Barry Schwartz Twitteren kérdezte Danny Sullivan-t, a 2019. júniusi Google alap-algoritmus frissítés részleteiről. Azóta kiderült, futott a Diversity Update is!

Schwartz érdeklődött, hogy pontosan mikor indult el, mikor fejeződik be a frissítés, illetve mennyi átfedés volt az alap-algoritmus frissítés, és a sokszínűségi algoritmus frissítés között.

Ezek fontos kérdések annak tekintetében, hogy friss hírek szerint több nagyobb, hiteles weboldal is áldozatául esett a júniusi frissítés sorozatnak. Továbbiakban nem csak egy algoritmus frissítés zajlott egy időben, hanem kettő.

Az egyik az alap-algoritmus, a másik az úgynevezett „sokszínűségi” (Diversity Update) algoritmus volt. Az utóbbinak a célja, hogy egy kulcsszóra keresve a Google találati listájában, egy weboldaltól, maximum két találat jelenhet meg csak.

Ez azért is fontos, mert ha a weboldalad a kulcsszavadra, több aloldallal is szerepelt a találati lista elején, akkor most forgalomcsökkenést tapasztalhatsz, az eddig pluszban megjelenített alodalak eltávolításának köszönhetően.

Nézzük az eredeti Tweet-et szabad fordításban:

Barry Schwartz: Danny Sullivan a Google-től a Twitteren arról tájékoztatott, hogy a 2019. júniusi alap-algoritmus frissítés, ami hétfő délután, június 3-án kezdődött, az június 8-án fejeződött be. – Tehát ez az időpont a dátum, amikorra az összes adatközpontba befrissültek az adatok.

A folyamat körülbelül öt napot vett igénybe, hogy teljesen kiépüljön, ami ilyen tekintetben elég gyorsnak mondható.

A 2019. júniusi frissítés meglehetősen nagy volt, és néhány webhely forgalmát teljesen lerontotta. Érkeztek olyan visszajelzések, amelyek szerint a webhely Google-ből érkező organikus forgalma 20%-90%-kal csökkent. Ez nem ritka olyan webhelyek esetében, ahol a látogatószerzés kizárólak csak a Google-re korlátozódik. Ezek a webhelyek sokkal sérülékenyebbek, mint azok, amelyekre más platformokról is érkeznek látogatók.

Diversity Update, azaz a tartományi sokféleség frissítés

Itt fontos megjegyezni, hogy az alap-algoritmus frissítéssel egy időben futott a Diversity Update, azaz a tartományi sokféleség frissítés, amiről a cikk elején írtam.

2019 júniusi Google Core és Diversity update dátumok.

2019 júniusi Google Core és Diversity update futási dátumok.

Ez a frissítés 2019. június 4-én indult, és körülbelül június 6-án ért véget. Közben párhuzamosan az alap-algoritmust is frissítették.

Mit lehet tenni, ha zuhant a látogatószám?

Ha a weboldalad forgalma az alap-algoritmus futása alatt zuhant, akkor pontosan nem lehet megmondani melyik algoritmusnak köszönhető ez, mivel mind a kettő egy időben, párhuzamosan futott.

Ha az alap-algoritmus frissítés bántotta a weboldalad, akkor a Google szerint nem kell semmit tenned. Az alap-algoritmus hivatott azt szolgálni, hogy relevánsabb találati listát kapj. Ezt a keresési szándék, és a tartalom jobb megértésével próbálja elérni.

John Mueller viszont egy tegnapi Webmaster hangout-on mondott érdekes dolgokat a témában, amire érdemes odafigyelnünk.

Röviden valahogy így hangzott az információ:

Sokan kérdezik tőle, hogy mit lehet tenni, ha egy alap-algoritmus frissítésekor a webhely organikus látogatószáma zuhan.

Erre nem lehet egyszerűen válaszolni, ilyen esetben nem egy-egy tényező vezetett a forgalomvesztéshez, hanem több tényező együttes javítására van szükség. Általánosságban elmondható, hogy az adott hely nem megbízható. Felsorolt 3 tényezőt amire ilyenkor érdemes figyelni:

(1) A webhely elavultnak tűnik
(2) Az emberek nem ismerik, vagy nem azonosítható a szerző
(3) Nincsenek eredeti képek, csak stock fotók találhatóak a weboldalon

Megemlítette még, hogy ilyen esetben érdemes azokat a javaslatokat megcsinálni, amiket a Google Panda algoritmussal kapcsolatban mondtak. – Erről mi is írtuk két szakmai cikket, az egyik a tartalmi auditról, a másik a Panda algoritmusról szól.

Ha a Diversity Update, tartományi sokszínűség frissítés miatt vesztettél látogatókat, akkor nem tudsz semmit tenni.

Ennek egyszerű az oka.

Eddig a kulcsszóra keresve több aloldallal voltál elöl, most már csak maximum kettővel. – Természetesen lehetnek kivételek erősebb weboldalak esetében.

Magyarországon egy kicsi időt mindig rá kell számolni a megadott dátumokra. Most 14-e van, és a frissítések 8-án értek véget, már minden aktualizálódhatott nálunk is.

Nézd meg a helyezéseidet, és ami fontosabb a látogatószám változást. Ha érintett a weboldalad, ellenőrizd a fent írtakat és a Google Panda kritériumokat.

Ha ezek rendbe vannak, akkor valószínűleg a Diversity Update játszhatott szerepet a forgalomvesztésben. – Természetesen, ha nőtt a forgalmad, akkor a weboldalad most megbízhatóbbnak van ítélve, mint az előző időszakban. – Kérdezz bátran, ha érintett a weboldalad, szívesen segítek.