: |2018-11-17T12:38:10+00:002018. október 19.|Kategória: Hírek, SEO|
  • 22 azonnal használható SEO tipp a Las Vegas-i Pubcon konferenciáról

Értékelés: 1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (7 szavazat értéke: 3,86 csillag!)

Loading...

2018 október 17-én megnyitotta kapuit a 2018-as Pubcon konferencia Las Vegas-ban és azonnal 22 SEO tipp érkezett. Gary Illyes, a Google Webmaster Trend elemzője már a nyitó nap reggelén tippeket adott, hogy mire kell figyelned, ha 2019-től is jó eredményeket szeretnél elérni. Itt vannak a legfontosabb vitaindító témák.

Kezdjünk az alapokkal…

1) A jó URL szerkezet kritikusan fontos

Azt már eddig is tudtuk, hogy a Google nehezen olvassa azokat az URL-eket, amelyekben találhatóak különleges karakterek. Eddig a paraméterezett URL-ekről beszéltünk csak, de most Gary Illyés arra hívta fel a figyelmet, hogy hashtag-eket se használjunk az URL-eink szerkezetében.

A hash-tag egy kettős-keresztet jelent az URL szerkezetében. Jellemzően a JavaScript keretrendszerek használnak ilyen karaktereket. De találkozhatunk ilyen karakterrel a vállalkozások Landing Page-jein is, ahol az érkező látogatót ugyanazon tartalomban egy másik fejezethez irányítja a gomb alatti URL, rendszerint a megrendelő űrlaphoz.

  • például ez egy jó URL: peldaweboldal.hu/hagyomanyos-url/
  • és ez egy rossz URL: peldaweboldal.hu/oldal#alfejezet

Gary Illyés azt is megemlítette, hogy ide tartoznak a fragmentum azonosítók a tartalomban, mint például az ilyen URL:

  • ez is rossz URL: peldaweboldal.hu/#megrendelo-urlap

Javaslat, hogy nézzük meg a weboldalunkon található URL-ek szerkezetét és javítsuk az ilyen hibákat, mert a Google nem fogja megérteni a hash-tag utáni részt. Erre van lehetőség a Search Console felületén, de használhatjuk a SEO PowerSuite Website Auditor programját is.

2) Használd a Canonical címkét

Gary Illyés megemlítette azt is, hogy nagyon javasolt a canonical címke használata. Ezzel mondod meg a Google-nek, hogy melyik tartalmad az eredeti és melyik a másolat. A canonical címkét a Google figyelembe veszi és nagy hangsúlyt fektet rá. Az így megjelölt URL jelenik meg majd a találati listában.

Canonical címke a WordPress weboldal forráskódjában.

Canonical címke a WordPress weboldal forráskódjában.

WordPress weboldal és Yoast SEO plugin esetében ezek alapból megjelennek a tartalmaknál. Ezt csak akkor kell fölülbírálni, ha sok egyforma belső tartalmi másolatod és meg szeretnéd jelölni, hogy ezek közül melyik tartalom az eredeti.

3) Használj HTTPS-t a weboldaladnál

Ez a hír sem újdonság. Már több éve mondja a Google, hogy a weboldaladnak SSL titkosításon keresztül kell kommunikálnia. Használj HTTPS-t weboldaladnál. Nem kerül sok pénzbe. A telepítés sem egy nagyon nehéz dolog.

A látogatóid értékelni fogják, hogy a küldött adatok titkosított csatornán fognak érkezni. Főként azért is, mert már a Chrome böngésző a HTTP weboldalakat “nem biztonságos”-ként jelöli meg.

Minimális rangsorolási előnye van. Viszont a felhasználói bizalom építésében és a biztonság fenntartásában jelentős szerepe van.

HTTPS - SEO Navigátor biztonságos kapcsolat!

HTTPS – SEO Navigátor biztonságos kapcsolat!

Mi a weboldalunknál már évek óta használjuk a titkosítást. Pár ezer Ft-ból és 5-10 perces beállítással megoldható a HTTPS-re való átállás. A tárhely szolgáltatód Segítség menüjén találsz több információt, hogy az esetedben hogyan állhatsz át.

4) Használj webhelytérképet

A Google első sorban linkeken keresztül térképezi fel az internetet. Erről írtam a keresőoptimalizálás cikkemben. Második legfontosabb feltérképezési forrás a webhelytérképek adatai. Erre azért van szükség, mert sok esetben nincs minden tartalmunk linkelve. használj webhelytérképet, hogy segíts a Google-nek feltérképezni a weboldalad.

Webhelytérkép a SEO Navigátor weboldalnál.

Webhelytérkép a SEO Navigátor weboldalnál.

Általános javaslat, ha fontos URL-jeid vannak amiket nem tudsz linkelni a kezdőlapról vagy más fontos aloldalakról akkor azokat mindenféleképpen tedd bele a webhelytérképbe. Ha WordPress weboldalad van és Yoast SEO plugint használsz, akkor az indexeltetésre szánt URL-ek automatán bekerülnek ide.

5) Használj < a > és “href” paramétereket

Természetesnek tűnik, de nem minden esetben az.

Ha nem használsz <a> és “href” paramétereket, akkor a Google nem tudja, hogy ez kattintható link. Ilyen esetben a PageRank sem adódik át a céloldalnak. Ezt az információt az egyre többet használt JavaScript-es linkek kapcsán említették meg.

6) Belső linkek használata

Ha azt szeretnéd, hogy minden aloldaladat be tudja járni és fel tudja térképezni a Google, használj belső linkeket. Ez egyszerű.

Belső linkekkel priorizálhatod, is tartalmaidat. Olvass utána mi a sarokkő tartalom és hogyan kell össze-linkelni a tartalmakat. A “Keresőoptimalizálás a gyakorlatban” könyvemben erre szántam egy fejezetet.

Belső linkek a Search Console felületén.

Belső linkek a Search Console felületén.

A belső linkelést tudod követni a Search Console felületén a Linkek menüpontban. Nézd meg, hogy valóban a legfontosabb tartalmaid vannak a legtöbbször linkelve?

7) META adatok még mindig fontosak

Gary Illyés pár tévhitet cáfolt! Többek között azt, hogy a Google nem írja át a weboldal címeket, ha mást gondol a tartalomról, ahogy fogalmazott: “csak abban az esetben, ha valami hatalmas hü**ség került a cím helyére”.

Javaslat, hogy írj minden oldalra egyedi címeket és meta-leírásokat, amik relevánsak a tartalomra.

Továbbiakban azt ís cáfolta, hogy a Twitter-en terjedő hírekkel ellentétben nincs karakterhatára a meta-leírásoknak. A Google mindig annyi karaktert jelenít meg a keresést végző személynek, amennyi feltétlenül szükséges.

8) Optimalizálj a Google képkeresőre

Sokan elfelejtik optimalizálni a képeket a tartalomban. Gary Illyés most erre is kitért.

Győződj meg róla, hogy kitöltötted-e az ALT attribútumot a képeknél. Ide nem a kulcsszavaidat kell írni, amire szeretnéd, hogy rangsoroljon a Google hanem azt, hogy miről szól a kép. Mit láthatnak az olvasók a képen. Igaz, hogy a Google egyre jobban képes felismerni a képeken látható tartalmat, de még mindig szükséges ennek az ALT attribútum helyes kitöltése. Fontos az is, hogy ne csak az ALT-ot töltsd ki, hanem csinálj kép aláírást is. Ezt is figyelembe veszi a Google.

A megoldás a problémára az, hogy rakd a képeket < noscript > címkékbe, így a felhasználói élmény nem sérül és a Google is látni fogja a képeket.

Lazy Load képoptimalizálás, betöltés.

Lazy Load képoptimalizálás, betöltés.

Egyre jobban kezd elterjedni a Lazy Load képbetöltő módszer. Ez azt jelenti, hogy a weboldal megnyitásakor csak a látható képek töltődnek be. Majd, görgetés után a többi. A legnagyobb gond ezzel az, hogy a Google nem görget, így az ilyen módszerrel betöltött képeket nem látja.

A megoldás a problémára az, hogy rakd a képeket < noscript > címkékbe, így a felhasználói élmény nem sérül és a Google is látni fogja a képeket.

9) Minőségi tartalomírás

Amit most tanácsoltak a minőségi tartalommal kapcsolatban arról már írtam a “Keresőoptimalizálás a gyakorlatban” könyvben. Röviden összefoglalva, ha kész a tartalom, akkor olvasd fel hangosan. Akkor jó, ha nem hangzik erőltetettnek, gépiesnek és természetellenesnek.

A Google már nagyon jól tudja értelmezni a szöveget és felismeri, ha az nehezen olvasható a látogatóknak. Ügyelj erre, és egy fokkal jobb tartalmat fogsz gyártani.

10) Használd ésszerűen a hirdetéseket

Az új Google AdSense automatikusan megjelenő hirdetésekkel az a baj, hogy néha szembemennek az ép ész szabályaival. Ha az AdSense azt javasolja, hogy rakj be 20 hirdetést, akkor nem kell rá hallgatnod. Ugyanez vonatkozik arra is, ha magadnak pakolod be tucatjával a reklámokat.

Magas reklám/tartalom arány. Ez nem jó!

Magas reklám/tartalom arány. Ez nem jó!

Az ilyen mértékben használt hirdetések rontják a felhasználó élményt. Nem csak nagyon zavaróak ezek a hirdetések, de lassítják az oldal betöltődését és sokszor a tartalom útjában vannak.

11) Ne használj felugró ablakokat, tartalmat

Ennél a pontnál Gary Illyés saját véleményét hallhattuk. Bosszantónak tartja, hogy ha megérkezik egy weboldalra, a tartalmat még nem is látta, de már azonnal fel akarják íratni valamilyen hírlevélre egy hatalmas felugró (popup) ablakon keresztül.

Felugró reklámablakok a tartalomban.

Felugró reklámablakok a tartalomban.

Miért iratkozna fel egy ilyen ablakon keresztül, hiszen Ő még csak most ért ide és nem is látta a weboldal tartalmát. Továbbiakban megjegyezte, ha ilyen zavaró elemeket használsz, akkor lejjebb fogsz csúszni a találati listán, legfőképp a mobil indexben.

12) A sebesség nagyon fontos!

A Google tudja, hogy az esetek túlnyomó részében egy gyorsabban betöltődő weboldal jobb konverziós számokat produkál.

Használj több sebesség ellenőrző eszközt. Javíts mindent amit csak tudsz. Minden eszköz más és más alapján értékeli a weboldalak betöltődési sebességét. A legjobb munkát úgy végezheted, ha több eszköz adatai alapján javítod a weboldalad betöltődési sebességét.

SEO Navigátor weboldal sebesség teszt.

A SEO Navigátor sebesség tesztje a GTmetrix eszközével.

4 eszköz weboldal sebesség tesztelésre:

Használd a sebesség tesztelő eszközöket, és javíts minden hibát, amit tudsz.

Gary Illyés a Google Lighthouse eszközt javasolta a Pubcon-on. Továbbiakban még azt javasolta, hogy nézzük meg hogyan reagálnak a felhasználók az optimalizálásra. Például, ha mobilon nem elérhető valami, ami az asztali verziónál igen, akkor az zavaró lehet.

Nem kell követni ész nélkül az eszközök ajánlásait, azt kell használni ami működik!

13) Strukturált adatok

A Google felhasználja a strukturált adatokat a tartalom jobb megértéséhez. Ezek az adatok potenciálisan több forgalmat tudnak generálni az oldalhoz és az oldalon belül eltöltött időt is növelik.

Strukturált adatok megjelenítése a találati listában

Strukturált adatok megjelenítése a találati listában.

Japán egyik legnagyobb tartalomszolgáltatója a Rakuten végzet elemzéseket a strukturált adatokkal kapcsolatban. Kiderül, hogy 2,7x-esére nőtt a forgalom és 1,5x-esére nőtt a munkamenet időtartalma, amint elkezdték használni ezeket az adatokat.

Gary Illyés figyelmeztetett, hogy csak akkor használjuk ezeket az adatokat, ha azok validak, és ésszerűek. A Google büntet strukturált adat spam miatt, amikor a webmesterek a forgalomnövelés érdekében nem valós strukturált adatokat adnak meg.

  

Az alap SEO beállítások után jöjjenek a bonyolultabb javaslatok…

14) JavaScript oldalak

A Java Script oldalak tartalmát a Google nagyon nehezen tudja renderelni. Az ilyen tartalmakat a Google lehet, hogy csak napok vagy hetek elteltével tudja megjeleníteni. Ezért nyilatkozta a Google azt, hogy a statikus HTML a leggyorsabb módja a tartalom indexelésnek. (A Google emellett könnyedén ki tudja olvasni a rel=canonical értéket a HTML-ből.)

A SEO Navigátor weboldal a Megtekintés Google-ként eszközben.

A SEO Navigátor weboldal a Megtekintés Google-ként eszközben.

Gary Illyés azt mondta, amennyire csak lehet maradj távol a Java Script használatától. Ha a tartalmaid nem jelennek meg a találati listában, nagy valószínűséggel ilyen problémával állsz szemben, és dinamikus renderelésre lesz szükséged. Továbbiakban azt is hozzátette, ezekben az esetekben nézd meg a Search Console => Feltérképezés => Megtekintés Google-ként eszközét, ha látni szeretnéd a keresőrobotok, hogyan látják az oldalad.

15) Elsődleges Mobil-index

A Google átállt az elsődleges mobil-indexre mivel az emberek túlnyomó többsége a kereséseket már mobiltelefonról végzi. Az átállás alatt azoknál a weboldalaknál aktiválták az elsődleges mobil-indexet, amelyek már mobil-barátak volta, de ez hamarosan megváltozik. Mindenkinél elsődleges lesz a mobil index.

Ha eddig nem volt mobilbarát weboldalad, akkor ezek után sem fogsz különösebb dolgot észrevenni. Az oldalad ugyanolyan rosszan fog teljesíteni a mobil találati listában mint ezután is.

A SEO Navigátor mobilbarát tesztje.

A SEO Navigátor mobilbarát tesztje.

Legyen a weboldalad mobilbarát! Ha nem tudod, hogy megfelel-e a weboldalad a követelményeknek, akkor le tudod ellenőrizni a Google Mobil Friendly eszközén.

Mit jelent az, hogy készen állsz az elsődleges mobil-indexelésre?

  • A tartalom, beleértve a képeket és a videókat is megegyezik az asztali és mobil verzióban is.
  • A META adatok és strukturált adatok ugyanazok.
  • A belső linkek nagyjából azonosak.

  

Jöjjön pár gyors tipp a Google-től…

16) Aldomain vagy alkönyvtár

A Google nyilatkozata szerint, nekik teljesen mindegy. Viszont, érdemes mérlegelni.

Ha a weboldalad témájába beleillik az új tartalom akkor legyen inkább alkönyvtár, mivel ezt a Google a weboldal részeként kezeli és így a linkerők és domain minőségi mutatókból is részesülhet az új tartalom.

Ha nagyon eltér a tartalom az alap weboldalétól, akkor viszont érdemes aldomain-re helyezni. Ebben az esetben új weboldalként tekint a Google a tartalomra. Mivel, külön weboldalként kezelik az aldomain, így a fődomain előnyeiből sem részesül ez a tartalom.

17) SEO szempontól milyen mobil weboldal a jó?

A Google-t ez sem érdekli.

Annyit emeltek ki, hogy az a lényeg, legyen mobil-barát a weboldal. Javasolják, hogy használj responsive dizájnt, mert az alkalmazkodik a kijelző méretekhez, így nem kell több weboldalt menedzselned a mobil index miatt.

18) Mobil-First indexelés

A Google az indexeléshez, csak abban az esetben használja a weboldalad asztali verzióját, ha nincs az oldalnak mobil verziója. Ebben az esetben nem csak a mobil helyezésed lesz rosszabb, hanem az asztali is. De ezt most nem szabadna észrevenned, mert emiatt valószínűleg rosszabbak voltak a helyezéseid már az elmúlt 3 évben.

19) Hamburger menü vagy se?

A Google szerint teljesen rendben vannak a Hamburger menük. A Google-t nem érdekli, ha ilyen menüket használsz.

Példa egy Hamburger menüre.

Példa egy Hamburger menüre mobil telefonon.

Jogosan vetődött fel a kérdés ezekkel a menükkel kapcsolatban, mivel ezek a menük alapértelmezésként zárva vannak és alig látszanak. A Google viszont most megerősítette, hogy ebből nem származik hátrányod.

20) Összecsukható menü alatti tartalom

1-2 évvel ezelőtt jött a hír, hogy az összecsukható fülek alatti tartalmat a Google nem 100%-ban súlyozza. Ezek a tartalmak kevesebbet érnek, mint azok amelyek közvetlenül hozzáférhetőek.

A Webshopok esetében rengeteg ilyen tartalmat lehet találni ahol termékinformációk vagy vásárlói vélemények vannak így elrejtve.

Példa a Webshopok esetében fülek alá rejtett tartalomra.

Példa a Webshopok esetében fülek alá rejtett tartalomra.

Gary Illyés most megerősítette, hogy az ilyen “accordions” menü alá rejtett tartalmak teljes súlyt kapnak a találati listában.

21) 1000M URL és a feltérképezési büdzsé

Gary Illyés-nek feltették a kérdést, hogy kell-e aggódni a feltérképezési büdzsé miatt, ha a weboldalnak több min 1 millió vagy több milliárd belső oldala van?

A válasz, hogy 1 milliónál még nem kell aggódni a feltérképezési büdzsé miatt viszont a milliárd-os határnál már igen. Ha ekkora oldalad van, akkor érdemes “vágni” belőlük, törölni azokat az oldalakat amiknek nincs értékük. A feltérképezési büdzsé problémát ez tudja a legjobban megoldani.

22) Az első kritikus tartalom betöltés

Sokszor vetődik fel a kérdés, hogy mennyire gyorsan kell a tartalomnak betöltődni. Rendszerint ezt a TTFB, Time-To-First-Byte mutatóval szokták értékelni.

Gary Illyés elmondta, felejtsd el ezt a mérőszámot. A legfontosabb az, hogy az a tartalom milyen gyorsan töltődik be amit a felhasználó először meglát. Ez az elsődleges kritikus tartalom, amit a hajtás felett lát meg először az olvasó.

Konklúzió

A 2018-as PubCon-on sem árult el többet Gary Illyés mint amiket már eddig is tudtunk. Annyit vehettünk észre, ahogy a tippeket olvastuk, hogy a mobil irányba való átállás egyre nagyobb ütemben zajlik. Weboldal betöltődési sebesség, elsődlegesen látható tartalom és olyan elemekről volt szó amelyek leginkább a mobilos megjelenést érintik.

Gondolom már mobil barát a weboldalatok. Ha nem akkor érdemes átállni, mert ez lesz a jövő és megállíthatatlanul közeledik. Találjátok meg az egyensúlyt a mobil megjelenés, a felhasználói élmény és a konverzió között, mert elvégre a pénzből élünk, attól függetlenül, hogy a Google csak a felhasználói élményt preferálja.

Észrevételek, kommentek a cikk alatt!

Szerző:

Keresőoptimalizálási tanácsadó. Szakterületem a WordPress weboldalak optimalizálása és az organikus látogatószám növelése. Ügyfeleim között megtalálhatóak a hazai KKV weboldalak üzemeltetői, épp úgy mint a nagyobb multinacionális cégek is.

Szólj hozzá! - Kíváncsiak vagyunk a véleményedre.